Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poprava

08. 05. 2000
2
0
1459
Autor
UPA_Silmaril

:)

Poprava Kap, kap – rozléhá se do ticha, jak umíráček zní – kap, kap. Kap, kap – šerem pospíchá, v objetí pavučin – kap, kap. Světlu, jež mříže propouští, zkaženému vzduchu, knězi, jenž tiše odpouští, i vězňovu sluchu, zní stále – kap, kap, nebo možná – kat, kat, nebo i - tak, tak, nejstrašněji však, ťik, ťak. „Lituješ hříchů svých, synu?“ „Jsem čistý před Bohem i vámi.“ „Pak tedy lituješ?“ „Ne! Prokažte mi vinu!“ „Bůh pozná, když zabiješ.“ „Bůh sám je vrah – tys, otče, jeho učedníkem.“ „Čeká tě peklo za tvá slova!“ „Čeká mě smrt za slova Boha!“ „Jsi ztracen – navěky!“ „Můj sen – odvěký!“ „Však smích tě přejde, uvidíš.“ „Ty vždy má slova pokřivíš!“ „Tak chceš se kát?“ „To tak!“ Kap, kap – máchnutí sekyrou, život uniká a ševelí – kap, kap, kap, kap – vědro se špínou, plní se krví nevinnou – kap, kap.
noty
21. 05. 2000
Dát tip
Moc se mi to líbí. Voda dokáže udělat divy

Cid
16. 05. 2000
Dát tip
Bůh nikdy, nikoho nezavraždil. Je mu to docela cizí, není toho ani schopen. Kněz pak má hledat cestu k srdci a tím i odpuštění. Pokud tak nehledá je to špatný kněz. Těch doufám, není mnoho, ale o to více se o nich píše. tolik velmi stručně k Ladě. Více je možné na přání jako samostatné dílo.

Laďa
16. 05. 2000
Dát tip
Cide, už chápu. Přesto: to odsouzený obviňuje Boha z vraždy. Možná by to normálně neřekl, ale věřící člověk má tendenci všechno hodit na Boha. Tedy ten špatně si vykládající víru. To vězeň se mýlí, myslím si já.

Laďa
15. 05. 2000
Dát tip
Cide, jak to tedy je s tim knězem a bohem?

Sarken
14. 05. 2000
Dát tip
krutý

Anonym
13. 05. 2000
Dát tip
Diky nicko, Merle, Lado, Miroslawku, Cide, ja se omlouvam, protoze zridkakdy odpovidam nebo reaguji na kritiky:)) jen bych si pral, aby ctenari vsadili na pocit a ne na formu, jelikoz i ja jsem psal spontanne a nepremyslel jsem, o cem pisu, nedbam na pravidelnost ryku, slabik . . .:-) diky Vam za kritiky, mam hned fajn naladu, diky:)

Anonym
13. 05. 2000
Dát tip
a sakrys, ja se pred tim neprihlasil, oh och, pardon, to nahore jsem samozrejme ja UPA_Silmaril:))

Cid
12. 05. 2000
Dát tip
Je to opravdu dobře napsané, propracované jak říká Laďa. Jen toho kněze a Boha jsi asi nepochopil, nebo je nopochopil on. Zato odsouzence jsi vystihl dokonale. Jesli jsi ho chtěl mít jako rozervaného zoufalce. Omlouvám se, že nejsem obdivný, ale provokuje mě to k přemýšlení. Tip

Merle
11. 05. 2000
Dát tip
DOKONALÝ!!!!! dávám tip a rozesílám upozornění...

Laďa
11. 05. 2000
Dát tip
Merle dík za upozornění. Kajícně přiznávám, že k tomuto autorovi jsem se zatím nedokázala dostat. A byla to jaksi chyba. Ještě se vrátím, zatím jsem přimrazena.

Miroslawek
11. 05. 2000
Dát tip
****/*****

Laďa
11. 05. 2000
Dát tip
Nejdřív jsem si vzpomněla na Máchovo Máj. Ty citoslovce (nebo co je kap kap) jsou dokonale využity. Jseš si vědom tohoto nástroje? Ten drzý rozhovor s velebníčkem (Bohem) je taky skvělej. No prostě dokonale propracovaná (i když třeba nepropracovávaná) báseň. Fakt člověku zatuhne.

nicka
10. 05. 2000
Dát tip
dobrý

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru