Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední diagnóza

20. 02. 2003
3
0
1363
Autor
Thurin

Toto je pokus o symbolisticko-dekadentní báseň. Byl bych rád, kdyby mi někdo napsal, jak na něho působí, jestli pochopil, co dané symboly znamenají. Jo a máte pravdu není příliš dekadentní...

Poslední diagnóza

 

Cítím zuby, jenž zatínají se do mého těla

Hodiny bijí rychleji než mé srdce

 

Vlak naděje uhání pryč z mého nádraží.

Výpravčí jen bezmocně stojí na peróně.

Vagón, v němž sedím, vjíždí do tunelu.

Na jeho konci vidím světlo.

Supi tančí v nočním vánku.

 

Popel z cigarety dopadá k nohám muže v klobouku

Smekám.


mhhh...dobré...*

Thurin
25. 02. 2003
Dát tip
No, on i v tom seznamu má být symbol - Má z toho vyplývat, že s těmi událostmi nejde nic dělat: Výpravčí = doktor, tunel se světlem = smrt, supi = pohřebáci...

To mne vždy zajímalo...DEKA-DENTÁLní, to je jako báseň o deseti zubech? A symbolismus mi nic neříká... má to co společného se symbiontama?

nahayeva
22. 02. 2003
Dát tip
maniodepresivniiiiiii

Babetka
21. 02. 2003
Dát tip
Pravdu?? Asi nerozomumím dekadenci a symbolismu a tím nechci nějak kritizovat toto dílko. Já z něj cítím smutek, jako z těch ostatních, smutek ze života, strach, prázdnotu, nenalezený smysl bytí a snad i odevzdané přijímání toho všeho. Nevím, tak to na mě působí.... *:-)

Zolo
20. 02. 2003
Dát tip
Úzkost,beznaděj,dopis na rozloučenou,měj se ... ;)

Zolo
20. 02. 2003
Dát tip
Poslyš, já tam našel spíš tu symboliku než dekandenci, něco dekadentního musí být podle mýho přinejmenším trošku zvrhlé ... Popel z cigarety a klobouk, Sicilie, Palermo ...

dablik008
20. 02. 2003
Dát tip
no, dekadence to neni :o) a symbolismus, budiz, ale nemel by se omezit na vycet tech symbolu, tahle basen na me pusobi trhane, spis jako seznam...ale mozna to byl ucel jak tak koukam na ty tecky na koncich radku...? a jeste technicka, v prologu mas nepeknou hrubku basniku ;o)

Bambale
20. 02. 2003
Dát tip
Myslim, ze si protirecis "Vlak naděje uhání pryč z mého nádraží" a "Vagón, v němž sedím, vjíždí do tunelu.".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru