Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zakázané ovoce

26. 03. 2003
4
2
2887

Mladost je studnice vášní. Mladé dívky mne lákají jako sirény do své pasti.

Mladé dívky v rozpuku, jak nedorostlé laně,

ulovit je nemohu, nejsou zralé pro mně.

Prohánějí se tady po hřišti, mladé, krásné panenky,

šťavnatá poupata, zkrášlují jejich bílé halenky

Nemohu se soustředit, celý se jen chvěji a dlaně se mi potí.

Mladá těla lákají a moje mužství neskonale trpí.

Po hřišti se kutálejí tenisové míčky

a dívenkám při sběru prosvítají prádlem pičky.

Jsem jejich trenér, jejich bůh,

vzhlížejí ke mě s nadějí, že zbavím je trápení,

měl bych jim dopřát svého sluchu?

I stalo se, krásná Markéta, nezkušené mládě,

podlehla mé vroucí touze, řičela bolestí i radostí,

když vnikal jsem něžně a zároveň s tvrdostí.

Ukojil jsem v ní svou touhu po zakázaném ovoci.


2 názory

Elyanne
18. 02. 2004
Dát tip
Umírám ze stejných důvodů jako anonym95 a jinak souhlasím s JRR. :o)))

Milly
18. 12. 2003
Dát tip
Ty vážně pokládáš touhu za lásku...

Alakazam
07. 11. 2003
Dát tip
hodnocení nepřipadá hodnotitělům, ale hodnotám... dokud nenábádáš k nesprávnému, máš právo žít a být na to hrdý!

Shammann
30. 04. 2003
Dát tip
Jaký zas?:-)Nebyl to vtip, ni ironie.

j_i_r_i_k
29. 04. 2003
Dát tip
Jejda, pokud chceš lidem předávat poselství lásky, tak Ti musím říct, že na to jdeš ale fakt hodně blbě... Kua chlope, vyjádři se k tomu, zda jsi srandista nebo idiot... Narozdíl od poetista si nemyslím, že pokdu jsi první, jsi i druhé, protože pokud jsi první, pak to pro Tebe musí být fakt megaútok na bránici...

JRR
29. 04. 2003
Dát tip
Tak tedy hlubší... Adonisi, pokud by P. byl po dle Lyryka& několika mnoho dalších lidí, tak je Ti smazáno "stojí o hlubší kritiku". Na(ne?)štěstěstí není, takže... Po literární stránce je to maximální sračka. Co se týká rýmů, je zde znát silná křečovitost (Že by autor jednou rukou psal a druhou začal onanovat, když mu došlo, co píše?), schází mi tu jakýkoliv rytmus, který by to zařadil do kolonky "básně", schází mi tu jakýkoliv příběh, který by to zařadil do kolonky "epické", rýmování je žalostné, místy je vidět, že autor by napsal cokoli, jen aby měl pocit rýmu (rýmy?), pro nějž zjevně nemá vyvinutý cit. Protože a jelikož považovat za rým "laně-pro mně" by snad nemohl ani průměrný žák druhého stupně ZŠ. Mám také výhrady k obratům, které jsou vesměs ubohé, až na pár světlých vy-jímek, je vidět, že dotyčný psal, co mu nadrženost na jazyk přinesla a dále se tím nezabýval, postrádám tu jakoukoliv fantazii (kromě té sexuální). Nicméně je nutno přihlédnout k tomu, že dotyčný je zřejmě literární začátečník, který byl očividně zvyklý ventilovat své vzrušení jiným způsobem (kdo ví, proč to už teď nedělá, kdyžtak modrá pilulka...). Proto mu přeji hodně štěstí v další básnické tvorbě a doporučuji zapsat se do nějakého literárního semináře.

JRR
29. 04. 2003
Dát tip
Btw, je možno navštívit přímo modrou pilulku, jak jsem zjistil po kliknutí na vlastní odkaz.

Shammann
29. 04. 2003
Dát tip
JRR Tvá kritika by měla putovat do výběru,i s dílem, jako takové naťuknutí pro nováčky!!!

MdF
29. 04. 2003
Dát tip
JRR: dobře jsi to napsal :)

JRR
29. 04. 2003
Dát tip
Shamman: To byla zas ironie, ftip? :-) Už se rači ptám...

Shammann
28. 04. 2003
Dát tip
No upřímně řečeno je to od naší hlavy státu, ale ehm oni sou si dost podobní s Lyrykem, takže skvělý postřeh Monty..

Wopi
28. 04. 2003
Dát tip
To neni pravda, že jsou si podobní. Lyryk je mnohem hezčí.

Wopi
28. 04. 2003
Dát tip
nevim, jestli se udržim, abych sem nedal fotky těch dvou pro porovnání

Shammann
28. 04. 2003
Dát tip
Wopi to by bylo pěkně wopioidní...

Rowenna
28. 04. 2003
Dát tip
:-)))))) to je skvělý fór.

Smím hádat? Od Lyryka?

Yfča
25. 04. 2003
Dát tip
Sakra, to je ale hustý, jak by řekla Kačaba! Taky bych chtěla umět tak nevšedně a neotřele vyjádřit své pocity pomocí dokonalých rýmů! :o))

Shammann
25. 04. 2003
Dát tip
Lidí já vás jím :-)

Wopi
25. 04. 2003
Dát tip
dobrou chuť

Shammann
25. 04. 2003
Dát tip
Wopis Tebe dvakrát:-)

MdF
25. 04. 2003
Dát tip
Shammanne - nezapomeň na koření, někteří jsou trošku nestravitelní! :oD (nenarážím na žádného autora ani Adonise)

Shammann
25. 04. 2003
Dát tip
Hua ha hala he.

MdF
25. 04. 2003
Dát tip
hmm zajímavý názor, těžko se s ním dá polemizovat :oD

Shammann
25. 04. 2003
Dát tip
Jistě sem se naučil od Stanina, tyhle vychytávky, ještě mám jednu: Vy lžete a vy moc dobře víte, že lžete! Hádej od koho je...

MdF
25. 04. 2003
Dát tip
nefím

MdF
24. 04. 2003
Dát tip
trošku obehrané a jednoduché rýmy panenky-halenky, míčky-pičky atd. srážejí tohle dílko. I když se jim občas skoro nikdo nevyhne, přeci jen jich máš až moc.

Notreal
21. 04. 2003
Dát tip
když zavřu oči a kouknu se na jemnost jakou jsi do toho vložil tak ti ten tip dám :-)*

Shammann
08. 04. 2003
Dát tip
Wopi noták:-)

Shammann
07. 04. 2003
Dát tip
Ježíš to sou verše, jak víko vod prázdnýho sudu, to který sme tisíckrát museli zvednou a vodklopit, když sme si šli naplnit další pohár, to který překáží naší žízni..Ajtakrajta.....hush,hash,hosh, po třináctero let píšeš?

Wopi
07. 04. 2003
Dát tip
jako víko jo, ale ne vod sudu... spíš vod jinýho zařízení :)

papouch
05. 04. 2003
Dát tip
Odpusť, ale ty upocené rýmy jsou dost běs. Hned v prvním verši máš navíc hrubku. Má být laně / mě. A to nemluvím o tom, že jako rým je to příšera. Dále - míčky / píčky - to se mi jeví na nápady veršotepců z páté třídy základní školy. Sem - do snad milostné básně vsazeno - působí jako pěst na oko. Nebudu dále rozebírat. Celek je kýčovitý rituál snadno předvídatelných slov. .... Zkus niternější postupy. Oprosti se od růžovosti argentinských seriálů a začni psát o Tvých skutečných pocitech tak, abys nezapadal do vybledlých frází. Přeji mnoho štěstí a nápadů :-))

Zolo
04. 04. 2003
Dát tip
To je nejvíc problém původního hříchu, zdejší kritiky mi přijdou jako boj mezi tělem a duší, obě strany mají pravdu a zároveň se mýlí. To dílko, potažmo autor představuje cítění těla, které samo o sobě není špatné ani zlé, jen oddělené od spojení s duší, citem, láskou připomíná hlouběji založeným lidem hřích, kterému ale ta duše, mající být za tělo zodpovědná nedokázala zabránit ... Jinak poutavě napsané, ale Adonisi, obohatit vášeň a prožitek o cit a lásku, by učinilo Tvé skvělé básně ještě působivější ... Přemýšlej nad tím, Zolo Tip*

Poetist
03. 04. 2003
Dát tip
Upřímně řečeno, jsi buďto srandista nebo idiot. Jestli jsi to první a nepochopíš, že opakovanej vtip přestává bejt vtipem, jsi to druhý tak jako tak.

zkus autofelaci, když tak trpíš

Ty mě bavíš, mládenče.... :o)))

Rád poskytuji ženám rozkoš a umím to velice dobře.

Astalavista
02. 04. 2003
Dát tip
Adonis: pes kterej štěká, nekouše...:o)

Rád si pohraji s tvými malými ňadry a olíznu tvůj pahorek lásky.

yoyo
02. 04. 2003
Dát tip
No já nevim, nadržení muži na mě působí odpudivě a jejich "básně" taky

Wopi
02. 04. 2003
Dát tip
toyenka: ano, není provokace jako provokace, některé jsou dokonce s chybami v rodném jazyce

Astalavista
02. 04. 2003
Dát tip
A to má bejt jako "velice dobře"? to si četl v nějakym časopise, ne? A schovej si to na jindy, jsem stejně chlap, takže si nemusíš nic dokazovat...:o)))

Je to náhodou velice vtipné a trefné na některé chlapíky :o).

toyenka
28. 03. 2003
Dát tip
Mathew: jenže není provokace jako provokce, v tom je ten vtip, hm?

houba
27. 03. 2003
Dát tip
tahle báseň má hodně narcistní nádech, myslím si, na druhou stranu, mám někdy pocit, že někteří muži takhle uvažujou, ne každý to ovšem dokáže říct nahlas přiznám se, už jsem četla několik tvých věcí tady, že z pozice ženy mě tvoje prozatímní tvorba neuchvacuje, je v ní hodně znát "samčí" prvek - že jsi to TY, kdo působí rozkoš, stojíš NAD ženou....... :o/ ale jo, když to tak cítíš, tak co s tím naděláme.....

toyenka
27. 03. 2003
Dát tip
Ahoj, trochu víc živočišné, nemyslíš? Ale rozhodně to nenudí a jak vidno, nenechává to chlad v lidech, pěkně jsi je "rozvařil". Tak ti držím palce, aby se dařilo. Jenom kliďánko provokuj dál.. Je třeba trochu vyvětrat.. jo, a díky.. jsem sice holka, ale nikterak mi ten "samčí" prvek nevadí.. naopak...

Mathew
27. 03. 2003
Dát tip
toyenka : no jo, kdybych chtěl provokovat tak ze sebe klidně můžu udělat magora taky :))

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
no tak myslim ze tohle si splodil asi tak behem 5 minut...jenom proto aby si na*ral dalsi lidi......protoze tohle fakt uz nemuzes myslet vazne... ...a jestli jo tak v tom pripade se nech vysetrit......

Seregil
26. 03. 2003
Dát tip
Hm... zní to dost ... zajímavě.... a asi to chápu... chmm...

Děkuji za příkladný ohlas od Anonyma40. WiruZ: tvá kritika vůbec není tvůrčí. Má poezie má za cíl oslovit to, co je v člověku dobré a předat poselství: Milujte se !!

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
fakt jo co tvuj nazor to perla.....ty si nejak extra vtipalek.....ja uz to vzdavam.....proste si me dostal......

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
sleeping_beauty: jo jasne sexualitu vnima kazdej jinak....nerikam ze vse tady ma tak strasny (kuprikladu vila je docela fajn), ale tohle dilko bych spis priradil k antisexualni poesii....nehlede na to, ze forma je dost hrozna....same klise a ty rymy jak huba po znich....ale kazdej mame nejakej nazor a ja ti ho neberu.....

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
a nebo jsem hold puritan:))))))))

yoyo
26. 03. 2003
Dát tip
mně to připadá pedofilní

Sleeping beauty: jediná ty chápeš jak je mému srdci. Jsi na svůj věk zralou ženou, která dokáže pochopit muže s jeho pocity.

Astalavista
26. 03. 2003
Dát tip
Řekl bych, že máš asi oidipovskej komplex... Nejde o obsah, dobře, to by se nechalo nějak napsat, ale jde o ten způsob, ten je fakt postiženej...

Astalavista
26. 03. 2003
Dát tip
No, s Adonise asi Beethoven nebude...:o))) Dobrá, já mu neberu, že je jinej, ale dal to k veřejnýmu posouzení a mě se to postě nelíbí, tak jsem to napsal... nepotřebuju vysvětlovatm, že je jinej..:op

dlhagi
26. 03. 2003
Dát tip
a ja dievka zo slovenska vravim, ze je to tak akurat, i ked adonis, sprvu si mi vyrazil dych, ale paci sa mi to:) cela tato spolocnost je totiz po*rana ked ma pocut alebo vidiet nieco, co je podla nich neslusne... ale usta su na to, aby hovorili a ruky na to, aby pisali to, co sa ti "honi" hlavou:) Mas bod:)

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
dlhagi: draha nehovoris pravdu..uprimne je mi jedno zda shlednu dilo neslusne...ale dere me to, ze to dilo je ehrm....nebudu rikat co, jelikoz jsem to rikal uz nekolikrat....pokulhava ve vsech formach....a teda napsala si to zcela presne co se mu honi....akorat nevim jestli hlavou.... :)

Mathew
26. 03. 2003
Dát tip
PRASE

Wopi
26. 03. 2003
Dát tip
"zralé pro mně" je stejný nesmysl jako "zralé pro tobě" čárka mezi poupata a zkrášlují je zcela nesmyslná (mezi podmět a přísudek!) atd. a celkově - puberta jako dělo :-/

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru