Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Naše známé -ismy

29. 04. 2000
2
0
1025
Autor
UPA_Silmaril

Naše známé -ismy Vzduch se chvěje vedrem, když bílý hrot volá k motlitbě, když tisíc lidí najednou kloní hlavu, když cítím přezrálé fíky a datle, spolu se zvířecí močí, když slyším hukot davu, jak bezeslovně křičí, vzhůru do nebes svá přání, tak drze a naléhavě, si žádá krev ten dav, si žádá smrt ten dav, a kloní hlavu v mase, a zvedá ruce zase, a zvrací přání hnusná, a rodí smrt ten dav, a volá si své bohy, a volá chlípné touhy, tisíce paží vzhůru, modlí se za tu stvůru, tisíce rudých pěstí, vytváří nové štěstí, za naše slavné vůdce, zastřelme všechny škůdce, nejkratší cestou do nebe, přes bílá těla půjdeme.
blázen
22. 04. 2002
Dát tip
No, řekl bych, že teďka to má zase ještě trochu jiný význam, než v době, kdys to psal. Ale nemusí to být jen bohové, kdo se vzývá (jako tentokrát). Stačí fotka pána s knírkem nebo jiného, lehce oplešalého chlapíka, co to zase vedl v sedmnáctém v Rusku. Ale ono i ve jménu toho týpka, co ho pověsili na kříž, se stalo leccos... (zastánci těchto ideologií prominou) S tou myšlenkou souhlasím. Snad i s tou formou, pokud má skutečně připomínat modlitbu. Jenom bych se (za sebe) vyhnul formulacím, jako jsou chlípné touhy nebo zvracení hnusných přání - taky se mi zdají poněkud příliš emocionálně zabarvené - zvláště když se stavíme do role nezaujatých pozorovatelů nezatížených etnocentrismem a xenofobií

Laďa
27. 10. 2000
Dát tip
Myslíš jako fanatismy? Možná taky budhismy, islámismy... Těch pár veršů na začátku mi naprosto přesně evokuje atmosféru (pokud jsem to už někde viděla)těch hromadných zapálených modlení, těch stavů, kdy by stačilo málo a dav pod rouškou víry je schopen všeho. Obětovat bohu život svůj i jiných. Chápu dobře, že tě takovej alibismus a krytí svých činů přáním boha trochu rozčilujou? No pod bílým hrotem si nějak představuju špici mešity. Jo nejdřív jsem chtěla říct, že ta rytmika a rými je spíš na škodu, ale pokud si to použil pro vyjádření té motlitby, tak je to dobrý. Protože tenhle divně monotónní rytmus je přesně to zfanatizovávání lidí pomocí jakéhosi boha. Vyber si z toho, co cheš.

Laďa
27. 10. 2000
Dát tip
rými jako hrady...sorry....rýmy

McCoal
02. 05. 2000
Dát tip
Možná se ti bude zdát, že jsem si na Tebe zasednul, ale jak se zvrací hnusná přání?

nicka
02. 05. 2000
Dát tip
sorry, smála jsem se o))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru