Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Johnny v nohaviciach času

13. 02. 2003
2
0
828
Autor
Naso_kritik

priznám sa, že nemám rád, keď okolo mňa zúri nejaká čitateľská horúčka, keď všetci ako posadnutí čítajú to isté... Možno je to preto, že chcem mať pocit, že daného autora a jeho knihy potreebujem objaviť sám... A tak som sa až ex-post dostal k Asimovovi a jeho Nadácii, až po 4 dieli a niekoľkých reedíciách som siahol po Harrymu Potterovi no a teraz som rád, že objavujem terryho Pratchetta. Nie s jeho famóznym súborom o Zemeploche, ale so seriálom o štvorici nekaždodenných kamarátov z anglického vidieka. Johnny a spol. je príjemný objav. A cez nich spoznávam ešte príjemnejšieho autora. Skvelý štýlovo. Vtipný. Zábavný. Inteligentý. Sarkastický. Sociálny. Aktuálny. Nadčasový. Hmm, a asi začnem pátrať po tej zemeploche... (Hospodársky denník, 13.02.2003)

S Johnnym sa nikto nenudí. Ani jeho unudení a podivní tínejdžerskí kamaráti Antirapper, Sadlo a Bigmac, ani čitateľ, ktorý sa v ďalšej knihe od Terryho Pratchetta dozvedá o ich nových príhodách. Po vydarenej knihe Johnny a mŕtvi vydavateľstvo Columbus pripravilo čitateľom všetkých vekových kategórií ďalšiu lahôdku: Johnny a bomba. Nebol by to Pratchett, keby aj tentokrát nevkročil do sféry fantastična. Jemu vlastným vtipným a zároveň inteligentným slovníkom, založeným na briskných dialógoch spomínanej štvorice (ktorá neuveriteľne pripomína iné famózne kvarteto výrastkov - postavičky z kresleného seriálu South Park. Pratchett bol však skôr!) rozohráva ďalšie scénky z postindustriálneho britského vidieka, pričom vďačne načiera do tematiky cestovania časom a vlastne celkom zrozumiteľne - na osudoch svojich netradičných hrdinov - špekuluje ako to dopadne, keď sa pri ceste do minulosti čosi nevydarí. Napríklad pri návrate do čias druhej svetovej vojny, len niekoľko hodín pred zbombardovaním ich malého mesta. „Čas je ako špagety plné voľných koncov... Keby to tak nebolo, špagety by boli trápna vec.“ Neveríte? Hmm, tak ako vám potom vysvetliť, že vy ste možno vy a predsa niekto iný, že sa možno nachádzate v tej druhej nohavici času? Skúste to pochopiť s Pratchettom.


Lyryk
13. 02. 2003
Dát tip
díky díky díky .-)

katugiro
13. 02. 2003
Dát tip
recenze která nenudí a zbytečně nefilosofuje, taková se mi líbí... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru