Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíc

03. 03. 2003
2
0
1020
Autor
Benny

Vycházím ze dveří domu
do tajemného měsíčního šera
Jsem volán hlasem tiché noci
hlasem mýtického večera
 
Měsíc mě volá každou noc
jeho nářky se ozývají zas a zas
Pokaždé když pak vyjdu ze dveří
pohltí mě jeho chladný jas
 
Stojí hrdě nad krajinou
a smutně stříbrný pokryv ková
dělá to s naprostou důkladností
jak pavouk co svoji pavučinu snová
 
Celou dobu je úplně sám
neumím si představit jeho utrpení
a tak za ním chodím každou noc
protože pro něj jiného přítele není
 

Autor se velmi těsně blíží geniální ekvilibristice Edwarda Wooda Jr., a to již v prvních dvou strofách, kdy nejprve vychází do měsíčního šera, aby se posléze nechal pohltit měsíčním jasem... :))) Dále se dozvídáme, že mu Měsíc připadá jako pabouk, a jelikož ma pabouky za osamělé (zde se nabízí možnost freudovské analýzy), chodí za ním, aby mu nebylo ouzko. Kam že to chodí, to se již nedozvíme, autor se zjevně bojí, aby nebylo u Měsíce narváno - pak už by mu nemohl dělat jediného přítele. Ve výsledku se tedy jedná o vyjádření autorovy sobecké a opičí lásky, a popis jeho strachu, že přestane být pro někoho důležitý (milovaný). Nabízí se pohled - Měsíc jako personifikace maminky, kterou má autor zavřanou na půdě, aby za ní nikdo nemohl, a tudíž byla sama - a byla vděčná, že za ní každou noc zaskočí, přinese něco k snědku, džbánek vody, a dovolí mamince, aby jej na moment objala, a nějakou dobu velebila, že je tím jediným, co má. Jsme tedy díky mé prozřetelné kritice svědky toho, že i fundovaným literárním rozborem lze odhalit hrůzný zločin...

pomíjivá
01. 12. 2004
Dát tip
tak děti, očekávájí se kritiky...

Benny
03. 05. 2003
Dát tip
čekám na nějakou kritiku..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru