Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milý Krytyku, Lyryku, Milá Betty, a všichni milí Písmáci ...

03. 05. 2000
0
0
1497
Autor
Hannah

Po přečtení různých auditorií, medajlonků, dílek a hlavně ohlasů na sraz na Karlštejně jsem se odhodlala se na chvíli zase "vrátit" a vyjádřit se tak trochu po svém ... :-))

... tolik toho v sobě nosím a cítím, tolik bych vám všem toho chtěla říci … a náhle mám pocit, že nevím jak. Stále z povzdálí sleduji dění na Písmákovi, stále čtu nová díla, Auditoria, Srazy … stále sleduji vývoj programu (nové funkce), … propadám beznaději nad přílivem nových autorů a kvantitou jejich děl, ale největší beznaděj mě přepadá, když tak často najdu kvalitní dílo – pak mám pocit, že nemá smysl, abych psala i já … … naopak si velice vážím práce lidí NA POZADÍ Písmáka – především Oldy – bez rodiče by dítko nevzniklo :-), a přiznejme si, programátor je takovým rodičem každého programu. A přiznejme si, že žádné dítko není dokonalé (podívejme se na sebe), ale také si přiznejme, že Olda (za - věřím že velkého - přispění Krytyka-Lyryka) na tom dít(l)ku pracuje stále a neúnavně, že jej upravuje k obrazu svému i našemu a za to ho NIKDO nehubuje, nic mu nevyčítá ani jej nekritizuje … a pokud to tak někdo vnímá, tak jen nečte příliš pozorně v té záplavě slov a vět, která se tu vrší, kupí, žije, množí, prosakuje do nás a naší krve a duší … … možná i to, že právě ta naše lidská nedokonalost, náš spěch něco prožít a si užít způsobuje, že se nečteme pozorně, …že sypeme dílka z rukávu, … že jen nesměle uveřejňujeme něco z té trochy, co se nám podařilo vytvořit, … že kritizujeme pomocí pochvalných výkřiků, tipů a poznámek opovržení, … že naše vlastní sebevědomí roste do výšin odkud téměř není návratu mezi naše souputníky, … že naše skromnost a stydlivost nám nedovolí vyrůst a prosadit svůj názor navzdory všem těm dobře míněným kritickým radám všech blízkých neznámých, … že mlčíme, když je třeba něco říci a mluvíme, když bylo by lepší mlčet … … A tak vlastně i Betty, i Lyryk, i papouch, i Dědouch, i Merle, i Silvinka, i …- moc se omlouvám VŠEM, že je jednotlivě nevyjmenuji, ale byla by těch jmen celá stránka, a ztratila bych nit myšlenek a vy souvislost kontextu …- i opravdu všichni Písmáci mají pravdu, neb pravda JE RELATIVNÍ … patřím k těm lidem, kteří jsou spíše uzavření (ve společnosti, kterou neznají dost dobře) a možná proto působím upjatě, přísně, stroze … a tím i nepříjemně. Přesto lidi, kteří si dají tu práci (a nebo jim prostě nic jiného nezbude :-) ) a strhnou mi masku z tváře, zjistí, jaká jsem doopravdy…někomu příjemná, někomu nepříjemná … úplně stejně působí všichni lidé tady – někomu jsou příjemní, někomu méně příjemní, tvoří se skupinky, které se prolínají i vyhraňují, … jsou zde lidé, kteří mají společné zájmy, styly, nálady, … ale i lidé, kteří si nemají co říci …“není člověk ten, aby se líbil lidem všem“… ale to je tady právě to báječné, neopakovatelné, úchvatné, za srdce beroucí, … že je tady možnost žít duhově barevným životem, že máme možnost výběru – komunikovat spolu i se ignorovat, pomáhat si i nechat se jen tak žít …že máme možnost být spolu i jen vedle sebe … že máme možnost přijít a taky odejít, že máme možnost ustoupit do pozadí a zase chytit „druhý dech“, že máme možnost … ano, že máme MOŽNOST … …někdo se cítí dotčen, někdo je iritován, někdo je uražen, … někdo je nadšen, někdo je uspokojen, někdo touží po něčem víc, … někdo se chce scházet a někdo po tom netouží… někdo se srazem je spokojen, někdo není, … někdo je spokojen s Písmákem jako takovým, jiný ne, … a když to trochu zbagatelizuji … někdo rád holky, jiný vdolky a další obojí … … jsem ráda, že se najdou lidi, kteří řeknou na rovinu – líbí se mi to a to a nelíbí se mi tamto – pak se s tím vším dá něco dělat. Mrzí mě, když se lidi užírají o samotě a mlčky odejdou. Štve mě, když lidi tehdy, když mají říct – tak tohle ne, radši jinak – tak mlčí a pak ve stylu „po bitvě každý generál“ míní rádoby kritikou halit svět do černých barev. … ne, nejsem tu se vším spokojena, opravdu mi nemohou sedět všichni, kteří sem píší, není v lidských silách přečíst všechna díla, a ke všem se kompetentně vyjádřit, to už je činnost téměř sysifovská… VŠEM, kdo mají snahu, čas a chuť toto zvládat, musím vyjádřit DÍK, také všem, kteří se snaží alespoň částečně, a také všem, kteří „jen“ píší, … a také všem kteří občas zmlknou :-)… ... ale hlavně díky vám všem za to že jste a že jste právě takoví, jací jste - plní života, chuti žít, tvořit, mluvit i mlčet ...
AHED
12. 05. 2000
Dát tip
Uf...písmák se změnil, hodně se změnil od mého příchodu....je to tak a dost to bolí...ale život je už holt takovej...nejspíš nám asi nezbude než se posalt do prdele...

slavek
05. 05. 2000
Dát tip
Hannah: nemyslím si rozhodně, že by můj popis byl jakkoli lepší než ten Tvůj. Je jen jiný i když podobný. Řekl bych spíš doplňující :-)

Hannah
04. 05. 2000
Dát tip
Lyryk i Bibša - přesně tak, díky :-))

saggit
04. 05. 2000
Dát tip
Ukázka tolarentnosti, pochopení a demokracie (ne té naší sociální, proboha). Cítím to jako Ty.

Laďa
03. 05. 2000
Dát tip
Myslím, že už nemusí vznikat žádná další auditoria ohledně pocitů ze srazu. Nechto, tak jak to je. Kdo může říct, tak je to správně?

Hannah
03. 05. 2000
Dát tip
Laďo, tohle NENÍ pocit ze srazu samotného (ani jsem tam nebyla!), možná, že jsem se jen dobře nevyjádřila, možná jsi spíše nečetla příliš pozorně co jsem chtěla napsat a hlavně co jsem napsala. Zkus to ještě jednou :-)))

Laďa
03. 05. 2000
Dát tip
Hannah, spíš jsem se hodně blbě vyjádřila. Myslela jsem tím, že to tvoje auditko řeklo všechno k této záležitosti. To znamená, jak kdo má brát a chápat Písmáka a akce kolem. A navíc tam mělo být Nechte to tak, jak to je. Ještěže jsi mě upozornila. Uf. Prostě to byla pochvala. :-))

Miroslawek
03. 05. 2000
Dát tip Mabi
Hannah, asi tak nějak. Jo.

Merle
03. 05. 2000
Dát tip
vím Hančo o čem mluvíš, a je vidět, že chápeš obě strany, ale vlastně nic neříkáš... já taky chápu obě strany, ale souhlasit můžu jen s jednou, stejně jako Betty, s tou svojí ;-)) Ale co, hlavně že je venku hezky, a že písmák stále funguje...

slavek
03. 05. 2000
Dát tip
... a léta plynou. Svět se vyvíjí. Všechno je takové trochu jiné, než bývalo před pár dny, měsíci, lety (?!) ... A přesto je všechno vlastně stejné. Jen prozkoumanější. Je to jako sledovat nádherný obraz. Člověk má pocit, že tu krásu nikdy nevstřebá. A je-li obraz vskutku kvalitní, pak je to pravda. Každý nový pohled přinese něco, čeho jsme si před tím nevšimli. Někdy je ale obraz příliš veliký, abychom si jej mohli prohlédnout celý. Příliš kvalitní, abychom pochopili jeho záměr. Trochu se mi tak jeví písmák dnes. Rozrůstá se nám do takových rozměrů, košatí takovým způsobem, že už není možné si z něj vzít všechno. Ale každá sebemenší část, kterou si vezmeme, stojí za to.

Hannah
03. 05. 2000
Dát tip
Laďa a Miroslawek - díky :-)) Merle - spíše se snažím chápat obě (resp. všechny) strany, ne že je chápu (sama bych pak byla dokonalá a to nejsem :-) ) a konec konců, nemusím souhlasit ani s jednou stranou, víš, pravda (a co je to vlastně pravda? a stejně bývá relativní:-) viď ) bývá obvykle někde uprostřed toho davu myšlenek, pocitů a dojmů, časů, nálad a momentálních vlivů. Dnes s tebou souhlasím v tom hlavním - hlavně že je venku hezky a že písmák funguje :-))) slavek - díky, slavku, tvůj názor je vlastně odrazem mého, jen jsi jej popsal mnohem dokonaleji, s mnohem menší spotřebou slov nežli já. (BTW: jsem moc ráda, že tě zase vidím, polepším se a přečtu si něco od tebe, vím že tu máš nová dílka :-)) a těším se na další)

Lyryk
03. 05. 2000
Dát tip
Nemusíme spolu souhlasit - musíme spolu žít :-))

Bibša
03. 05. 2000
Dát tip
Kam se to plujeme? Objevovat nové ostrovy pokladů! Jo chvíli nadšení, chvíli zmar, chvíli, dojetí, chvíli vztek, ale dobrá posádka dopluje, my jsme dobrá posádka, s dobrým velením. Pokladům zdar!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru