Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za okno zodpovídá hormon

29. 04. 2003
1
0
1102
Autor
lenty2

Chcete vědět, co jsem se dozvěděla?

 Hrůznou chvíli, kdy člověk ví, že ví, ale v mozku je (beznadějně) nebezpečně prázdno, si jistě prožil a prožije leckdo. Proč vlastně krátkodobý výpadek paměti, neboli okno postihuje i ty, kteří před zkouškou či jiným zásadním okamžikem do své hlavy vměstnali maximum znalostí? Toto tajemství odhalil švýcarský psychiatr Dominique de Quervain, profesor z curyšské univerzity. Viníkem je hormon KORTIZOL, který ve stresu vytváří lidský organismus. Hormon totiž omezí schopnost mozku vyhledat informaci v dlouhodobé paměti. Ale jednu, až čtyři hodiny poté, co vypjatá situace pomine, se nám informace opět vybaví. Mnohdy však už bývá pozdě.


Joen_B
28. 12. 2004
Dát tip
..možná by to chtělo něčím prosvětlit, ale jinak oki :o)

Krel
23. 05. 2003
Dát tip
:-)

Babll
22. 05. 2003
Dát tip
Souhlasim cekankou ... :o)))

hormony jsou fajn

lenty2
29. 04. 2003
Dát tip
2 Cekanka. Zabim, pockej az se budu potit u matury. Jestli se nekde ten Kortizol mrska objevi.... Jo, nevim, neznam.

lenty2
29. 04. 2003
Dát tip
Pravda lidicky, bez hormonu ani ranu....

ZAB KORTIZOL! Oficiální heslo Karlovy university v Praze neznáš? :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru