Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

07-28-02

28. 03. 2003
12
0
1801
Autor
Berenice

svetlo a tma

nikto

ani ja

len ticho a samota

čiernych garniží

 

vlna čo ma obmýva

nie je prvá ani posledná

len jedna z mnoha

a nikto nevie

ako dlho

alebo kedy

keď dni sú mesiace

a roky sekundami

otváram trináste komnaty

čiernou previazané stuhou

 

krv v mojich žilách

je čierna a nikto nevie

a netuší

to modlitba

vysala moje sily

asi by som sa mala od nej učiť

pavúčia žena

kráľovná matka

čierna vdova

je vo mne

ona je mnou

čierna

ako život

aspoň že nie som sama

 

ale kto sa stará?

kamene práchnivejú

a drevo skamenie

ak nepohnú sa mysle ľudí

aj moja?

mám strach

nikto ho nevidí

je priehľadný

a čierny

prázdnota je najhoršia

samota je raj

čierna diera

mikrokozmos duše

 

slová čo hovorím

a piesne čo spievam

nepočuť

som slepý básnik na ulici

potulný muzikant

hluchý spevák

hlúpy učiteľ

a zlý poslucháč

maliar bez ucha

mi prezradil tajomstvo:

farby sú život

čierna je smrť

 

milujem tmu

hráva sa so mnou

každú noc

nechce ma zradiť

už sa stalo

všetko sa už stalo


Ziggy
11. 05. 2003
Dát tip
fú-ha a-ha !!! ... * ale lepšíš sa s každou ďalšou básňou :)

poletucha
18. 04. 2003
Dát tip
Hmm, myslel jsem, že to je něco dramatičtějšího..;-)

Berenice
18. 04. 2003
Dát tip
a preco by to malo byt nieco nutne brutalne dramaticke??? staci ze su cierne..razom je cela miestnost cierna... a cely svet... :)

poletucha
17. 04. 2003
Dát tip
Silné a viz. předřečník..druhá polovina jest lepší.. A jen tak mimochodem, co jsou to graniže??

Berenice
17. 04. 2003
Dát tip
garniža... to je to co mas hore nad oknami na com ti visia zaclony.....

nejvíc se mi líbí druhá, čtvrtá a poslední sloka, tím neříkám, že ostatní jsou špatné, ale tyhle mě vzaly. "všetko sa už stalo" všecko se i řeklo...

Berenice
12. 04. 2003
Dát tip
ja to pisem pre radost.... a niekedy pre smutok:))) a niekedy pre tmavu noc, ktorej sa nechce spat... :)))) hihi

Liso
11. 04. 2003
Dát tip
Svetlo v tme a tip :-) Len jedna vec - ten maliar bez ucha... Necital som este vela prispevkov, ale uz som sa s nim parkrat stretol... Trosku mi to navodzuje istu obohranost... (ale vravim, moze to byt subjektivny pocit a navyse ja prd rozumiem literature! :-)

Berenice
11. 04. 2003
Dát tip
to je skoda... ja som tu celkom nova... a myslela som si aka som originalna.... no asi nie som :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( skoda:)

Liso
11. 04. 2003
Dát tip
Berenice! Nestvi ma dievca!!! Ja som precital 5 prispevkov a v dvoch je gaugin (ci ako sa to...) ! :-) Chap ma s REZERVOU! :-) Vedz, ze tip a vedz, ze potesilo, rezonovalo, mal som sancu delit sa s citom, zazit zazitok... Co viac si este autor zelal??? No ak Ti vadi uprimna kritika s cielom pomoct hladat zlepsenia, nemusim uz ani slovko! :-) (navyse uznavam, ze u teba v suvislosti s tou farbou asi bol ten maliar opodstatnenejsi! :-)

Liso
11. 04. 2003
Dát tip
Sorry zabudol som avizo... :-) Takze teraz.. :-) (aj ja som tu novy...)

Berenice
11. 04. 2003
Dát tip
tak za prve MALIAR BEZ UCHA JE VINCENT VAN GOGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja som na neho docela citliva, vies:))))))))) a uprimna kritika mi nevadi, som rada, ze pises co si naozaj myslis o tom, co citas. ja som to myslela skor zo srandy, ze nie som originalna... akoze basnicek ego sa ozvalo... hehe.....tak to zase pochop ty :))) ved kvoli tej kritike som to aj vyvesila, nie? aspoon teda ja to tak beriem.....

Liso
11. 04. 2003
Dát tip
A ja pako som si myslel, ze si to vyvesila nie (iba) kvoli kritike, ale ze aby niekto (napr ja) mal z basne radost a tu radost Ti vratil! :-) A panom Gogovi aj Magogovi sa tymto tiez uprimne ospravedlnujem!! ;-)

tanganika
03. 04. 2003
Dát tip
ano***moja krvna skupina

hammem
03. 04. 2003
Dát tip
berem tvoju radu...ale toto sa k tebe moc nehodi...inac fest dobre (ako nazor lajika)

Rowenna
01. 04. 2003
Dát tip
Tedy, co se tobě honí hlavou. :-)))) Vtáhlo mě to. :-))))))

Naso
01. 04. 2003
Dát tip
ajhľa, stačí zhasnúť svetlo a inšpirácia príde sama. Len ticho a samota... Báseň viackrát pozvýrazňovaná čiernou, silná osobná výpoveď. T.

WiruZ
31. 03. 2003
Dát tip
ufff....drsny....!!!!!

WiruZ
31. 03. 2003
Dát tip
myslim ze jako hodne drsne dobry....thak.......!:)

Temný a krásný. Plný náádhernejch sousloví, který na mě opravdu udělali dojem. Malíř bez ucha..prostě nádhera. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru