Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barvy duhy

23. 05. 2000
4
0
794
Autor
Cobain

Jak vidim barvy duhy.

Červená – barva krve, barva slunce ve večerním oparu, na tobě spatřil jsem ji prve, barva šatů slečny u baru, barva uhlíků v dohasínajícím ohništi, barva co převládá na středověkém bojišti, červená – lze ji spatřit na podzim na stromech, červená uchytí se na střechách, na lidech, na domech. Červená – vidím ji na tvých tvářích, na tvých rtech z dálky na mě září – ČERVENÁ. Oranžová – hned vybaví se mi chuť pomeranče, kůra sekvojí, barva země u zapadlého ranče, oranžová je vždy hned vedle červené, když hledím na tuto barvu – oči pomalu se úží, je součástí rostlin a též zvířecích kůží – ORANŹOVÁ. Žlutá – barva slunečních paprsků co po ránu tě šimrají v nose, barva co se odráží na vlhké raní rose, žlutá je barva plamenů, barva jantarových kamenů, žlutá – je barva měsíce a hvězd, co svítí ti při návratu z nočních cest. Žlutá – barva slunečnic na širých polích, barva, ze které mě oči bolí a zrak přechází – ŽLUTÁ. Zelená – barva trávy, barva lesů, luk a stromů, co tě uklidní jak příchod domů, po strastiplné cestě. Barva jezírka ztraceného v lesích, barva žáby kvákající kdesi – v rákosí. Barva očí, kterou mám tak rád, zelená – i duha dodržuje jistý řád – ZELENÁ. Modrá – barva oblohy, vody v oceánech, řekách, barva moře, před kterou klobouk smekám, modrá je taky barva mojich očí, modrá je planeta, co se s námi rychle točí, a pomněnky mají modrou barvu též, tak jich pár natrhej a ke své dívce běž – MODRÁ. Fialová – mě vybaví se vůně fialek, barva které se nikdo nezalek, fialové jsou v lese borůvky a potažmo prsty mlsných dítek, fialový je každý jejich kvítek. fialová je čokoláda Milka, fialová je každá další chvilka v tvojí společnosti, v tvojí neskonalé dobrotě a upřímnosti. Fialová to všechno uzavírá, a duhu pak vtáhne černá díra, zbude tu po ni prázdno na zemi, však krásno v duši – věřte mi, duze ty barvy vážně sluší – FIALOVÁ.
Lene
23. 04. 2004
Dát tip
moc hezke :o) ta cervena se mi libila asi nejvic, obcas to sice neladi a chtelo by to jeste predelat ale jinak moc pekny :o)

Seregil
26. 03. 2004
Dát tip
Velmi pěkné pojetí duhy... tip a avizuji dál...

studanka
26. 03. 2004
Dát tip
duha je pro mě především znamením naděje... líbí...

PeerGynt
08. 01. 2001
Dát tip
Mordrá je Milka, ta naše kráva. Modrá je prej i v Americe tráva ... to není od Nirvany, ne ;-)

xjnonly
01. 06. 2000
Dát tip
ja myslim, ze je toto dilko vazne fajn, a ani ta milka me tam nikterak nerusi...romanticka naladicka obdivujici malickosti sveta!

Špuntík
24. 05. 2000
Dát tip
v jistých okamžicích se ti nedá nic vytknout...ale je také spousta okamžiků, kdy ti tvé myšlenky utíkají poněkud jinam...je to veliká škoda..... je vidět, že si všímáš světa kolem sebe, jsem rád, že jseš schopen dát určitou myšlenku duze. Jenže celá báseň v jistých pasáží upadá zbytečně do milostného tonu, či třeba čokoláda Milka, ta mi tam připadá absolutně zbytečně, je to absolutně vytržené a boří to nakonec veškerý dobrý dojem z té básničky. Je mi to líto. Ale věřím, že s dalšími díly se budeš jen lepšit. x

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru