Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žiletka vs. krysa

13. 02. 2003
8
0
905
Autor
Schönni

Možná někdy začnu věřit na zázraky.....pěkný klišé, ne?

Tohle myslím vážně. Někdo by měl donutit Olivera, aby přestal s tím mlácením do zdi nebo nemám šanci usnout. Přitáhnu si polštář přes hlavu a snažím se nemyslet na ty tupý rány. Bože, to je něco šílenýho. Brzy asi vstanu a drahého Olivera zneškodním jakýmkoli přístupným způsobem.

Samozřejmě, že to neudělám. Kdybych k němu šla, musela bych poslouchat ty jeho blbý kecy. Jak je hrozně zamilovanej, jak se mu vážně chce umřít a jak je ta jeho laboratorní krysa už zase nemocná.

Najednou se otevřou dveře.

"Můžu?" ozve se ve dveřích a já zvednu hlavu z postele. V přítmí rozeznám Stanleyho, táhne si s sebou peřinu a jeho jediným oděvem jsou modré spodky.

"Pojď  dál," řeknu "právě pořádám bojovou poradu."

"Sama se sebou?" zeptá se Stanley.

"Pomalá nebo rychlá smrt," kývnu směrem k Oliverově pokoji. "Není to jedno? Obojí ho umlčí."

Pak se se Stanleym chvíli dohadujeme, čím to Oliver do té zdi mlátí.

"Já myslim, že hlavou," řekne Stanley, sedí na mé posteli a žmoulá svoji deku.

"Už by se unavil. Spíš tyčí."

"Kde by asi vzal tyč?" oponuje Stanley. "Půjdem se mrknout?"

"Nejdu. Třeba zase brečí. Přijde mi hrozný, když vidim kluka brečet."

"Chová se jako holka."

"Stanley, on je tak trochu holka."

"Takhle bláznit kvůli nějakýmu idiotovi."

 

Někdy tak uprostřed toho rozhovoru jsme usnuli. Se Stanley jsme se probudili asi ve tři ráno v pevném objetí, ale každý pod svou přikrývkou. Kolem nás bylo úplný ticho.

"Myslíš, že se už vyčerpal?" zeptá se Stanley potichu. Pokrčím rameny:

"Co když se mu něco stalo?" řeknu nejistě.

"Co by se mu dělo, " odpoví Stanley, ale z jeho hlasu také není slyšet jistota. Pak oba vstaneme z postele a vyjdeme ze dveří na chodbu k Oliverovu pokoji.

"Jdeš první?" zeptám se Stanleyho. Oběma nám silně buší srdce, jsme vzrušeni a v duchu si už připravujeme naše herecké projevy pro případ, že by se náš drahý přítel dobrovolně rozhodl předčasně opustit tento svět. Ne, samozřejmě, že nechceme, aby se to stalo, protože Olivera zbožňujeme, ale to vzrušení...

Když Stanley otevře dveře vidíme Olivera, jak sedí na posteli a chová svoji laboratorní krysu.

"Nemohli jsme kvůli tobě usnout, ty pako," řekne potěšeně Stanley a nenápadně zkoumá, jestli Oliver nemá omlácenou hlavu. V tom okamžiku si všimneme rudých čar na jeho předloktí.

"Cos dělal?" zeptám se trochu vyděšeně a prohlížím si řezné rány.

''Vidíte? Jsem na nic. Ani podřezat se neumim."

Pak na nás krátce pohlédne a oba nás obejme.


Vitex
30. 06. 2005
Dát tip
tipoš *

Pompejus
20. 02. 2003
Dát tip
Připomnělo mi to některé scény z foresta Gumpa, jestli to znáš (kdo by neznal?) atak trochu více délky by tomu neuškodilo. Příběh nejde moc do hloubky je podle mě až moc jednoduchý, ale i přes svou nedélku jsem byl vtažen do děje a to se počítá. Reálnost je tak na 50%, ale dnes mám celkem tolerantní náladu, takže TIP

Misha
13. 02. 2003
Dát tip
Trochu depre, ale je fakt, že to má NĚCO do sebe. Zajímala by mě inspirace...

Cirilla
13. 02. 2003
Dát tip
hm... dobře napsané! *

lovi
13. 02. 2003
Dát tip
tipec!

Kandelabr
13. 02. 2003
Dát tip
moc dobrá momentka. atmosférické a živé. tip za to

katugiro
13. 02. 2003
Dát tip
dobré je to, "herecké projevy" se líbí... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru