Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poznání II

23. 05. 2000
2
0
1619
Autor
Hannah

tak proč si mě všímá co nového nosím jaký mám make-up a účes a tak pozornost takovou - copak se prosím? líp ať dá najevo, že mě má rád... pro milý rozhovor je málo času chvilku být spolu nálada chybí hřešíc na podmanivost svého hlasu setkání na příště zlehka slíbí náhle však zjišťuji - nelze být ve dvou když jeden touží neznat mě spíš nechodím tam, kam vážně mě nezvou; ani kde stavíš mezi nás mříž... Smutno je na duši, všechno je šedé i když je venku slunce a krásně vím že z mých veršů duši snad zebe - radši bych psala jásavé básně ...
Špuntík
27. 05. 2000
Dát tip
Hannah, no právě o to jde. "pár veršů se mi tam povedlo (jestlipak jsi je našel)" ....možná našel, ale čtu je ve spojení s ostatními a tak ty verše padají zpět do průměru. Rozhodně mi nešlo o originalitu tématu, ale o originalitu díla, tzn. jeho zpracování, výrazových prostředků, vem si třeba jen poslední sloku.....

Lyryk
27. 05. 2000
Dát tip
Cítím ve tvých verších valčíkový rytmus, úplná pravidelnost však nenastává, koulením mezi 6, 5 a 4 slabikami je sice většinou souhra, jenom ta „podmanivost svého hlasu“ úplně vybočuje. Nesměl bych tě však znát, abych si nepřipustil, že o tom víš. Pro mne jsi vědomý poeta, víš co píšeš a proč to píšeš. Kvůli rytmu bych tvou báseň nezvrhl. Rýmy? nosím – prosím, tak – rád (asonance), ve dvou – nezvou, spíš – mříž, šedé – zebe (asonance) bych ocenil, ostatní jsou tradiční a známé, nadpoužívané. To by ovšem také nestačilo k zavrhnutí básně.. Téma.. Kvůli sdělení, tedy jeho jasnosti, se spustila hluboko do podrobné popisnosti, přitom první a třetí sloka, které jsou jasně zajímavé a dokonce s náznakem jisté originality, jsou těmi sudými popisnými sestrami obrány o intenzitu. V závěru jsi spolehla na osvědčenou pointu, která asi zklame nejvíc, tím jak moc je očekávaná. Ten problém je zřejmě v samotném názvu básně, s poznáním člověk spojuje spíš objev než prohlédnutí. Poznání je optimismus a pokrok, ve tvém podání však dochází k jakési paušální nedůvěře v budoucí objev. Málokdo si uvědomuje, že lásku si musíme v tom druhém i v sobě objevit, je to těžká cesta, plná balvanů pokrytectví a všech odstínů hořké neupřímnosti. Jako člověk tě chápu, jako čtenář se necítím obohacen ani pobaven. Rozeznal jsem tvůj stav, ale necítím nic o poznání, které bych s tebou mohl prožít.. Můj výklad podporuje i zjištění, že jediné přirovnání, obraz, metafora je, že „..stavíš mezi nás mříž“ a těch už bylo postaveno, zazpíváno a popsáno požehnaně. Hvězdičku ti beru, ale čtu tvoje básně vždycky s očekáváním, protože jsi schopna mnohem vzrušivějšího poznání. :-))

Semis
24. 05. 2000
Dát tip
mě se líbí: nechodím tam, kam vážně mě nezvou. Akorát se to občas blbě poznává. :->

Hannah
24. 05. 2000
Dát tip
Špuntík - jsem si vědoma neoriginality tématu, ale přiznám se, že pár veršů se mi tam přeci jen povedlo (jestlipak jsi je našel :-)?). Máš opravdu pocit, že o zaprášeném tématu se nedá psát, že člověk nemůže cítit stejně jako jiný člověk před sto i více lety a přitom o tom nesmí napsat kvůli "originalitě díla" ? :-))) slavek - máš pravdu - pod nohy tenký led / další krok plánovat - já vím, že si takovým veršováním svou duši obracím naruby, že vědomě vcházím na nebezpečné území citů, ale dost mi to pomáhá ... Děkuji ti za pochopení a uklidňující slova :-)

Merle
24. 05. 2000
Dát tip
hančo, až na občasný výpadky rytmu jo to dobrý... rozhodně jsi dobře vystihla to, co jsi chtěla říct, a něterý části nemají chybu (celá první nebo třetí sloka), ale celkově hodnoceno bych tu hvězdičku asi taky nenechal.

Tynic
23. 05. 2000
Dát tip
Taky bych radši psal jásavé básně ! Někdy však není pomoci...mám rád takovéhle prosté, jednoduché básničky, mám rád dokonalý rým...takže s tipem

Helena
23. 05. 2000
Dát tip
Hannah: pro mě je taky nejkrásnější poznání, ale nemusí to být hned :-) víš, miluji, ale zařídit se musí všechno tak strašně zdlouhavě :-)

VAKA
23. 05. 2000
Dát tip
smutně krásný

Laďa
23. 05. 2000
Dát tip
Ono mu to třeba dojde.

Špuntík
23. 05. 2000
Dát tip
co k tomu napsat.....že hvězdička tomu nesluší....budu krutý, ale je to tak.....tyhle tipy tu nejsou pro originalitu díla.....

slavek
23. 05. 2000
Dát tip
když láska odchází, slova se hledají ztrátu žal provází veřejně, potají... O slovech přemýšlet, city si jmenovat pod nohy tenký led další krok plánovat

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru