Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomatená

27. 03. 2003
2
0
1163
Autor
LH

Jak to kdo vezme...

 

 

    Sněží listí                  

 

                                                            a hvězdy tiše hřejí,

 

               ze slunce padá chladivý déšť...

 

 

Prober se člověče       -             víš ty cos proved ?

 

 

                           Vždyť zničil jsi svévolně        

                                                                      tak nádherný svět  !!!

 

 

 


j_i_r_i_k
09. 04. 2003
Dát tip
LH: Proč mi odsud nikdo neposílá avízka? :(... Slunce je hvězda... Ano, to nepochybně je.. Ale je také mnohem více než ty tečky na obloze po jeho západu, protože nám dává život, dává energii všemu kolem nás... Svět je opravdu krásný a říkej to všem na potkání, nenech se odradit třeba anonymem a jeho hláškou o klišoidnosti Tvého sdělení, právě on potřebuje otevřít oči nejvíce, když toto odmítá, je tolik věcí, z nichž bychom se mohli těšit, ale které bereme jako samozřejmost... A ti, kteří toto pochopí... Mají něco, co je hřeje a co jim nikdo nevezme, proto držím palečky, ať ve svém boji vytrváš...

Irea
31. 03. 2003
Dát tip
Moc souhlasím, že snadno můžeme přijít, o to , co nám přijde normální, ale přitom je to to nejcennější. *

LH
30. 03. 2003
Dát tip
Vám opravdu nepřijde tenhle svět krásnej??? …jeho východy a západy slunce, život pod vodou, to, že voda může zamrznout a my po ní chodíme, že nám stromy dávaj kyslík… Nebo muž a žena - a člověk vůbec. Nevím, jestli jsem tak naivní, že mi všechno tohle přijde úžasný, a nebo jestli je to jenom tím, že lidi dneska nemaj čas si všechny tyhle věci uvědomovat a vnímat… Nebo je možná bereme moc samozřejmě a nedochází nám, že o ně jednou můžeme přijít…

WiruZ
29. 03. 2003
Dát tip
krasnej svet???? no ja nevim....ale jinak urcite jakoze jo...*/*

Helga
28. 03. 2003
Dát tip
jirik: Hvězdy nejsou světelný zdroj, světlo jen odrážejí, takže ani nepálí, ani nehřejí. A hřání u srdíčka - nu, dobrá, ale nějak jsem ještě u toho srdce neucítila opravdové teplo, je to jen jakýsi slovní obrat bez fyzického podkladu. Ale to už zas moc ryju. :)

Poslední řádek je vážně nesnesitelný, ale předchází mu cosi výborného. Mrknu na další...

LH
28. 03. 2003
Dát tip
Díky vám všem, za vaše názory a Jiřikovi i za podrobný rozbor… :o) Je fakt, že tato báseň může mít víc významů, jen moc nechápu, proč se všichni tolik divíte spojení „nádherný svět“. Já myslím, že tenhle svět opravdu JE nádhernej – nebo alespoň byl. A to co z něj dnes máme, si děláme sami…A jestli v tom budeme pokračovat, možná se dočkáme i toho, že budou hvězdy hřát a sněžit listí – ale o tom už má báseň…

j_i_r_i_k
28. 03. 2003
Dát tip
Helga: Eh, asi máme jiné astronomické vzdělání, tedy podle toho, co jsem se učil já, hvězdy opravdu zdrojem světla jsou, ale já na fyziku nikdy nebyl moc dobrý :)... A co se toho srdíčka týče, neznáš takový ten pocit, jak se Ti někde v místech, kde opravdu je srdce, nahromadí energie a máš chuť ji rozdávat? Myslím, že "hřání" je pro to celkem výstižný výraz, aspoň mě nic lepšího nenapadá... A jen hezky ryj, aspoň se tím třeba něco vyjasní... LH: Rozbor? A navíc podrobný? Ne, to určitě ne, jen můj skromný názor, za kterým stojím jen já, nic univezálního :)...

LH
28. 03. 2003
Dát tip
Helze, Jirikovi - a ostatním... "Slunce je hvězda. Tuto skutečnost je třeba náležitě zdůraznit, neboť podobnost mezi oslňujícím žhavým slunečním diskem, který vidáme přes den a slabými chladnými svítícími body viditeknými pouze v noci, není zřejmá na první pohled..."

Movsar
27. 03. 2003
Dát tip
bez obsažnějšího prologu to nepůjde.

Helga
27. 03. 2003
Dát tip
Špatné to není, jen mi přijde trošku afektované poslední slovní spojení - "nádherný svět". A i když je to básnické, hvězdy přeci jen nehřejí. Tak nevím, jsem z toho trošku rozpačitá. Působí to líbivě, ale...

fidel1
27. 03. 2003
Dát tip
Je to ako hádanka, ... fajn vec...

Novaca
27. 03. 2003
Dát tip
je to hadanka, mam ji (to) brat?

woai
27. 03. 2003
Dát tip
šlo by to bez jakéhokoliv prologu ;-) začátek pěkná atmosféra konec nás možná čeká ale věřím, že takovýhle ne :-) - lidi, copak jsem jediná, kdo to vnímá jako svět třeba po jaderné katastrofě? proč by pak hvězdy nemohly "hřát" ?

Helga
27. 03. 2003
Dát tip
Já bych to neviděla ta divoce, woai. Prostě (ne)lidský přístup k světu - aspoň dle mě...

j_i_r_i_k
27. 03. 2003
Dát tip
Helga: "Sotva se zdá, že zblízka pálí světla hvězd, o nichž se zpívá" - tolik skupina Kvinta k problému hřejivosti hvězd... A zblízka opravdu pálí, proč by z dálky nemohly hřát? A navíc, když se třeba já podívám v noci na nebe a vidím hvězdy, zahřeje mě to u srdíčka, protože to znamená, že jsem někde v přírodě a je mi dobře, když se podívám na nebe tady v Praze všedních dnů, vidím jen mléčnou čerň... Tedy další možný význam... woai: Ano, po jaderné katastrofě Ti může připadat, že hřeje leccos, tedy třeba i hvězdy, nicméně to s největší pravděpodobností budou gama paprsky a jejich účinky na Tvé tělo :)... LH: Bych zapomněl na autorku... Hezké, nějak v tom cítím rým, i když ho opticky nevidím, to je zvláštní, zkusím to ještě nějak analyzovat :)...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru