Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

spev slavika

13. 04. 2003
5
0
1212
Autor
Berenice

asi to bude tým, že tak dlho pršalo asi to bude tým, že ešte stále prší asi to bude tým....

mokré dlaždice

škrípu pod bosými nohami

cudzinci prišli

prší

a nik nemá na smiech

(aby si ho mohol dovoliť)

 len hluché plesnutia

nahých chodidiel

zanechávajú stopy v daždi

svätená voda ich razom zmýva

neznesie pochybnosti

možno strach

 

ten starý muž

stojaci na rohu

odetý v beznádeji

spýtavý pohľad má vyrytý do tváre

 

KTO SI ???

 

a ticho

 

KTO SI ???

 

a chlad

 

KTO SI ???

 

a tma

 

tá, čo sa bála

pribehla na pomoc

aby zatvorila oči

zvedavým okoloidúcim

aby prestrela plášť

pre mŕtvych povozníkov

aby dala im zlatý peniaz pod jazyk

 

ja...

nie som tá

čo hľadí na nich

ja pozerám sa ti do tváre

mne padá dážď do očí

mne padá ruka bez dýky

mne padá kameň zo srdca

mne padá srdce z kameňa

 

to mne

    mne

    mne

 

padá celý svet

a ja padám s ním

na dno

 

kde beznohé tvory

brodia sa blatom

beztvaré nohy idú za svetlom

bosé, túžia po zime

aby ich aspoň chlad

zahrial

na duši

 

stojím medzi nimi

jednooký medzi hluchými

som s nimi

slepý medzi mŕtvymi

ja som to

nie oni

 

ja som to

kto rozosieva strach

 


Jarodějka
19. 04. 2003
Dát tip
ďakujem za takúto obrázkovú báseň, je veľmi živá, našľapuje, rytmus ponáhľajúcich sa chodidiel :o) a ak občas hlavná postava kríva, pridáva to básni na pôvabe :o) páči sa mi aj motív strachu, čitateľ spozornie, snažila som sa zachovať svoje súkromné sucho v daždivom teréne aby som mohla dočítať ;)

hammem
19. 04. 2003
Dát tip
no neviem...Kurt uz to asi nezaspieva

StvN
17. 04. 2003
Dát tip
- tahle se mi líbí, má děj

Liso
14. 04. 2003
Dát tip
Vdaka! :-) Hlavne ma oslovuje to co zacina: "Ta co sa bala... " "Chlad na nohach, co zahreje dusu..." :-) To sa mi velmi paci. Davam tip. :-) A hudba? Mne to zneje v tichu nocnych kvapiek pri okne do tenkej ulicky s kamennymi mackami a strachu pred vlastnym odumieranim... Hammem aky styl hudby si pocul??? To ma zaujima! :-) ------- koniec kritiky Tu sa cohosi bojim... Moze sa citatel pytat basnika co myslel tym a tym? Ja som zvedavy, ale nechcem pitvat to co je zive!!! Kto je starec? Preco bojim sa ONA a slepy som ON? Nevysvetluj ak nechces!!! :-) Nekaz tajomstvo! Alebo vyrob nove! :-)))

Liso
14. 04. 2003
Dát tip
Toto slo sukromne, ale autorku to potesilo a ja teda si myslim posmeleny jej radostou, ze to picnem sem! :-) Totiz ona mi podala svoj vyklad a ja som jej napisal svoj INY. :-) ------------------ Uvedomujes si dufam, ze svoj "vyklad" nechcem vnucovat ani Tebe a ani dielu!!! Tvoj je prioritny a moj ponukam ako sekundarny. Ako Mesiac oziareny svetlom Slnka! ;-) (mimochodom vobec som si predtym nevsimol nazov basne, ktory mi teraz spaetne trosilinku hra mimo pochopene... (je v zmysle Tvojho vykladu :-)) --------- Starec je vedlajsi obraz dokreslujuci vnutornu naladu boja s pravdou, svatou, co neznasa pochybnosti a chce len vieru strachu. Tma a dazd prinasa vnutorny smutok a odhodlanie bosych noh. A obavu z toho co sama vlastne si (3x kto si) - to vsetko basnik preziva v temnu chvilu Ty nehladis na ich svate zakony, pozeras sa priamo, places (dazd v ociach) a zaroven pozeras do neba (dazd v ociach) bezbranna, bosa, s nadejou (kamen zo srdca) a obavou o silu svojej lasky (srdce z kamena) Pada Ti cely svet a Ty s nim sa stavas beznohym tvorom, ale vstavas a stale ides za svetlom. Bojis sa, ze jedneho dna prestanes trpiet za stratenou laskou a prosis o bolest chladu, ktora by znovu zohriala chladnuce srdce... ON. On co je jednooky medzi hluchymi, slepy medzi mrtvymi prinasa vo svojej ubohosti cosi co je (hoc aj slepym) zivotom oproti mrtvym dusiam tych co maju svate pravdy... Onho sa bojis, on je zdroj Tvojho strachu... Jeho MAS RADA! :-) --------------------------------------------- Dufam, ze Ta moj vyklad potesi! Nemusis ho dementovat! Uz sa to stalo! Ja viem, ze je to IBA moj sen o Tvojej basni a tak Ti ho aj podavam! :-)

Líbí se mi ten konec, abych pravdu řekla, slovenština mi dělá problémy, ale tohle jsem přečetla až do konce a je také krásná.

hammem
13. 04. 2003
Dát tip
suhlasim ten koniec je skvely....mohol by to byt refren pesnicky od nirvany trebars...skus to pouzit ak text pesnicky...:)

Berenice
13. 04. 2003
Dát tip
ok, urobis mi k tomu hudbu???? :))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru