Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strata...

03. 02. 2003
3
0
1722
Autor
wanesa

Uz melodia v usiach pomaly doznieva,dieta zacalo plakat. Stryko prehral posledne peniaze a ludia s vysmechom chodia okolo. Stary obraz spadol bez povsimnutia a ludia s vysmechom chodia okolo. Stary obraz spadol bez povsimnutia a tlejuca svieca vyhasla. Bodkovany motyl prehral svoju stavku a smutna tvar prechadzajuceho muza nehovori o nicom a nikto nesmeruje k nikomu. Pomalicky ruzi opadavaju trne a ja sedim a pozeram sa inde. Tak predsa vtaky odleteli? Chceli? Sli? Museli? Dom sa zrutil spolu s minulostou, je smutny, nik mu uz neda sancu. No ja len mlcky myslim... a spomienky ma zozieraju. Nikoho som nenasla, asi stale hladam tu spomienku, tu krasnu minulost,co mi tak ublizila. Preco sa zmenilo vsetko? Preco ty a ja sme ini? A nase hlasy uz len zriedka pocujeme? A nas smiech uz je nam cudzi! Aj slzy uz nie su slzami a ty uz nie si ty, ja uz nie som ja! Aj pramen posledneho dusku vody ti venujem, no pomaly nicomu nerozumiem. Urobila som velku chybu? Tak prepac, lebo ma to potom velmi mrzi. Vies, mam pocit, ze som pokazila nase miesto, co sme si jeden pre druheho zanechali v srdci. Uz odlietam do neba, aby som ho pre teba kupila, uz padam na zem, aby som bola s tebou. Uz pocuvam tlkot tvojho srdca, do ktoreho uz nemam pristup. Ja som kricala a ty si ma vzdy pocul a vedel, co chcem. Teraz kricim, no nikto ma nepocuje. Aj ked budem velmi chciet vratit cas, nedokazem to, lebo to nikto nedokaze. Mozno, pokusme sa spolu ist dalej, spolu vzlietnut a precitnut pri sebe a potom spolu umrieme a nic uz nebude take tazke. Rozfukneme zlost, hlasy, city a budeme spolu jeden pre druheho. Nechcem stratit vzacnost, ktoru mi zoslal Boh a ja som ju skoro stratila. Nechcem sa vnarat do nadoby a hladiet len na fotky. Nechcem stratit tu vzacnost : TEBA... .


wanesa
05. 03. 2003
Dát tip
nechapem co vas tak strasne nastvalo?

wanesa
05. 03. 2003
Dát tip
nechapem co vas tak strasne nastvalo?

Wopi: jestli ten deštníček bude fialovej, jdu do toho :)

Wopi
06. 02. 2003
Dát tip
domluveno! :)

Wopi
06. 02. 2003
Dát tip
TAM: nečíst, co mě nebaví, funguje naprosto skvěle - ovšem v seznamu děl. První strana Písmáka nechť je vyhražena obecně písmácky důležitějším věcem než jsou díla či provokace.

nin
04. 02. 2003
Dát tip
souhlas s Wopim

Helča
04. 02. 2003
Dát tip
souhlas s Wopim!!!

Jochanien
04. 02. 2003
Dát tip
no a když to slečna neumí - nemohl by to přehodit Olda?

Co je opakem rozchodu ? Svatba ? Tak proč události na svatbu jsou vpořádkju a na rozchod ne ? Nevím...třeba mě kamenujte, ale já s kategorií souhlasím, nikde není popsané čeho se událost týká a myslím si že některé věci v našich životech události jsou. Wopi: o té slušnosti atd. máš samozřejmě pravdu, ale nevím nakolik je neslušné oznámit ostatním něco důležitého, na co se zrovna nemůžou přijít "podívat" tak tolik.....

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
Joch: až budou admini.... NT: seš úplně mimo, ale já nemám sílu ti to vysvětlovat

Jochanien
04. 02. 2003
Dát tip
Navždy Tvůj: událost by ale asi měla vypadat jinak, než jako dílo, ne? třeba: dne toho a toho se bude-nebude-konalo - cosi a cosi.... pokud autorka chtěla ohlásit událost rozchod - měla napsat : stalo se, že jsem se rozešla... (něco ve stylu televizního srstky: Chcete mě?o:)) a ne literární zadumané vlající dílo.... nebo je natolik exhibicionistka, aby chtěla, aby si to přečetl celej Písmák? kakra.....

Merle: a já nemám chuť se zase o nečem dohadoat .))) je to jen můj názor....

Jochanien: ju máš pravdu mělo tam být: dne toho a toho jsem se rozešla...a byla by to hned událost ?.....fakt super Proč myslíš že je to dílko ? Dílko to být nemusí, pokud je to událost v autorově životě.... a nebo se také nabízí tvá exh. možnost, popřípadě se chce zviditelnit... ale jak řekl Wopi, myslím že tohle by udělal málokdo, spíš se autorka spletla...ale pokud to s tou kategorií myslí vážně, nevidím důvod proč ne

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
NT: možná víš, co znamená slovo událost, ale určitě nevíš, co je obsahem kategorie událost. proto se prosím zdrž dalších projevů tvojí neznalosti.

nin
04. 02. 2003
Dát tip
NT: Jochanien ti akorát uvedla příklad, jak by se měla změnit forma tohohle, aby to byla FORMÁLNĚ Událost. Do téhle kategorie patří oznámení o událostech, jestli to pořád nechápeš. Samozřejmě, že by to bylo absurdní, protože je to soukromá věc, která se tu nikoho netýká - copak ale nerozumíš tomu, že je to absurdní už teď, kdy to ani formálně není Událost? :-) Jestli pochybuješ, že je to dílo, tak je fakt veškerá debata marná. Uffff... Taky si myslím, že prvotní úmysl autorky nebyl, aby se to ocitlo na první straně, ale když to tam takhle člověk po vložení díla vidí, mohlo by ho snad ťuknout, že je něco jinak :-))) Já teda vidím důvod proč ne - protože každej z nás by mohl pak prohlásit svý díla za Události - přece jsou o tom, že se něco událo v jejich životě (máš fakt zajímavou logiku) - a pak by na titulní straně byl táááááákovejhle seznam...

Merle: za těch pár let co tu jsem to vím až moc dobře..... nin: vysvětlovat nemusíš, vím co chceš říct... jinak se shodnem že to zřejmě úmysl autorky nebyl. A co se týče Tvého závěru- ne, nemyslím že kdyby vše bylo událost, tak by všichni umísťovali sví dílka na titulní stránku...přeci jenom jak psal Wopi- je tu určitá slušnost vůči ostatním apod. Ps: a o tom co dílko je a není se bavit odmítám... je to to , CO CHCE AUTOR, a jak to vidí ostatní je snad jedno.....tomuhle říkám svoboda

nin
04. 02. 2003
Dát tip
SVOBODA JEDNOHO KONČÍ TAM, KDE ZAČÍNÁ SVOBODA DRUHÉHO.

nin
04. 02. 2003
Dát tip
Ono v týhle debatě je ale dost podstatný, co je a co není Událost. To, co říkáš, je demagogie. Ať si autorka nebo ty pro mě za mě říkají týhle věci třeba rajče, židle nebo kobylka - to je skutečně vaše věc, pokud jsou tu ale kategorie nazvaný určitým způsobem, musíme se dohodnout na významech těchhle slov - pro používání tohohle serveru. Ta tvoje logika je logika někoho, kdo s cigárem v ruce na místě, kde se nesmí kouřit, tvrdí, že ON tomu neříká kouření, ale plavání, on si tady jen tak plave - a někdo mu bere svobodu tím, že ho nutí říkat tomu kouření.

nin: promiň, ale těchle debat jsem tu už vedl stovky a nemám chuť opět něco začínat...každý máme svůj názor na věc hm ?...díky za ten Tvůj

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
NT: zjevně to nevíš ani po těch letech nin: jestli Tvého přivedeš k rozumu dřív, než ti povolej nervy, máš u mě zmrzlinu :)

Jochanien
04. 02. 2003
Dát tip
:-))) nin u mne druhou..... ale vzhledem k tomu, že je Navždy Tvůj, nebudu se s ním už dohadovat já:-)

Wopi
04. 02. 2003
Dát tip
u mě třetí - a s deštníčkem!

nin
04. 02. 2003
Dát tip
Merle, Jochanien: to se nedá, když to směruje k akademický debatě o tom, že někdo může svýmu dílu říkat třeba kobylka a v jeho vědomí to teda skutečně je kobylka :-) skákat na tyhle pseudofilozofický žvásty už mě taky neba - napadlo mě, jestli by nešlo udělat - dokud nezačnou fungovat admini a nebude v nápovědě definice těchhle spec. kategorií - aby se po zvolení Události nebo Upoutávky objevilo okýnko s hláškou, k čemu tahle kategorie slouží - a s dotazem, jestli skutečně chce autor zvolit tuhle kategorii, kterej by se potvrzoval. Nedělám si iluze, že by to pomohlo úplně, ale snad by zmizely aspoň případy jako je tenhle. Něco takovýho by se snad dalo technicky zařídit rychle, ne? Vím, že je to jako pro blbý, ale ... :-)

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
technicky to jde, ale 1) může to udělat jen Olda 2) to bude pruda, pro ty, co vědí, jaká kategorie má jakou náplň. ale já jsem pro. když dostanu nějaké rozumné definice, připravím ten skriptík. jenže... zas nastane hádka o rozumnosti jendotlivých definicí...

nin
04. 02. 2003
Dát tip
avi Viovi

nin
04. 02. 2003
Dát tip
Ti, kdo to vědí, to přivítají :-))) Radši pruda z jednoho kliknutí navíc než pruda z mnoha zbytečnejch kliknutí... Jestli tou hádkou skončej hádky u každýho takovýhleho díla, ráda se pohádám. :-) Taky jsem si dneska uvědomila, jak je vlastně zbytečný třídění děl podle diskutovanosti - čekal bys třeba něco fakt pozoruhodnýho - a najdeš něco, co budí emoce nevhodným umístěním :-))

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
nin: pokud hledáš něco, co vytočilo/potešilo hodně lidí, tak je tohle skutečně ideální, ikdyž ne jako dílo :)) jinak počkejme na Oldíka, jestli to zahrne do svojí koncepce kategorií děl (probírá se to v klubu nový písmák)

nin
04. 02. 2003
Dát tip
já to tam taky probírám :-)) to jen, že se tam dlouho nic nepohnulo... chňápu, čekám...

nin
04. 02. 2003
Dát tip
avi

TAM
04. 02. 2003
Dát tip
To jsou mi událostě. Možná by stačilo nečíst, co mě nebaví...anebo nepatří tam co právě čtu.Měse to Líbí! A jestli je to hec, Tak stopro zabral. Wanesa sama ví co tím chtěl básník říci. Fandím jí.

Albireo
03. 02. 2003
Dát tip
Změň si kategorii - Událost má upozorňovat na nadcházející událost širší okruh zájemců. Třeba divadelní představení, koncert apod.

Albireo: a kde jsou jednotlivé kategorie popsané ? .....

Merle
03. 02. 2003
Dát tip
NT: už při zadávání jsou kategorie oddělené na literární a neliterární (to by mohlo trknout) ale je fakt že žádný popis zatím není... na druhou stranu by mě zajímalo, kdo z písmáku si kdy přečetl help

Jochanien
03. 02. 2003
Dát tip
já jo:-) ale už dávno:-(

Wopi
03. 02. 2003
Dát tip
prosím, změň kategorii -( na úvodní stránce vpravo nahoře pod VY je Úprava děl), kategorie událost je vypichovaná na úvodní stranu díky za pochopení

TAM
03. 02. 2003
Dát tip
Já. Nedávno. A ta úvaha je skvělá, ať je řazená kdekoliv. Klidně by mohla být v nerýmované poezii. T

Helča
03. 02. 2003
Dát tip
Také se přidávám s apelam na změnu kategorie. ... Chystá se přestavba nápovědy a tam kategorie (ty zvláštní popsané budou)

nin
03. 02. 2003
Dát tip
ta kategorie Událost by podle mě mohla trknout i bez nápovědy :-)

Merle
03. 02. 2003
Dát tip
nin: nekteří lidé prostě potřebují alibi, tomu nezabráníš.

Seregil
03. 02. 2003
Dát tip
ano jako Událost to vskutku nevypadá... možná úvaha, ostatní..... Jinak je to moc pěkné...*

TAM
03. 02. 2003
Dát tip
Pro někoho to může být i událost. Nejsem proti změně, ale o tom to není,ne?

aRmida
03. 02. 2003
Dát tip
tam: je to o tom, že když někdo vstoupí na písmáka, přijímá určitá pravidla, mezi něž patří třeba rovnost v podmínkách s ostatními autory. každý by chtěl mít upoutávku na své dílo na úvodní straně, ale to prostě nejde. tohle není událost, ledaže by tím autorka něco oznamovala (třeba svůj odchod do nebe:-(

Hakim
03. 02. 2003
Dát tip
Souhlas s předchozími nazory na kategori... sem to nepatří! Jinak je to ale hezký dílko... taková smutná zpověď... tip* PS:změň si tu kategorii:o)

prosím, Tě, nech to v tý kategorii kde to je!!! ;-))) AR

aRmida
03. 02. 2003
Dát tip
no jo, prokletí básníci aby neměli jiný názor než většina:-)

Wopi
03. 02. 2003
Dát tip
nejde jen o většinu... ohledně takto zvolené kategorie v podstatě tlumočíme s Helčou a Merlem v zastoupení názor majitele serveru, dá se říci

Hakim
03. 02. 2003
Dát tip
Možná máš pravdu... je to tam, kde to wanesa chce mít... to je na autorovi! ->Omluva pro autora:o)

Wopi
03. 02. 2003
Dát tip
Není to na autorovi. Jsou prostě věci, které slušnost velí nedělat. Je slušné nepředbíhat ve frontě, je slušné necpat se s normálním dílem na první stranu. V tom je totiž ten problém. Jinak ať si to nazve třeba haiku, když chce, ale ať to zůstane v seznamu děl.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru