Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Velké U

24. 04. 2003
3
0
2097
Autor
Sargis

Barbar, který nikdy nečetl dílo Ó Sám Velkého Neala Stephensona se na tomto místě zastydí a my ostatní, kulturní jedinci si zálibně povzdechneme (Sníh, Diamantový věk). Dílo, na něž chci upozornit, je autorova prvotina, kterou ze skromnosti zakázal vydávat. Pak ale autor vyměkl a vrhl tento skvost na nás. Big U (Velké U, ačkoliv dybych to překládal já, dal bych tam Velká U), je kniha o lidech, kteří udělali tu neprozřetelnost a vydali se na univerzitu. Americká Megaverzita, alias Velká U, je centrem... ano centrem esence univerzitnosti. Každý kdo kdy proseděl či prostál své hodiny na studijním oddělení, měl tu čest nechat se ponížit kolejní radou či přespal alespoň jednou na kolejích bude hltat toto dílko a nostalgicky vzpomínat na mládí (to pro nás starce) či se cynicky ušklíbat (to ti mladí). Není to žádná laciná šou a la Přátelé nebo Breberky Zblil 66666, je to lidské, úsměvné a moudré. Hrrrr na ně a na cenu nehleďte (Neal Stephenson, Velké U, Talpress, Praha 2003, 286 stran brož a 199 Kč)

Prp každého Písmáka, a zvláště pro Lyryka ;)), je povinnou četbou strana 59 - 61 prvního českého vydání.

Malá návnada (rozhovor profesora angličtiny a nadané studentky):

"... Vaše představa, že tyto protoumělce je třeba ubít, protože nejsou jako vy, zavání absolutismem, který je zde ve chrámu akademické svobody velice znepokojující."

Chvilku seděli mlčky.

"Opravdu jste to řekl?", zeptala se konečně.

"Řekl."

"Hm. Takže jen tak povláváme a nemáme vůbec žádné standardy."

"I tak by se to dalo vyjádřit. Měla byste si v tomto bodu vyměnit názory s vedoucím katedry. Podívejte, je přece jasné, že žádná absolutní realita neexistuje. Nemůžeme každého nutit, aby se vyjadřoval prostřednictvím týchž absolutních pravidel."

Při odchodu vypadala dívka zvláštně vyčerpaně a zamlkle. Inu, starvovat nové světonázory, z toho může člověk dost vystřízlivět. Profesor Embers zjistil, že má na palci puchýř, a inspirovalo ho to k napsání haiku.

bielaaura
27. 07. 2004
Dát tip
profesor zjistil, že má na palci puchýř a inspirovalo ho to :)

Kodynie
25. 04. 2003
Dát tip
Tak já si tu nemohu zatím přečíst ani Stephensonův Sníh, protože nám ho tu z knihovny nějaký nenechavý čtenář sprostě ukradl.

Kodynie
25. 04. 2003
Dát tip
PS: Skočila jsem si do zpracování a už tam knihu Velké U máme. Začetla jsem se do prvních pár stránek a opravdu stojí za to si jí i koupit a zařadit také do své knihovničky.

Falka
25. 04. 2003
Dát tip
ooook... sarregistrace... :o) apropozdrafalka.. ....*....

Merle
25. 04. 2003
Dát tip
LOL :)))

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
zní to zajímavě

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Hodně zajímavě (původně jsem chtěl napsat kurva zajímavě, ale kvůli Kodynii jsem se rozhodl zmírnit)

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Shammi, i Ty kuliferdo, nechceš tvrdit, že Tě Kodynie naučila slušnému vyjadřování. Samozřejmě že taková slova zná, jen je nepoužívá, ale to už tu jednou někde povídala. Upoutavka na knihu mne zaujala tak, že si musím do svého čtenářského deníčku napsat, že si jí chci někdy v blízké budoucnosti taky přečíst.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie: tvrdit to samozřejmě nechci, ale chtěl jsem Ti trochu udělat radost.

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
i Ty kuliferdo

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
i já kuliferda

a já Ferda

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
voe voe

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Shammi,Kodynie Ti tleská jaký jsi kavalír. To už se jí dlouho nestalo, aby jí někdo vědomě udělal takhle radost. Za to tu máš ode mne pusinku na čelíčko.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Fajn, jestli ho pod těma vlasama najdeš:-)

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
to se ňák rozhrábne

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie má natrénované pusinky na čelíčko a vždy se trefila. Není moc těžké vystopovat lidské čelo.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Jo já mám tak 193, takže bych doporučil ještě stoličku:-) Wopis ty bys to určitě rozhrábl motorovkou:-)

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
nejsem takovej ten z Evil Dead... ale štafle bych si vzal, to jo

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Shammi, ještě že jsi mi to řekl, já bych se svými 171 cm tak vysoko nedoskočila. Stolička se mi bude určitě bude hodit.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Wopis musíme zajít někdy na ten zlatavý mok:-)!

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Jo dyžtak ji po mě budeš moct hodit, kdybych dělal německý vtipy..

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
žádné deutsche Treppenwitze nedělat

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Německé vtipy neznám. To by bylo v němčině? Jestli jo, můžeš být klidnej, i v němčině je Kodynie totální analfabet. Jen by se při takových hláškách přiblble usmívala, protože by vůbec nerozuměla o čem je řeč.

Radost
24. 04. 2003
Dát tip
Profesor Embers zjistil, že má na palci puchýř, a inspirovalo ho to k napsání haiku.

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
a odbíháte od tématu knihy Neala Stephensona, musím vás všechny přísně okřiknout!!

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
Hele, Radost. To je ten, co ho chtěl Shammann trochu udělat Kodynii.

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Wopi, mi už budeme hodní. Tady už bude jen vzduchoprázdné ticho. Shammi slyšíš, nemáš Kodynii pošťuchovat.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Wopis hele voe:-) Kodynie:Já je řikám v češtině:-) Radost:co bys dělal bez žen a haiku?

Radost
24. 04. 2003
Dát tip
padají listy když jehlou probodávám puchýř na palci

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Psal by haiku, tady to máme:-)

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Bžm

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Bože můj to měkké i se mi povedlo, teď tam na mne vyčítavě kouká, to je neštěstí. Shammi, česky bych rozuměla a protože nevím, jaké jsou německé vtipy, tak Ti nemohu předem říci jestli bych Tě za to přizabila.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie:víš Ty co? Nechme to plavat:-)

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Vždyť já už nic neříkám, Wopimu jsem slíbila, že už budu hodná. Tady nikdo není. Vy někoho vidíte, já ne a tak tu nikdo není.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie fajn, jak je v knihovně?

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Sluníčko svítí a nahlíží mi ze zámeckého nádvoří do oken. Čtenáři jsou hodní, v klidu si čtou časopisy. Internetoví návštevníci vzorně a tiše internetují. Jenom ty články z regionálního tisku se nechtějí sami vložit do mého počítače.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie a kolik že Ti hází ta práce?Šest?Osm?

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Tak nějak uprostřed.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Hm a z toho důvodu nikdy nebudu dělat co děláš Ty..

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Se Ti nedivím. Já jsem uvědomělá a pracuji pro radost a ne pro mrzký mamon, víš.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Jo vidíš a já právě nechci podlehnout mamonu a proto potřebuju slušnej plat:-)

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Vidíš a člověk nepodlehne mamonu, i když má nízký plat. Asi záleží na mentalitě jednotlivých lidí. Nechci být bohatá ani za nic. Radši si žiji vesele s mými vlastnoručně vydělanými prostředky, které mi na obyčejný život stačí.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Mě to přijde dost málo, asi proto, že jsem moc ambiciozni...Nebo tak něco...

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Málo? Pro toho kdo nepije alkohol, nekouří a nemá jiné zlozvyky, nijak zvlášť necestuje a rád se drží doma to je peněz až až a ještě může půjčovat peníze více nemajetnějším.

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Sakra, komu jsem teď poslala to avízo. Tak ještě jednou pro jistotu Shammannovi.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Ale já občas piju, furt někam jezdím a utrácím za knihy a ženy:-)

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
To já taky utrácím občas za knihy. Za mužský nemusím utrácet nic, to by mne Pavloid hnal, že mi nestačí.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Mě svazek manželský přijde zbytečný a pokrytečký, tudíž se raději nebudu vyjadřovat nebo uslyším, že tomu nerozumim.

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Kodynie není vdaná, Kodynie je stále slečna a nevypadá to, že by se v blízké budoucnosti měla vdávat. Na lásku nepotřebuje uřední štempl.

Shammann
24. 04. 2003
Dát tip
Máš obrovskýho boda u mě, jdu na jednu z Tvých povídek...Bůh se mnou.

Kodynie
24. 04. 2003
Dát tip
Vyber si jinou. Kodynie má velký tématový rozsah. Třeba Tajná povídka, ta by Tě mohla zaujmout nebo na přechodu, tu zbožňuji.

houba
24. 04. 2003
Dát tip
jestli se nepletu, Stephensonův Sníh přložil do češtiny geniální překladatel Tomáš Hrách.... ? jinak, tohle neznám (zatím)....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru