Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KDYŽ SE PROSTĚ MUSÍ...

05. 03. 2004
11
0
3235
Autor
fungus2

Dušan prudce otevřel dveře od domu. Už cítil, že dlouho nevydrží neudělat svou potřebu. Rozeběhl se k výtahu. Zaslechl zvuk dovírajících se dveří. Pak uviděl, jak se výtah rozjíždí.

„Zpropadeně!“ vyhrkl a začal nervózně přešlapovat na místě. Červená šipka stále ukazovala nahoru a číslice se neustále měnily k vyšším.

„Ježíšmarjá. Já už to nevydržím!“ řekl si a počal chodit sem a tam. Výtah jel neustále výš a výš. To ho naprosto přivádělo k zoufalství. Pak se rozhodl nečekat. Za okamžik běžel, jak jen rychle mohl po schodech. Zdárně vyběhl do třetího patra, kde rychle proběhl podél okna, když tu náhle před sebou postřehl kbelík plný vody. Ve zlomku vteřiny o něho zakopl a dopadl napřed rukama na podlahu. Zcela se nenatáhnul a tak pod sebou uviděl do stran tekoucí špinavou vodu.

„Co to vyvádíte!“ rozkřikla se ze schodiště správcová, která vytírala.

„Já…já se omlouvám. Mám naspěch. Úúúú…!“ zaúpěl a co nejrychleji se prosmýkl kolem překvapené správcové, která opět spustila láteření. Na zádech poté pocítil dopad mokrého hadru.

  Jako štvanec vyběhl do čtvrtého patra a už zcela ignoroval křik správcové ozývající se od schodů. Vběhl do dlouhé chodby. Pravou rukou nacvičeně bouchl do vypínače na stěně. Ozvalo se však jen klapnutí. Ve velkém nákroku se zastavil. Opět stiskl vypínač. V chodbě se nerozsvítilo. 

„Zatraceně!“ procedil mezi zuby a z donucení se rozeběhl po chodbě k místu, kde tušil, že se nacházejí dveře od jeho bytu. V ruce držel menší svazek klíčů. Nervózně se snažil zasunout ve tmě klíč do zámku. To se mu však nepodařilo.

„To bych do toho kop…!“ zahuhlal a poté se mu konečně podařilo klíč vsunout do zámku. Zjišťuje ale, že to není ten pravý. Chodbou se rozlehle klení a chrastění klíčů.

  Po chvíli zasouvá další klíč. Opět to není on. To už skoro nemůže udržet to, co chce ven. Přitisknutý ke dveřím za podupávání se konečkami prstů snaží najít ten správný klíč.

„Do pr…!“ vykřikne poté co se ozve dopadnutí klíčů na chodbu. Ohýbá se. Má pocit, že jeho vnitřek každou chvíli praskne. Přitom nahmatá rohožku a na ní jeden pár bot.

„Krucinál!“ zakleje a dojde mu, že stojí před dveřmi do jiného bytu. Než se naděje, začnou se otevírat dveře. A protože se stále opírá velkou částí o ně, kácí se přes práh do předsíně.

  V umělém světle vycházejícím od zářivky spatří siluetu muže, ve které poznává svého souseda.

„Co se děje? To jste si splet dveře!“ sděluje mu překvapený muž.

„Já vím.“

„To jste dneska nějak brzo opilej!“ zahřímá soused.

„Já nejsem. Áááá…nutně musííím..!“ vydere se mu z úst a než se stojící muž vzpamatuje,  v předkloněné poloze vbíhá do předsíně.

„Hej! Co to má znamenat!“ rozkřikne se a snaží se ho chytnout.

„Musím na záchod! A to akutně!“ odpoví mu a jedním skokem se vrhá ke dveřím od místnosti WC. Prudce bere za kliku.

„Nikam!“ zařve za ním soused.

„Omlouvám se!“ vykoktá ze sebe Dušan, když postřehne na WC překvapenou manželku souseda.

„To by stačilo. Ne!“ hřímá soused a popadne ho zezadu.

„Promiňte, já ale opravdu musím!“ zařve na něho a vysmekne se mu, načež otevře dveře od koupelny, které prudce za sebou zavře a zamkne. Vzápětí se ozve zvuk něčeho prudce tekoucího do vany.

„Okamžitě otevři!“ řve muž a buší do dveří.

„Hned, jen co sprchou umeju vanu,“ odpoví a pouští sprchu.

  Sotva otevře, dostane pěstí a pak znovu. Vysvětlování, co dělal v koupelně, mu jen přitíží. Pak je vyhozen na chodbu a poněkud zbitý už v klidu vchází do svého bytu.

„No, hlavní je, že ten dole to přežil bez úhony,“ řekne si při pohledu na sebe do zrcadla.


Markel
21. 01. 2005
Dát tip
Líbilo - T :-)))

fungus2
21. 01. 2005
Dát tip
Děkan. Jsem rád.

Jolie
26. 07. 2004
Dát tip
tebe asi sousedi nemaji moc radi, co ? jestli je to vse ze zivota, tak se ten dotycny musi pravidelne stehovat... hrozne mi ten tvuj styl pripomina komedie typu : Zitra to roztocime drahousku a jine...

fungus2
26. 07. 2004
Dát tip
Díkas. To jsem si naštěstí vymyslel. To bych pak ze sousedy nevydržel o)))

Seregil
13. 04. 2004
Dát tip
Skvěle napísaný....

Hermann
13. 04. 2004
Dát tip
Tak toto poznáme asi všetci... Napísal si to naozaj komicky a bravúrne a páči sa mi ako opisuješ úplne bežné veci v živote...Len nemôžem prísť na to ako si mohol zmýliť svoje dvere, to asi ozaj bol šibnutý? haha, ale inak ok, páči sa mi to, je to dobré!!! Tip Hermann

fungus2
13. 04. 2004
Dát tip
Moc děkuji!

fungus2
03. 04. 2004
Dát tip
Díky o)))

Empty
02. 04. 2004
Dát tip
Megaúlet!!!! Musim od tebe přečíst víc věcí, nedá se nic dělat... Perfektně mě to pobavilo *

RuDa
09. 03. 2004
Dát tip
Dobrý - musím na záchod. :-)

fungus2
09. 03. 2004
Dát tip
A safra o))) Díky.

chicoria
07. 03. 2004
Dát tip
Legrace, jako vždy.-)

fungus2
07. 03. 2004
Dát tip
Díký. Na humorně mě baví psát.

fungus2
07. 03. 2004
Dát tip
Díky. Tak to bych si rád přečetl povídku od tebe na stejné téma.

Dero
05. 03. 2004
Dát tip
Dlouho jsem od Tebe nic nečetl - asi zase začnu. :o) *** Mimochodem - u tvaru "konečkami" mě málem kleplo, to by se dalo pokládat za pokus o úkladnou vraždu. :o) Vzor hrad - sedmý pád - hrady -> konečky. Tak. :o)

Andulka
05. 03. 2004
Dát tip
tak...nevim...ja mela pri cteni pocit, ze trpim s hlavnim hrdinou..:-)*

Ivabo
05. 03. 2004
Dát tip
Taky jsem měla ten pocit...

fungus2
05. 03. 2004
Dát tip
To mi trochu ujelo o))) Jsem rád, že se Ti povídka líbila. Díky.

fungus2
05. 03. 2004
Dát tip
Díky. Jednou jsem také zoufale sprintoval na Wc do bytu, ale nic se mi cestou nepřihodilo..

fungus2
05. 03. 2004
Dát tip
Jsem překvapen, jak se mi to podařilo vystihnout o)))

IVANOL
30. 07. 2003
Dát tip
To jsou fantazie! :-))) *!*

fungus2
30. 07. 2003
Dát tip
Děkuji. Občas se taky divím co mě napadá.

Tibeťanka
13. 07. 2003
Dát tip
nejhorší je, když se prostě musí, začít běžet... to je fakt síla:))) rozesmálo mě to, ty lehké nadávky, nevím nevím, jak by to bylo doopravdy:) a ten konec... no hlavně, že to přežil ten dole:)))) fakt díky*** líbilo

fungus2
13. 07. 2003
Dát tip
Tak to jsem rád. Občas napíši na nezvyklé téma

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru