Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolikrát ztratíš přítele ...

22. 05. 2000
5
0
1222
Autor
Hannah

Po zemi putuje oblaků stín, skrývajíc cestu slunečních střel, hloubíce smutek v šedavý splín, halíce do černi zářivý pel. Sluneční paprsek ztrácí svůj jas, země je prázdná a náhle pustá, ztratila půvab i krásu všech krás, jen pocit marnosti na srdci zůstal. Voda je temnější, prudší a špína hladinu kryje jak prastarý plášť, všechno je jiné, i ty jsi jiná, není už přátelství, kde kvete zášť ... Nezájmem říká - nemám tě rád, zmizely úsměvy, doteky nesmělé ... V životě umíráš tolikrát, kolikrát ztratil jsi milého přítele ...
Stevenson
02. 06. 2000
Dát tip
nehadejte se o slabiky..)) i kdyz jsem na to take haklivy.. a je to stejne pekne..moc..

Sarken
31. 05. 2000
Dát tip
Helena to řekla za mě

Lyryk
29. 05. 2000
Dát tip
Tak tady musím chválit a chválit, úkaly v rytmu mi nevadí, velmi obdivuji vynalézavost rýmů, celkovou jasnost sdělení a několik skvělých obrazů: „skrývajíc cestu slunečních střel - hladinu kryje jak prastarý plášť“. Poslední strofa nemá sice tu intenzitu, ale báseň mi učarovala elegancí, která se tu jen málo vidí. TIP+ :-))

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
Ju to je mila a pekna basen takhle jsem si uz pekne melodicky a v obrazech co mi sedi uz dlouho nepocetla ja si te vazne Hanci budu muset vic nacist! Prekvapilas mne. DIKY Helenko: kdyby to bylo v zivote tak snadna a opravdovi pratele se opravdu neztraceli :o( Jenze ona je realita trosku jina nez nase prani a predstavy :o( Jo samozderejme TIP

Merle
25. 05. 2000
Dát tip
Hanča: pravda, druhá je v pořádku. V té čtvrté se musí jako slabika počítat i ta pomlčka, anebo by jsi měla doplnit slabiku do obou řádků... (říká mi; umířáš vždy) Ale to už není rytmika, to je melodičnost...

Merle
24. 05. 2000
Dát tip
Tip za dokonalou básničku... :-)(-: místo přítele

Merle
24. 05. 2000
Dát tip
Slovo splín nemám rád... ale to nic 2. sloka 3. řádek - slabika navíc (všech?) 4. sloka 3. řádek - chybí slabika (nic mě nanapadá) Celkově se mi líbí tvoje obrazy (třeba ten plášť na hladině, sluneční střely) a vůbec to vidím jako krok správným směrem. Jen tak dál Hančo :) já ti hvězdičku nechám

Hannah
24. 05. 2000
Dát tip
Merle - díky, já slovo splín taky nemám ráda (právě pro jeho obsah), ale jednou je tady, tak proč ho ignorovat - příště ale zkusím třeba jiný výraz 2. sloka 1. a 3. řádek "Slu-neč-ní pa-pr-sek ztrá-cí svůj jas" napočítala jsem 10 slabik "ztra-ti-la pův-ab i krá-su všech krás" tady jsem taky našla 10 slabik 4. sloka 1. a 3. řádek "Ne-záj-mem ří-ká - ne-mám tě rád" napočítala jsem 9 slabik "V ži-vo-tě u-mí-ráš to-li-krát" tady taky je 9 slabik ale máš pravdu, že rytmus je trošku "vyhozený" zkusím to příště líp, díky - tohle byl momentální nápad. A ty moje obrazy - já je tak na Vltavě minulý týden, jak se zatahovalo, opravdu viděla, to prostě nešlo napsat jinak ... :-)

Tynic
22. 05. 2000
Dát tip
Tip za dokonalý závěr !

Lenny
22. 05. 2000
Dát tip
Tip za dokonalou báseň-alespoň pro mě..

Lenny
22. 05. 2000
Dát tip
Tip za dokonalou báseň-alespoň pro mě..

Lenny
22. 05. 2000
Dát tip
..sorry sorry, zmáčkla jsem to dvakrát, ale stejně je dokonalá..

Helena
22. 05. 2000
Dát tip
Hannah, většina smutků jsou nedorozumění.. Opravdový přítel.. To nejde jenom tak, aby se ztratil, věř mi :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru