Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čokoládová spravodlivosť

24. 04. 2003
2
0
788
Autor
Naso_kritik

Dahlov rozprávkový svet... vychádza už aj na Slovensku.

Priznávam, že nie som až taký veľký fanúšik čokolády, ale čokoládovo-rozprávkový svet britského autora Roadla Dahla v knihe Charlie a továreň na čokoládu, ktorú vydalo vydavateľstvo Enigma, mi celkom zachutil. Aj napriek tomu, že som rodič a dospelý. Lebo je dobre známe, že v Dahlových rozprávkach „rodičia a učitelia“ sú nepriatelia. Niečo z tohto tvrdenia objavíme aj v príbehu malého a absolútne chudobného Charlieho, ktorý aj napriek nepriazni osudu má dobré srdce a vlastne práve preto sa mu splní jeho najväčší sen - návšteva záhadnej továrne na čokoládu pána Wonku. V každej rozprávke je súboj Dobra a Zla. V tejto čokorozprávke je to menej vypuklé. Skôr ako o Zle ako takom, môžeme rozprávať o zlej výchove detí zo strany ich rodičov, o zlom správaní týchto detí. A pravdaže o zaslúžených lekciách, ktoré dostanú v bizarnom a fantastickom čokoládovom svete pána Wonku. Nikomu z Charlieho detí - súputnikov príbehom - sa nakoniec nič vážne nestane, ponaučenie, ktoré dostanú oni a ich rodičia, a pravdaže aj vnímavý a cítiaci čitateľ, je však navždy. Je potešiteľné, že túto knihu pomohol uviesť na náš trh známy výrobca čokolády. Ešte lepšou správou je, že vydavateľstvo Enigma chystá pre deti a milovníkov rozprávok ďalších 7 detských románov.


Záclona
23. 04. 2003
Dát tip
mňam len nech literatúra pre deti vychádza

Lyryk
22. 04. 2003
Dát tip
**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru