Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ancient Creature I

02. 03. 2003
7
0
1998
Autor
Mathew

První díl divadelní hry na pokračování :)

AKT I

 

( V pozadí scény stojí vyřazený bitevní vrtulník a starý strom pocákaný blíže neurčenou tekutinou.Mezi stromem a vrtulníkem je natažená prádelní šňůra, na které visí tři asi půlmetrové figurky fašistů s nožem v oblasti srdce.Vchází MONOLOGISTA )

 

MONOLOGISTA : Ach drahý Sylfaene, bratře, proč tu nejsi se mnou abys okusil, co to znamená, střetnout se tváří v tvář, jako Herodes s Ježíšem, střetnout se takhle tváří v tvář s bitevním vrtulníkem !

 

( Vchází SKEPTIK, s typickým gestem, které vypadá asi takhle : natáhneme pravou ruku a prsty roztáhneme od sebe.S takto připravenou rukou potom provádíme lehké pohyby doprava a zase doleva.Ovšem nehýbeme celou rukou ! Pouze dlaní )

 

SKEPTIK : No nevím..tak nějak..

MONOLOGISTA : Ach drahý Sylfaene, proč tu nejsi se mnou !

SKEPTIK : No nevím..

MONOLOGISTA : Bratře, žízním po tvém doteku ! Nadpozemsky toužím střetnout se s tvou dlaní a pohladit tě po tváří ach drahý bratře smiluj se nade mnou !

SKEPTIK : ( Nevěřícně protáhne obličej )

 

( Vchází STUDENT a STUDENT, držíce se za ruce, vykládají si úryvky z Romea a Julie.Posadí se na lavičku a STUDENT ve své nerozvážnosti neví, může-li si dovolit položit STUDENTCE ruku na koleno .)

 

STUDENT : Miluju tě.

STUDENTKA : Miluju tě.

 

( Přiblíží se k nim SKEPTIK se svým gestem, několik desítek vteřin pozoruje, jak si STUDENT a

STUDENTKA vyznávají lásku a jak přitom STUDENT posunuje svou ruku po stehně STUDENTKY stále níž ( či výš )).

 

SKEPTIK : No nevím..

MONOLOGISTA : Ach tolikrát jsem usedal ve vlahé noci ke svému stolu, oděn do černočerného pláště abych přivolal atmosféru temna a svíral jsem ve své zpocené ruce pero abych potřísnil papír inkoustem a zachránil si rozum tím, že napíšu báseň, báseň která bude sloužit jako pojítko mezi zamilovanou dvojicí, mezi mužem a ženou, báseň, která bude spojovat národy, báseň která bude erotickou předehrou.

STUDENT : Miluju tě.

STUDENTKA : Miluju tě.

 

( A zatímco MONOLOGISTA pláče v pokleku na jevišti a vzývá Sylfaena, STUDENT a STUDENTKA si vyznávají lásku,SKEPTIK nevěřícně kroutí hlavou, náš zrak upoutá dění v pozadí jeviště.Pomalým krokem přistoupí asi třináctileté děvče s vojenským nožem v ruce.Postaví se ke stromu, pět vteřin se dívá do stropu a potom si probodne bok nožem.Krev stříká na strom a dívka umírá.SKEPTIK kroutí hlavou. )

 

SKEPTIK : ( otočí se k MONOLOGISTOVI ) Počkej, ty jsi vážně řekl že chceš napsat báseň která bude erotickou předehrou ? Co je to za kravinu ?

MONOLOGISTA : Nemluv na mě, jsem Monologista, nemůžu vést dialog.

SKEPTIK : Co kdybych řekl scénáristovi, ať tě změní..no i když..nevím..co ? Scénáristo ?

SCÉNÁRISTA : Ses zbláznil ne ? Od toho je to monologista, abys ty neměl s kým kecat ! Pochop, Monologista, to je taková ta šílená, mystická, osudově zamilovaná postava té mé hry.Skeptik je jasnej a studenti jsou tam od toho, aby ty sexuální orgie, co budou na konci, byly aspoň trochu vzrušující.Přece bys tam nechtěl nějakou starou, polomrtvou dvojici, ne ?

 

( STUDENT, povzbuzen tím, že se na konci hry zůčastní orgií, sune svoji ruku několik málo centimetrů za lem STUDENTČINÝCH kalhotek .)

 

STUDENT : ( s pološíleným výrazem ) Miluju tě.

STUDENTKA : ( třese se v očekávání a chvějí se jí rty tak, že nemůže odpovědět naučenou formulí ).

 

( Vchází ŠESTNÁCTILETÝ INTELEKTUÁL a svolává ostatní postavy do zákulisí.SKEPTIK a MONOLOGISTA s ním odchází a na jevišti zůstavají STUDENT a STUDENTKA, kteří se už stihli přemístit s nepohodlné lavičky na zem a chystají se na něco, co už divácí neuvidí, neboť se stahuje opona a končí Akt I. )

 

 

 

 


Mathew
28. 01. 2004
Dát tip
tohle je hustá věc, myslím, podívej..

Seregil
11. 03. 2003
Dát tip
Jako nastínění zvláštní hry to je docela ucházející....

Levandoras
06. 03. 2003
Dát tip
Těch keců je tam solidní hromada... Ale dobrý, moc dobrý FAKT... :)..TIP

Krel
04. 03. 2003
Dát tip
:-)

nin
04. 03. 2003
Dát tip
:-)) máš tam dobrý postavy

houba
03. 03. 2003
Dát tip
jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál :o)

Pavlinka
03. 03. 2003
Dát tip
No já nevim školy, že...... :)))))))))

Mathew
02. 03. 2003
Dát tip

Wopi
02. 03. 2003
Dát tip
Uvidíme :), zatím ještě málo k hodnocení.

Ford
02. 03. 2003
Dát tip
... a v jevisti zazni potlesk. Totiz, je to fakt skvelý, alespon v smyslu, jaký já chápu.****

Lucíšek
02. 03. 2003
Dát tip
Zní to zajímavě...

Nostradamus
02. 03. 2003
Dát tip
Nevím, co hlouběji hodnotit v takhle krátkém úryvku :-)

Mathew
02. 03. 2003
Dát tip
správně, tohle je jenom takový nastínění, jakým směrem se to bude ubírat :) díky

Ford
02. 03. 2003
Dát tip
Opravdu jsem si to prebral jinak? Dle meho je to dobre vypointované.

Mathew
02. 03. 2003
Dát tip
ale jo..tohle je uzavřenej celek, akt I.Akt II bude ( nejspíš ) s jinýma postavama, zůstane jenom Monologista.Takže vypointované to je :))

Lu_Po
02. 03. 2003
Dát tip
Co tě proboha motivovalo k tomuhle ?! JIP TIP a nemysli si, že to nedopíšeš.

(G)eorge
02. 03. 2003
Dát tip
No /pohyb pravu rukou zleva do prava v horizontální poloze/, nevim... Uvdíme časem, až toho bude (nej)víc.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru