Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Těm z vás

17. 05. 2000
2
0
1798
Autor
Laďa

Vy všichni mi dáváte křídla. Pro vás za mě, pro mě od vás, za mě od vás, pro vás o vás. O něm pro vás. To nejhorší se smíchalo s tím nejlepším. Byla jsem značně inidsponována, když jsem to psala, ale jako indispozici to nedám, aby to bylo pro všechny. Najdete se tam? Je vás tam hodně a vlastně všichni. :-) A kdo je on, tím se netrapte. To tam je jen pro mě.

A on? Je věčné prokletí, které vláčím s sebou v kapsičce s pírkem jedné básničky. Znova si řeknu: Začněme od Adamma. Ale co Eva? Eva se oblékla, sedí pod sluncem a čeká na bílý strom se svým stínem. Už není s Adamem a svět divný obrátky nabral. Táhnu to za sebou, jak železnou kouli a Eva je Jana a Jana je Marcela a Marcela byla Natálií a Natálii zmuchlám a spálím v popelníku, jen jeho se nikdy nezbavím, už jsem se s ním narodila a musím to trpět. Jak zmuchlat sto kilo křemene a spálit ho kdekoliv? Čtu tajný úsměvy na rodinných plakátech. Denně se ptám ktorá, ktorá má právo žiť. Obě dvě s ním plazí se cestou z ostrých hran oblázků. Kouzelný čaroděj poslal pár hvězdných nitek, však o mlhavou zeď věčnosti na tříšť se rozbily. Příteli obleč si brnění, ať o mě se nezbiješ, až napadne tě chránit mě před zlými draky. Soukromně pahnětím po něčem, co je pro mě, co může nabídnout třeba jen anonymní rozhovor. Jednou větou uzavře mojí jednu kapitolu, zbaví mě schizofrenních postojů a strach z pískového medvěda, který zdá se být těžce pádný. A blondýna v kanadách přeje mi dobrý den zažehnávající pro dnešek jeden výprask. Ty si to neudělala? Tu máš! Prásk! Prásk! Sousede co mu to vyvádíš? A vůně tymiánů k večeru nejsilnější tak silně se dotýká, že na chvíli nevzpomenu si, proč skládám do sebe obří miniatury, proč ta socha vlastně chtěla žít, proč pro dnešek teletem se zase stávám. Kyvadlina říká: Jen rána je krok vpřed, když oplatku ti dává a rýmem tě zasypává, jak šašek dvorní, co chce zůstat unaven. Sprintem tisknu boty do marastu mojí doby, nesnáším ho, to mi věř, ještě peřiny a nohy od stolu. Zapnu ten kufr? Roztáhnu křídla jinotajů darovaných Laděnce a vznesu se až tam, kde chtěla jsem vždycky spát, kde prohání se vánek mezi tančícími andílky s bosýma nohama, kde skřítci se ukrývají pod májí z modrých listů, kde malý chlapec utírá své slzy a člověkem se stává, a jeho matky mu lásku neupřou. Tam on nemůže dosáhnout z hranice pekla žehnoucího, kde v prach se už nikdy nesmí obrátit.
Prokletí
19. 11. 2000
Dát tip
*Těm z vás: odpusť, ale cítím se uraženo za to malé P v první větě ... hahaha ... je to napsáno moc krásnou češtinou, archaična je třeba užívat po malých kapkách ... pak působí vskutku léčivě ... moc pěkné, děkujeme ... m.

Stevenson
28. 08. 2000
Dát tip
)))))).. jsi krasne slozita,vsak ke sve skode asi../ a slza prolita, za dobre i zle casy, se v cisi bublinek rozplyne, jako v mori to vsechno pomine..zbytecne se tim morit.. Toz mila susedko, doufam ze nepletu se.. obuj ty kanady.. a zamavame huse.. co s nami prerii ted v letu da si zavod.. a chinook ve vlasech.. to ke stesti je navod..

Stevenson
28. 08. 2000
Dát tip
a na neco jsem zapomnel..(( vzdycky neco zapominam, a pak lituji.. tohle se da napravit.. TIP..

Miroslawek
28. 06. 2000
Dát tip
Laděnko, Ty jsi sama tak krásný jinotaj.

Miroslawek
29. 05. 2000
Dát tip
Přečetl jsem si to až teď, DÍK, soukromý tj. neveřejný TIP

hm, tak já tam asi nejsem nebo blbě čtu, ale jinak je to zajímací :-)

Merle
19. 05. 2000
Dát tip
Laďi, no na mě sem si vztáhl dva, ale počítám, že jsem ten čaroděj, co neumí házet nitky ;-))

Laďa
19. 05. 2000
Dát tip
No Merlí vlastně jo, to mě ani nenapadlo. Konkrétně já myslela spíš to druhý. Ale čarodějů je tu víc. :-)

Merle
19. 05. 2000
Dát tip
Laď: :-))) a sem ten obrněnej, nebo ten drak? Nebo snad oboje?

Merle
18. 05. 2000
Dát tip
souhlasím s Lyrykem, ten težce pádnej medvěd je asi nejlepší :-))) rozponal jsem jich jen 7 možná 8...

Laďa
18. 05. 2000
Dát tip
Je vás tam konkrétně víc než dvacet. :-) Ale někdy na to nemůže přijít ani on sám. Ale jak říkám, jste tam všichni. Lyryk se přihlásil k tomu svému. :-) Merle našel ses tam?

McCoal
18. 05. 2000
Dát tip
Myslíš že jsem se poznal, a nebo si jenom o sobě moc myslím? :-))

Laďa
18. 05. 2000
Dát tip
Meku určitě ses poznal. :-)

ATC
18. 05. 2000
Dát tip
...

Lyryk
17. 05. 2000
Dát tip
Soukromně pahnětím po něčem, co je pro mě, co může nabídnout třeba jen anonymní rozhovor. Jednou větou uzavře mojí jednu kapitolu, zbaví mě schizofrenních postojů a strach z pískového medvěda, který zdá se být těžce pádný. Tak tohle by se mi líbilo nejvíc :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru