Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sama sebe mít.

06. 04. 2003
2
0
572
Autor
Koketka

 

Jsem člověk a svojí rukou hraji písenˇ boží.

Tah štětcem a vím, že on ho se mnou musí prožít.

Musí?

 

Jsem jeho součástí, jsem jeho zrak.

Třeba si jen tak bůh se sebou samým hraje.

Třeba nás používá, aby se mohl vyjádřit.

 

Jsme jeho obrazem?

Jsi jeho obrazem?

Co když jsme on sám?

Co když jsem on sám.

Co když jsi on sám?

Jsem jeho projevem?

Proč píšu třeba?

Abych se mohla projevit.

Proč se chci projevit?

Pro Tebe můj plameni.

Já jsem obrazem jeho,

jsem jeho částí,

jsem jeho projevem,

jsem jeho hrou,

jsem jeho povahou,

jsem jeho duší,

jsem jeho vším a ničím.

 

Mám sebe, mám oči.

Díky za mé oči, že mohu se dívat. Vidět Tě kolem sebe.

Díky za můj sluch, že mohu Tě slyšet, díky za písně co překrásně nás mrazí a vzdávají Ti hold.

Díky za hmat, díky za to, že cítit Tebe mohu.

Díky za čich, vůně a vše co vnímám.

Díky za sebe pane.

Díky za vjem.

Díky pane, že chutná mi tento lahodný pokrm.

Díky za srdce, že rozezná co libé Tobě jest.

Díky za vše okolo i uvnitř.

Díky za zlé i dobré.

Díky za vše.

Díky za to, že jsi v mé duši.

Díky za procitnutí.

 

Amen.


Liso
15. 04. 2003
Dát tip
Aaaauuummmm! :-) díky za písně co překrásně nás mrazí a vzdávají Ti hold. Mne tam chyba trosku viac toho mrazenia... :-) Ale dam tip! Je to myslienka, ktoru si rad precitam znovu precitenu! :-)

m11
08. 04. 2003
Dát tip
díky Pane, že jen dnes zemřelo několik desítek dětí v Bagdádu! díky ti Pane, že zítra zemřou další. Díky za zlé i dobré. Díky za vše. Díky za to, že jsi v mé duši. tohle fakt ne.

Koketka
08. 04. 2003
Dát tip
m11: Můj postoj ke zlu není takový, jak ty si tu najivně vyložil. Musím tě zklamat. Mimochodem. Tu větu jsem tam dala záměrně a hodně jsem přemýšlela o tom, zda ji tam mám dát, vzhledem k nynější situaci. Pochopil si ji vážně špatně. Tušila jsem, že mi přesně tohle někdo napíše. Ale v každém případě nic proti tomu co si napsal. Máš v tom pravdu, ale i té jsem si vědomá. Díky BorisCvek: jsem ráda, že tě moje modlitba oslovila, protože oslovit měla a měla ukázat můj pohled, to byl účel, že ano:o). Jaká mystika? To je složitá otázka. Když řeknu mystika obecně asi ti to nepostačí. Když řeknu ta nejvyšší mystika která vůbec je, to ti třeba zase nic neřekne a můžeš si říci, ta je ale namyšlená. Tak ti jen napíšu, že je to mystika osobní a moje, nebotˇ každý prožívá mystickou cestu svým způsobem.

Kritika
06. 04. 2003
Dát tip
Ono není špatné, trochu poznat pisatele, jaký je; a ne jaký by chtěl být. Doufám , že mi rozumíš:-) Nic proti víře ani pisatelce či chválihodnému vztahu popsaném v básni z příjemna. ahoj :-)

Kritika
06. 04. 2003
Dát tip
chvályhodném ....inu ano

Koketka
06. 04. 2003
Dát tip
rozumím, ale ono to není o tom jaká bych být chtěla, ale o tom jaká jsem, jestli mi rozumíte. Ale jak se zdá, tak asi ne. Co se dá dělat, třeba pochopí někdo, kdo cítí a prožívá to stejné. Nelze znát pocity, které jsi ještě neprožil, proto je tedy popisuji. Jsou moje, jsem v nich obsažená já. To se Vám zdá tak neuvěřitelné? Kdo se zajímá o mystiku do hlobky, ví o čem mluvím a píšu a ví i co prožívám. Tak tak nějak, pokud mě chcete poznat, přečtěte si toto, co jsem zde napsala. Nejde mi o to co si myslíte o mně, ale o to, abych Vám ukázala můj vjem a pocit. To je celé.

BorisCvek
06. 04. 2003
Dát tip
Je to krásná modlitba, Koketko :-), rozumím Ti, moc mne to oslovilo. Tip :-) Nechceš mi napsat, jaká mystika konkrétně Tě to oslovuje? Dík!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru