Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barový príbeh alebo kam až siaha ľudská domýšľavosť

05. 02. 2003
4
0
1037
Autor
Oresteia

...jedna z mála

Sedela som vo svojom obľúbenom bare, vychutnávala som si každodennú kávu a dodávala som pľúcam potrebný "vitamín N". Otvorila som si svoj zošítok na zachytávanie myšlienok a prinútila Múzu k spolupráci. Začínam si všímať barovú spoločnosť.
Pri vedľajšom stole sedí muž stredného veku so zarmútenou tvárou, podliatymi očami, trochu prešedivelý. Sedí tam sám už asi hodinu a pol a má pred sebou iba jedno veľké pivo (asi Zlatý bažant), z ktorého mu ubudla necelá štvrtina. Fajčí jednu cigaretu za druhou a díva sa niekam do diaľky...

     "Moje úbohé deti. Sú malé, potrebujú mamu. Syn ma len dva a dcéra štyri roky. Ako? Ako im vysvetlím, že sa nikdy nevráti? Ako ich upokojím, keď sa strhnú v noci zo sna s výkrikom "Mama"? Nie, to nezvládnem, to proste nezvládnem. Úbohí maličkí. Prečo si nám odišla, keď ťa najviac potrebujeme? Prečo si ma opustila, drahá? Tvoje ruky, ktoré ma hladili, keď som prišiel nešťastný s chabým zárobkom. Tvoje ústa, ktoré ma utešovali vo výčitkách, že vás neviem zaopatriť. Ty, ty ma už nikdy neutešíš."

Muž upútal moju pozornosť natoľko, že som sa úplne zahĺbila do jeho príbehu.

       "Ako každý deň, keď odviedla deti do škôlky a nakúpila, vracala sa domov. Zlé počasie, neupravené cesty, chabá viditeľnosť a neohľaduplnosť vodiča ju pripravili o život. Zrazil ju na prechode, mala prednosť.
Kto vráti mojim deťom matku a mne milujúcu manželku? Ostali sme sami. Aj starí rodičia už umreli, žena bola jedináčik a moja sestra je v Kanade. Mám zle platenú robotu a deti, ktoré rýchlo rastú. Ako ich nakŕmim, zaodejem?"

Prišlo mi toho muža ľúto. Smútok sa mu dal vyčítať z každého pohľadu, pohybu. Rozmýšľala som, ako zvládne túto novú, neočakávanú situáciu.

Aj mne umrela mama, keď som mala desať rokov, ale boli sme na tom tak dobre, že otec nás vychoval v blahobyte a láske.
Čo bude s touto rodinou teraz? Deti- polosiroty, muž- vdovec. Začne piť zo žiaľu, lebo svoju ženu veľmi miloval a vždy ju bude milovať, druhú si už nenájde. Prestane sa starať o deti, ktoré budú behať špinavé a hladné po ulici. Dievča sa začne predávať, aby si zarobila na jedlo, chlapec sa stane dílerom drog a nakoniec im sám podľahne. Vidím jasnú záhubu tejto rodiny, ktorú spôsobil jeden neohľaduplný vodič.

Moje pesimistické vízie ich osudu naberali rýchly spád, musím niečo urobiť. Nie, to nemôžem nechať tak! Tie deti si zaslúžia poriadnu výchovu, dobré jedlo, krásne veci, moderné oblečenie, hračky a dobré vzdelanie! Zaslúžia si lásku, ktorú teraz nedostanú. Otec ich začne obviňovať, začne obviňovať aj seba,  v alkoholickom opojení spácha samovraždu... Nie!!!
Môj rýchlo sa odvíjajúci kotúč myšlienok prerušila vrava pri mužovom stole.

     Prišla za ním mladá, pekná a upravená žena. Naklonila sa k nemu a pobozkala ho. "Drahý, trošku meškám, prepáč. Zdržala som sa v obchode."

Muž dopil a ruka v ruke odišli...

 

 


Záclona
20. 03. 2003
Dát tip
Tá pointa je fajn. Skús dať hovorenej reči viac autentickosti. Myslíš, že by akýkoľvek človek nad pivom použil slovo "zaodejem" ? Skús si predstaviť, ako by to ozaj niekto povedal, odpučuť dialógy v skutočnom bare. Bude to oveľa oveľa uveriteľnejšie.

Pompejus
12. 02. 2003
Dát tip
Tvoje první povídka, hmm a vůbec není špatná. Zpočátku jsem si říkal, co je to za popis, ale pointa to je dobrá. Ukazuje to jak napsat povídku a ještě jí něco vyjádřit, aby se to nestalo popisem. Myslím, že tvá ranná zkušenost s psaním je nezaplatitelná, občas bys mohla některé autory odtud učit jak na to. Rozhodně TIP. A navíc, slovenštiny je tu žalostně málo.

ALoDIRuK
12. 02. 2003
Dát tip
pointu vskutku ....len:všeci neni sú v jednom žoku :-)***

Cafu
07. 02. 2003
Dát tip
pobozkavanie na omluvu, toť krása sama :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru