Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když je mi fakt na pytel, vyléčí mě léčitel.

27. 04. 2000
3
0
1370
Autor
McCoal

Ten název jsem ukradl z jedný písničky Karla Peterky a tímto se mu omlouvám. Jinak fejeton je můj vlastní. :-o)

V lidském bytí jsou jevy, které pro obyčejného člověka zůstanou záhadou po celý jeho život. Tak například, já pořád nemůžu pochopit, kde se v člověku bere ta nutkavá touha po zlepšování svého zdravotního stavu. Všimněte si, kolik lidí je ochotno zničit si zdraví neustálým sháněním a následným konzumováním vitamínů, nebo dokonce multivitamínů. Nikdy jsem tyto nadšence nebral vážně a jen se vědoucně usmíval nad jejich: Počkej, však ono na tebe taky dojde. Až na mě taky došlo. Minulý týden jsem se probudil a bolela mě hlava, škrábalo v krku, píchalo v uchu a mně samotnému taky nebylo moc dobře. Žena mi řekla, že vypadám ještě hůř než obvykle, a že mám tedy jít rychle k lékaři, nebo, ještě lépe, k léčiteli. K lékaři zásadně nechodím od té doby, co mám po operaci slepého střeva jizvu pod pravou lopatkou. A tak jsem se vydal k léčiteli. Léčitel kolem mě zakroužil virgulí a řekl, že to nic není, a že mu dám 500Kč. Pak mi ještě oznámil, že jestli se chci uzdravit, musím jíst celý měsíc pouze naklíčené obilí. Zeptal jsem se jaký druh. Dostalo se mi odpovědi, že dle vlastní chuti. První den jsem se rozhodl pro ječmen, který je mi sympatický jednak tím, že má úzkou souvislost s pivem, a také proto, že má vousy. Možná mi to nebudete věřit, ale pivo je lepší. Ten den jsem šel spát s kručícím břichem. Nazítří se celý proces opakoval znovu se žitem. Třetí den jsem nasadil oves, ale ani jemu jsem nemohl přijít na chuť. Čtvrtý den jsem byl již na pokraji zoufalství. Seděl jsem nad naklíčenou pšenicí, a marně se přesvědčoval, že je to šunka. Mé počínání sledoval z klece papoušek, který měl chuť na zrní. Já na papouška. Včera jsem to nevydržel. K velké papouškově radosti jsem mu přenechal svou denní dávku prosa a k obědu jsem si dal vepřové se zelím. Ať si třeba umřu. Na závěr musím poznamenat, že o den později mé nemoci utekly pryč. Asi k někomu kdo jí vitamíny. Tak teda díky, pane léčiteli.
Merle
15. 02. 2001
Dát tip
Albi: dovolím si nesouhlasit... a ikdyby i jen "podvodník" vyléčil, není to už podvod s pár jsem se už setkal, a já na ně věřím...

Albireo
15. 02. 2001
Dát tip
Bambulka, Merle: já jsem skeptik, a tak uvěřím, až bude alespoň u jednoho jeho léčitelská schopnost prokázána standardním vědeckým postupem, tj. tak, že bude vyloučena náhoda nebo jiný způsob vyléčení. Takovou metodiku lékařský výzkum používá už mnoho desetiletí (dvojitě slepé pokusy, vyhodnocení na podkladě matematické statistiky atd.) * Samozřejmě, na mnoho lidí zabere novozákonní "víra tvá tě uzdravila", ale pak nejde o léčitelství, ale o laickou psychoterapii. * Zkuste se podívat na některé články na www.fi.muni.cz/sisyfos/zpravodaj

Albireo
14. 02. 2001
Dát tip
Bambulko, podle mne jsou podvodníci všichni léčitelé bez ohledu na výši honoráře.

Bambulka
14. 02. 2001
Dát tip
Albi: no právě, skutečný léčitel to nedělá za peníze, ale pro dobro lidí. Ví, že jeho dar má sloužit lidem a on funguje jenom jako prostředník... kapišto?:-)

cloviecik_3
21. 12. 2000
Dát tip
namakane,upna parada toto sa mi pacilo zo vsetkeho najviac, dokonca som sa smiala nahlas az mi tiekly slzy, a to je nieco ked sedite v pocitacovej ucebni s 30 ludmi tip

mike
20. 08. 2000
Dát tip
Ten název je naprosto úžasnej. Budu to určitě používat. Jizva pod lopatkou je fajn. Máš zajímavý nápady...

Sarken
09. 05. 2000
Dát tip
tu ironii nezahazuj

Merle
02. 05. 2000
Dát tip
není to zas tak špatný, ale s Laďou až tak plně nesouhlasím... sem tak nějak mezi... ale rozhodně :-))))

Bambulka
02. 05. 2000
Dát tip
:-))) Léčitel za 500Kč není léčitel, ale podvodník! A nejlepší je naklíčená alfalfa, jemná a přitom výživná!:-)

papouch
27. 04. 2000
Dát tip
chicht, tak papoušky bys papal? dej si raději řízek :-) ale jinak jsem to přečet s ůsměvem na rtech pardon .. na zobáku :-)

McCoal
27. 04. 2000
Dát tip
Písmáku, máš pravdu, není to originální. Ale není to jako z nějakého levného časopisu. to JE z levného časopisu. jednou tovyšlo v takovým plátku. Ale myslim že lehká ironie do fejetonu patří. Každopádně dík za názor. :-))

Laďa
27. 04. 2000
Dát tip
Prosim tě Meku, já se mlátim řádku od řádky víc a víc smíchy. To je úžasný. U fejetonu mi úplně stačí, když mě rozesměje. To se ti fakt povedlo. Nevim, jestli to je náladou nebo tim, že to je tvůj nejlepší fejeton tady. :-))) Tip. Ty jsi ženatý??

Verita
27. 04. 2000
Dát tip
na fejeton dobry

Semis
27. 04. 2000
Dát tip
Měl jsi zkusit proso!!! :->

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru