Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ze skolnich lavic 2

21. 02. 2003
0
0
740
Autor
jeorenny

no tak jeste jednou -> Středa 29/01/03, Chemie

Vondáčková:

Na zítřek si přineste na laborky dva bílky.

 

Ája:

A můžu to přinýst ve vajíčku?

 

Vondáčková:

No jistě.

 

Slávek:

I kluci?

 

...smích...

 

Vondáčková:

Včera sem byla v divadle na Král krysa. Skončila sem u imidazolu.

 

Slávek:

Ten tam hrál taky?

 

Vondáčková:

Na ty laborky zejtra vajíčka a pak si donesete maso.

 

Guru:

Jako řízky?

 

Vondáčková:

Prostě jakýkoliv maso. Tak a už vykládám, pište si: pyridin. Bezbarvá kapalina, mísí se s vodou, je obsažena v černouhelném dehtu, vzniká destilací organických látek - jo, to kdybyste začali destilovat to maso, co si přinesete za 14 dní, tak by produktem byla krásná bezbarvá kapalina. Tak příprava:vypíráním H2SO4 z černouhelného dehtu, je to bezbarvá zásada... Veroniko, já sem koukala na plese, že ty si strašně všestrannej člověk, hraješ divadlo, tancuješ, píšeš básničky, ty bys měla bejt učitelka. Já bych tě viděla, že pudeš někam na fildu nebo na přírodní vědy, hlavně ne na peďák, tam by ses zkazila, no a pak z tebe bude učitelka.

 

Verča:

Proč by ze mě měla bejt zrovna učitelka?

 

Vondáčková:

Na učitelství dou hodně takový ty morousové, který si tam vůbec nedokážu představit, nebo takový ty všestranný - jako si ty a jako sem já, no a ty jako ty učitelé vobčas i nastoupěj. Pište si dál, ...

... (po chvíli výkladu) Slávku, pamatuj si, že ženský sou nejlepší po čtyricítce. Až se za deset let sejdete, dáte mi všichni za pravdu, anebo vzpomeňte si na Vránka, jak šel věšet prádlo k sousedce (a převypráví otřepanou historku "Jak přišel Míra o panictví...")... dál výklad...

 

Vondráčková:

Á, Slávek se nudí.

 

Michal:

Slávku, strč si prst do krku.

 

Vondáčková:

...výklad... Víte, čemu se docela divim, že si nestěžujete že z chemie nic neumíte. To se mi na mejch studentech líbí.

 

Slávek:

Vy nás aspoň naučíte něco do života.

 

Vondáčková:

No, já si jenom myslim, že když si stěžujete na vostatní, tak byste měli i na mě, aby to bylo spravedlivý...

 

Michal:

To radši neřikejte dvakrát.

 

Slávek:

To víte, co není, může být...

 

Vondáčková:

Ale tak snad si z tý chemie aspoň trochu vodnesete. Já vás přemejšlim vobčas přemejšlet....

...výklad...

 

Petra:

Xantin, co to je?

 

Vondáčková:

Ňáká chemikálie... výklad... dotaz na nějakou triviálnost, nikdo neví... Vidíte, to máte z toho, že si furt necháte vykládat ňáký historky - pak umíte prdlajz. Furt se vopakuju dokola, když sem tam takhle nakreslila pacičku, tak to asi bude zbytek, ne?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru