Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chuť lásky

04. 04. 2003
2
0
888
Autor
LH

…možná zas jedno dílko na „otřepané“ téma… Věnováno člověku, který ani neví, že píšu…

 

 

Říká se že láska sladce chutná,

a slova co bolí nejsou nutná.

 

Jenže teď když přišlo jaro,

zkrátka se to zase stalo.

 

Dva lidé jsou blízko vedle sebe,

v srdíčku to ale stále nějak zebe.

 

Proto otvíraj se moje ústa,

a pak zůstávají zcela pustá.

 

Oči by Ti třeba řekly více,

slzy z nich však tečou přes má líce.

 

Možná napoví Ti mlčení,

jaké je to pro mě mučení.

 

Že i přesto jak ráda Tě mám,

brzy Ti své s Bohem nejspíš dám…

 

 

 

 


Bluďa
16. 04. 2003
Dát tip
j_i_r_i_k: Mám vlastní osobní důvody, abych zde tvrdil, že láska může být pokaždé jiná, nejméně jinou formou a jinými smysly chápaná. Nerad bych zde rozváděl formy zamilovanosti ústící v lásku, nikdy nejsou stejné, pokaždé je to o něčem jiném. Pokud se ti snad na mém věku něco nelíbí, klidně to napiš přímou formou a ne zahaleně jakoby do diplomatického hávu, mé názory nejsou podřadné vzhledem k mému věku, který si myslím je dostačující, abych mohl alespoň otázku lásky pochopit. Pro všechny zvídavce - je mi 17 let. Další výtkou je přirovnání ke steaku. Nikdy nevíš jakým způsobem byl ten "pomyslný steak" připraven, pouze název "steak" nezaručí, že ten steak bude vždy to, co si představuješ, kuchař na něj může mít vlastní názor, který do svého díla vloží a náhle to nemá se steakem nic společného, jen cenu a název. Nechápej slovo pouze v jeho tupé omezenosti, otevři se variacím, nech plynout asociace.

j_i_r_i_k
16. 04. 2003
Dát tip
Bluďa: Jééé, Ty se mi líbíš, tolik slov, díky... Tak jo, jdeme na to. Předně, nemám nic proti Tvému věku, neznáš mě a já neznám Tebe, jistě proto může dojít k nedorozumění... Podstatná je ta má věta "Ne, to je moc snadné a dost mimo..." s důrazem na mimo, nemám ve zvyku něco balit do diplomacie, co napíšu, to si i myslím... Jen díky nedokonalému souznění myšlenek a jejich spoutání do slov to je někdy špatně pochopeno. Vlastních důvodů pro tvrzení o různých láskách mám také dost, ono asi jde i o chápání tohoto pojmu, teď z fleku mě napadá láska mateřská, láska k vlasti, láska k sobě, láska k Bohu, láska k jídlu, láska milenecká, láska virtuální... Zrovna před pěti dny jsem se zamiloval do krásného milého hlasu v telefonu, který už asi nikdy neuslyším, přesto mluvím o lásce... Kdybychom se měli nějak vážněji bavit, asi by bylo především nutné vymezit hřiště, na němž kopeme... "mé názory nejsou podřadné vzhledem k mému věku" Tak tohle se mi moc líbí, s tím nelze než souhlasit, ještě si smaž to "mému věku" a nech si tam žolíka, získáš tak správný náhled na život, pokud si budeš věřit v tom, že Tvé názory nejsou podřadné, budeš mít určitě zajímavější život... (čímž netvrdím lehčí nebo těžší) Teď jsem chtěl napsat nějakou zmatenou reakci na poslední odstavec, neboť mi přijde, že mé přirovnání spíše podoporuje než vyvrací, ale pak jsem si všiml poslední věty, kterou jsem napsal... Jo, tady jsem se trochu sekl v tvrzení steak je pořád steakem, zkus si zajít do nějaké ne úplně luxusní resaurace a dej si steak :)... Ano, máš pravdu, že název nic nezaručí, je to totiž jen slovo, můžeš si cokoliv nazvat jakkoliv... Tady asi není prostor pro diskusi, neboť slova jsou jen jakýsi dohodnutý prostředek pro blízkou koexistenci, je to kompromis a to hodně velký... Nicméně vztaženo šířeji se motám stále kolem téhož, pokud Ti přijde, že dnes popírám, co jsem napsal minule, pak závěrečné ujasnění: Ve chvíli, kdy si vymezím pojem láska pro vzájemně porovnatelné vztahy (a na tomto to celé stojí a může zde být i jádro našeho "sporu"), nechám tyto probíhat po rozumně dlouhou dobu, potom zjistím, že v základu jsou opravdu stejné - jsou jistá schémata, do nichž běh života prostě spadá... A ty drobné maličkosti, které každý vztah dělají jiným, udržují ho a nenechají ho umřít, to je to koření, o němž jsem psal... Tak, to by stačilo, těším se na Tvoji reakci... Jo a co se toho, že mám nechat plynout asociace, týče... Tady mě budeš muset omluvit, jsem celkem jednoduchý človíček, takže zázraky nečekej :)...

j_i_r_i_k
09. 04. 2003
Dát tip
Bluďa: Napsal bych něco jako "Tvůj názor mne zarazil, potom jsem se podíval, kolik Ti je", ale svádět něco na věk... Ne, to je moc snadné a dost mimo... Vždy jiný? Spíše bych zdůraznil to "přestože je stejný"... Ano, možná, že to je jiné, jsou zde různé odstíny a stejně jako labužník, který si dá hovězí steak v deseti restauracích, prožije deset odlišných chuťových zážitků, můžeme my prožít deset různých vztahů... Ale steak je pořád steakem, bez ohledu na koření, které použiješ...

j_i_r_i_k
07. 04. 2003
Dát tip
No jo, otřepané to je, ale kde má člověk pořád brát nová témata, že? :)... A když neví, že píšeš... Tož to vytiskni a dej mu to nebo něco takového, myslím, že kdyby to četl on, bylo by to užitečnější, než když to čteme my... Ale to je jen můj skromný názor, si jen tak plkám únavou :)...

Bluďa
07. 04. 2003
Dát tip
Toto téma nemůže být nikdy otřepané a tento pocit je vždy jiný, přestože je stejný...známý.

Taranis
05. 04. 2003
Dát tip
pekne , moc pekne *TIP

Lowlander
05. 04. 2003
Dát tip
Sem tamuklouzne rytmus (tak že to i já poznám a to je co říct :oP) Ale moc pěkné :o))) Je raost si tvé práce číst :o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru