Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V podkroví spí

20. 03. 2003
5
0
1153
Autor
Čumák

V podkroví spí básník
nebudí ho hlasy holubů
zobany bušící do skel o zrní
skel zasněných špínou
a kamínky zraněných

 

V podkroví spí odkrytý
k smrti unavený pitkou
mnoho vína, mnoho slov
ve snech obrazy kreslí
jimiž kráčí, aniž ví

 

V podkroví spí básník
mezi mnoha slovy, mnoha slokami
pergameny staré tiše praskají
staré, on už nemaže se s básněmi
jen je zachytává do myšlenek, aby stíhal pít

 

V podkroví spí, bručí ze spaní
vidí krásku, jež se od něj odklání
jako po krčmách, když říká
vy jste opilý a prach vám sedí na očích
vždy odchází a básník o ní sní

 

V podkroví spí básník
kdy se probudí?
několik let dlouhých už je v spánku pohřbený
aby jeho tyran piják mohl bdít
dál se v kruhu motat více nešťastný


Sanelma
03. 04. 2006
Dát tip
jo, to rikaji vseci, co si tim prosli. Ale me to stejne bude lakat do doby, nez me to potka a pak zas ja budu rikat, ze neni o co stat... To uz tak chodiva, no...

Čumák
03. 04. 2006
Dát tip
no, to teda je bezpečnější. věř, žes o nic nepřišla. nebylo to zábavný, zajímavý ani nic podobnýho.

Sanelma
02. 04. 2006
Dát tip
jestli teda nekecáš, protože je to tu anonymni:), strasne ráda bych tě poznala:) coz je asi stejne nemozne, ale mela to byt jakasi lichotka tvemu egu. ja chci byt psychiatr a hrozne me todle bavi. Povidat si o tehle vecech, ale tady se to trochu nehodi:) coz nemyslim, zle, jen bych te svou ukecanosti nerada privedla do ouzkych. V blazinci jsou nejvetsi paka doktori...a ja nebudu jina:) litovat te nebudu, pac myslim, ze se dostatecne silny, aby ses s tim popral sam. Mam zas spoustu kamosu na okraji spolecnosti a lidi bojujici s drogama a myslim, ze ti jsou na tom zdaleka nejhur. Coz je 4U pozitivni:) takovi, co si daji denne 10brk uz ti pak fakt nemaji mocc co rict. Nekdy bohuzel. Byvali to fajn lidi. To jsem lehce odbocila:) Je to urite trochu psycho a mozna ode me dost nedomyslene, ale svym zpusobem ti tvou minulost zavidim. Ja v podstate nic tak zasadniho nezazila. Zadna PL, žádná policie. Pár velkých flámů, bolehlavů, stavy z trávy, ale nic velkého. Snad jednou:) Zatím si to žiju v hlavě a hážu to na papír. je to bezpečnější:)

Čumák
01. 04. 2006
Dát tip
díky :o) mno. ono to nic není tak jednoduchý. dřív pro mně 2kousky nic nebyly (to si myslím ani zkrátka není u "zdravýho" člověka kolem 20ti možný). ale pak se mi to nějak sesypalo, protože moc zkrátka nezvládám, nepobírám "život" a "svět". a ve cvokárně mi ještě o trochu víc pomohli bejt ještě nervóznější, zdeptanější a nedůvěřivější. i chemicky. nějak mě prostě neodhadli a strčili mě na špatný oddělení a cpali do mně sedativa na něco, co mi nebylo. tak mě to trochu jaksi "oslabilo". no, myslim, že jim to bylo fuk. tak toho už tolik nesnesu. nějak ani tolik křiku jako dřív, tolik stresu nebo tolik alkoholu. a tak... myslim, že se to běžně děje, že se to asi stalo spoustě lidí. ale nějak se z toho furt nemůžu vzpamatovat. to nepíšu, abys mě litovala!!! jen se snažím trochu vysvětlit svůj vkus, kecy atd. (řekl bych, že to s tím souvisí) a tahle básňa není doslova a do písmene o mně. strašně nerad píšu doslova a do písmene o sobě. spíš se snažím zbavit se pocitu tak, že ho nacpu do básně v pokřiveným obrazu. asi tak... (šmarja fuj, já jsem se rozepsal... :o)

Sanelma
31. 03. 2006
Dát tip
ehm, tak jak je to stím pitím. já ti totiž tu opilost po 2kouskcích sežrala. A teď se za to začínám stydět... Jsi Typický prokletý básník. Bohém. seš bohém nebo žiješ normálně? s řádem? trochu intimní otázky, já vím. tak třeba neodpovídej:) je fakt krásná*

Aexian
04. 04. 2003
Dát tip
Hm...není to zlé. jen mě zaráží, že svá díla strkáš pod lyrická RÝMOVANÁ. Jsou pěkná, to ano, ale složit ze slov eufonické věty tak, aby se rýmovaly...to je kumšt. zkus to. myslím, že máš talenta bohatou fantazii...

Aexian
04. 04. 2003
Dát tip
Skara, přesekl jsem se, veršovaná! Veršovaná, ne rýmovaná...

Petula
24. 03. 2003
Dát tip
Mno… Trochu patetické… Představy a nějaké ty rekvizity… Často spojované s básníky. Ale příjemně podané. Lidsky chápoající.

|||-_-|||
«*»


kassiope
20. 03. 2003
Dát tip
Vážně moc krásná myšlenka, pěkně napsaný a má to něco do sebe. Tohle dílko si zaslouží tipík :o)

Čumák
19. 03. 2003
Dát tip
díky Ti, človičku! :o)

Nemám slov...moc krásný TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru