Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo jinému jámu kopá...

12. 05. 2000
0
0
865
Autor
Umbro

Kdo jinému jámu kopá (Vypravování) Je noc, tma, zima. Ticho. Cítím tvrdou, studenou zem. Slyším vítr, déšť, sovu. Ležím. Ležím na zemi, těžce dýchám. Chci vstát... Ne, nemůžu! Ležím. Je mi zima. Ne, vlastně horko. Vedro. Nemůžu dýchat, dusím se, dusím... Dost! Světlo. Záře, bolest. Ležím. Spím... Zvuk, zvuky. Kroky. Jdou blíž. Blíž. Tiše, pomalu, pořád. Chci mluvit, volat, křičet. Nemohu. Jsou zde. Temní. Strašní. Vidí! Ne, nevidí! Mluví, ale neslyším! Odcházejí. Den. Slunce. Teplo... Ležím. Je ticho. Ticho, klid, mír. Je mi krásně. Slyším. Ptáky, vítr, hudbu. Krásnou. Tichou, pomalou, utěšující. Žena, dívka. Krásná. Nahá. Tančí. Zpívá. Miluje. Nenávidí. Mne. Trosku. Nic. Nicotné nic. Prázdno. Odešla... Ležím. Vidím mrak. Malý, bílý, krásný. Roste. Sílí. Chce mne pohltit. Ne! Proboha! Pomoc! Je tma, mokro, zima. Prší... Déšť. Voda. Moc. Mnoho. Spousta! ...mokrá. Na krku. Na bradě. V ústech. Kyselá, sladká, hořká... Slunce, paprsky. Hřejí. Hladí. Ležím. Nemyslím. Nemohu. Cítím. Vůni. Tvoji... Slyším. Hlas. Tvůj... Lahodný. Krásný. Krutý... Smích. Msta. Nenávist... Ležím. Spím. Sen? Ne? Nevím! Ležím. Bolest. Roste. Omračuje. Zabíjí... Ležím. Ležím. Jsem položen? Pohozen? Žiju... Myslím... Minulost? Zapomenuta. Budoucnost? Není! Přítomnost? Ležím... Lidé, dav. Hole. Křičí. Bijí. Lidé? Ne! Zvěř. Zvířata. Lvi. Vlci. Hyeny. Rvou. Trhají. Maso. Krev. Bolest... Hoří. Oheň, spása, život. Zvěř. Je pryč. Utekla. Oheň. Hoří. Žár. Horko. Pálí. Nesnesu...! Chci utéct. Prchnout. Žít... Nemohu. Nepohnu. Rukou, tělem, ničím... Jsem sám. Ležím. Žiji. Stále. Pořád. Věčně. Nechci. Umřít... Nemohu. Zabít se... Nemohu. Žiji! Ležím. Spím. Probudím se...? Nechci! Den. Další. Již nechci. Nechci! Konec. Smrt! Klid a pokoj. Ráj. Daleko. Moc daleko. Nedosáhnu. Nedojdu. Netrefím... Ležím. Ležím. Proč? Přemýšlím... Vzpomínám. Vím. On. Ona. Já. Tři. Málo...? Moc! Příliš mnoho. Pro lásku... Pro život. Překážím. Nadbývám. Nepatřím. K ní. K žádné. K nikomu. Nenávidí. Mne. On. Ona... Slibuje... Lásku, věrnost. Dává... Vraždu, zradu, smrt! Je noc, tma, ticho. Prší. Déšť. Šumí. Tiše, krásně, krutě. Jsou dva. Jdou. Lesem. Sami. Mlčí... Jdou. Stále jdou. Nesou. Nesou mne. Jsem mrtev. Ne. Žiji. Dýchám... Jdou. Stojí. Kopou... Jámu. Hrob... Pro koho...? Pro mne! Ležím, mlčím. Ona. Stojí, mlčí, dívá se... Vidím. Ji. Její oči. Smutek. Slzu... Jdou. Odcházejí. Spolu... Já. Ležím, čekám. Sám. Opuštěn... Miluji. Nenávidím... Umírám...
Umbro
19. 05. 2000
Dát tip
Copak to opravdu nikdo nepochopil?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru