Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cirkus Absurdus

14. 02. 2003
0
0
671
Autor
Redo

Cirkus Absurdus
 Bezoblacnu noc vystriedal krasny jasny den. Slniecko zacalo prebudzat ospatu prirodu k zivotu. Po oblohe poletovali oblaciky, vtaciky a jednomotorove Cesny. Po prasnej ceste sa k mestu blizil rad maringotiek.
 V drevenej chalupke za mestom sa prave prebrali k zivotu jej dvaja obyvatelia. Nakuknime teraz oknom dnu. Obidvaja mladenci sedia za stolom, v cervenych svetrocha a karovanych kiltoch. Pre uplnost este dodajme aj ich mena, Agebu Mugabe a Vlada Krizek. O com sa asi tak mozu rozpravat ?
'Co to mas?' - opytal sa Agebu Vladu s pohladom upretym na zltu vec vo Vladovych rukach.
'Co ako?' - kontroval Vlada.
'No to zlte.'
'Aha. Citron. Chces?' - spytal sa krizek a vystrel ruku s citronom ku mugabemu.
Agebu si tu vec najskor obzrel, privonal k nej, pohral sa s nou a potom si s martyrskym vyrazom v tvari odhryzol riadne susto. Po niekolkych sekundach sa na jeho tvari objavil usklab za ktory by sa nemusel hanbit ani africky bozik hnevu.
'Je to kysle. Ako to mozes jest?' - zadelil do eteru mugabe po niekolkych minutach.
'To vies, Sila ...' - odpovedal vlada, zatial co si obliekal modre dzinsy znacky Monther.
'Idem na podpis, chces nieco ?'
'Ani nie ... snad ... kusok sekanej.'
 Cirkus v meste uz dostal od primatora povolenie, postavil sapito a vysvietil niekolko velkych neonov. Vlada, zostupujuc do udolia si vsimol dva napisy:
'Sap-it-o' vyvedeny do krasnej sladkej ruzovej a 'Cirkus  Lez' v nebieskovej modrej. Napisy ho uputali a tak sa siel opytat na cenu predstavenia.
'80Sk??????.'
'Tak dik.'
 Zanechal podpis na pracaku a rychlostou studenta bliziaceho sa na skusku pochodoval k chalupe.
'Mugabe, v meste je cirkus, keby si videl tie neony tak skolabujes.' povedal hned vo dverach ked si vyzuval slapky.
'Mas sekanu ???' - ozvalo sa z izby.
'Prepac ...' - povedal Krizek zahanbene.
'Idem protestovat a kupim si rovno pol kila sekanej.'
Mugabe si natiahol svoje tricko Vegan Protest a rovnakou cestou sa vybral k mestu. V miestnom supermarkete si kupil polt sekanej a pomaly preslapoval k cirkusu. Ale vedel ze este neprisiel ten cas, este nie je cas byt radikalny.
 Vracal sa k chalupke za mierneho sera.
 Obloha sa pomaly obliekala do tmavej modrej, vladu slnka vystriedal mesiac a tak sa skoncil dalsi krasny den pre nasich hrdinov. Plny skvelych zazitkov sa prezliekli do pyzama. Tak dobru noc deti a nezabudnite, citron je kysly.
Redo
17. 02. 2003
Dát tip
ono to bolo venovane mojmu rodnemu kraju ... takze je trochu scestne to davat tu ale zatial sa mi nic ine nechcelo prepisovat z papiera ...

katugiro
15. 02. 2003
Dát tip
nepřišlo mi to moc absurdus nebo humorus, ale slovenské texty zrovna neumím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru