Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snění o řece mrtvých

22. 05. 2000
2
0
1182
Autor
Hannah

Copak je srdci a mysli i duši, že všichni halí se do smutku? Copak jim je a kdopak tuší, proč asi propadli zármutku? Copak je očím, že v slzách se topí, v závějích sněhu a ledových ker? Proč tuhle hloupost právě dnes tropí, proč berou vážně pár lidských her? Copak je ruce, že náhle se chvěje? Není to zima, ni stařecký třas! Copak se prázdné té dlani děje? Proč chybí uším příjemný hlas? Proč mysl kruté myšlenky jitří? Proč nelze v tichu spočinout? Příjemné bylo by řekou co jiskří, tou řekou mrtvých navždy plout ...
Sarken
31. 05. 2000
Dát tip
tip

Lyryk
29. 05. 2000
Dát tip
Vyčítají ti rytmiku, ale proč, každá strofa je v sobě rytmicky jinak uzavřena a uvnitř to ladí, možná zní melodie hlasu poněkud nejistě, ale i to se mi zdá příznačné. Navíc tahle báseň přímo vzorově ukazuje, že na vynalézavosti rýmu poezie přímo nestojí, přesněji lze ji obsahem natolik unést, že se stává podružnou. Tuhle báseň považuji skoro za dokonalou, protože tak intenzivně sevřené sdělení umí za daných podmínek metrického veršování dnes a hlavně tady jen málokdo. TIP + 3 x :-)))

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
reka Styx, neni mym oblibenym vodackym rajem a Chrona bych za zadaka moc nechtela. To raci snesu nekoho kdo mne baci ze zadu padlem a zarve hacek makej :o)

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
pardon ja dnes pisi nemozne Chárona, samozdrejme!

Merle
24. 05. 2000
Dát tip
Po rytický stránce je to oproti předchozím skoro "katastrofa" :-)) Na kritiku je to příliš osobní, a tak to ani nebudu zkoušet. Myslím, že formálně to na arénu nestačí, a tak si hvězdičku beru. BTW: pokud budeš mít (i u ostatních věcí) jinej názor, tak si tu hvězdičku vrať! Ostatní krítíci můžou mít jinej názor.

Blacky
23. 05. 2000
Dát tip
Něco mi to připomíná... krajina mých citů... píšeš dobře.

kirkov
23. 05. 2000
Dát tip
Loď Ahóóój!!!!

xpired
23. 05. 2000
Dát tip
Moc pěkné.

Tynic
22. 05. 2000
Dát tip
Malinko srovnej rytmiku a bude to suprovní ! :o)

Doggy_Bag
22. 05. 2000
Dát tip
A není to moc depresivní? Není to sen o skoku z okna? K technice se nevyjádřím, ale k obsahu bych slzu utřel.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru