Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hromadná doprava

11. 05. 2000
2
0
1509
Autor
Umbro

Hromadná doprava (Fejeton) Autobus, trolejbus, tramvaj, metro nebo vlak. Jednoduše řečeno dopravní prostředky. Dokonalé vynálezy, jež slouží k přepravě lidí z místa A do místa B levně, pohodlně a v krátkém čase. Někteří lidé však tvrdí opak, říkajíce, že všichni zaměstnanci MHD jsou arogantní lumpové a nevděční příživníci, že jejich vozy jsou špinavé, páchnoucí a poruchové a cestování samotné je nepříjemné, nudné a drahé. Nevěřte jim. Buď v životě autobusem nejeli, nebo jim tramvaják chodí za ženou. Já jako dlouholetý zákazník dopravních podniků můžu uvést pár poznatků a postřehů, které dokazují, že pravdu mám já a nikoli oni. Už sedm let dojíždím autobusem do školy, vzdálené šest kilometrů. Tuhle vzdálenost zvládne zkušený autobusák asi za dvacet minut. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že jede průměrnou rychlostí 18 km/h. Co víc bychom si mohli přát?! Někteří odpůrci společných přeprav také tvrdí, že vozidla jsou malá a velmi, velmi přeplněná. To je sice pravda, ale v žádném případě to není na škodu. Čím více lidí v autobuse jede, tím větší máte šanci, že potkáte obzvlášť krásnou dívku, že kapesní zloděj ukradne jinou peněženku než zrovna tu vaši, nebo že se nakazíte zákeřnou infekční chorobou a nebudete muset chodit aspoň týden do školy. Dalším argumentem negativistů je určitá nepohodlnost při jízdě autobusem. I v tomto případě mají pravdu, ale jen její malý kousek. Já jsem zatím měl to štěstí sedět v autobuse jen třikrát a pokaždé jsem při tom utržil pár ran deštníkem od nějaké postarší paní, která vyřvávala do ovzduší cosi o prohnilosti mladé generace. Ale kupříkladu takový kontakt "tělo na tělo" s pěkně vyvinutou osmnáctkou v přeplněné uličce bych nazval více než pohodlným... Díky takovým (a mnohým jiným) věcem je hromadná doprava zábavná, krásná, poučná, příjemná a nezbytná pro dokonalý život každého uvědomělého člověka. Chtěl bych vás tedy všechny poprosit, abyste využívali všech služeb MHD, těšili se z nich a příjemné zážitky z cest vyprávěli všem svým známým a přátelům. A na ty nepříjemné, budou-li jaké, o čemž však velmi pochybuji, hodně rychle zapomeňte. Nashledanou a šťastnou cestu.
kgirl
28. 10. 2005
Dát tip
MHD je věčné téma fejetonů!vždycky se pobavím, na tomhle není prostě co zkazit:)

Jazžov
02. 10. 2003
Dát tip
Souhlasím. A úplně nejhezčí je když jedete v MHD a ono svítá.

Jazžov
02. 10. 2003
Dát tip
V autobuse jsem platil pětistovkou, menší jsem neměl, a oni mě vyhodili. Jinak nemám námitky. Fakt je to dobré. Hlavně když svítá a vy jedete v MHD.

Héézkýý! Mohl bych jmenovat profesionální fejetonisty, kteří by se na něco takového vůbec nezmohli. (T)

Semis
12. 05. 2000
Dát tip
Pěkně se to rozjíždí. Opět dobrý. :->

Merle
12. 05. 2000
Dát tip
není to špatný...

McCoal
12. 05. 2000
Dát tip
Jo, fejeton je dobrej, možná by to chtělo nějakej efektnější závěr, takový vyvrcholení, který by ve fejetonu neměl chybět, ale jinak je to dost dobrý.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru