Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rituál

25. 05. 2000
3
0
1113
Autor
Hippocampus

Sirný plamen v kamenném kruhu

noc a zrak a plášť a svit

Krev stékající po obloze

let a nůž a pláč a břit

 

Vlkodlačí čelist, oči ostré

křik a smrt a klid a běs

naříkání dětské samo

nic a strach a čas a děs


Sarken
08. 06. 2000
Dát tip
nemám slov

Miracleion
30. 05. 2000
Dát tip
Líbí se mi to, protože to má atmosféru, s kterou jsem schopen se myšlenkově ztotožnit. Měl bych ale pár výhrad k formální stránce: každý sudý verš je pevně svázán, má jasnou konstrukci která umocňuje pocit strachu z očekávání co bude, napíná situaci ale zároveň přispívá ke spádu celé básně... proč tedy dopad sudých veršů bouráš rozvolněnou rytmikou lichých? Nevadí, že se liché řádky nerýmují (to podle mne pomáhá atmosféře a pozdvihuje to jako protiklad kulometnou strohost sudých linek) ale měly by alespoň sedět rytmicky, aby umocnily celkovou pevnou provázanost verše. Dále mi připadá, že "naříkání dětské samo" by se dalo vyjádřit jazykem více odpovídajícím konstrukci ostatních veršů (možná trochu archaismu, či méně používané slovní spojení, subjektivně zabarvená slova) - nechci ti ale radit co tam dát, koneckonců autor jsi ty a dobře víš, co jsi tím vším výrazivem sledoval. Každopádně dávám tip (ale s takovým malým "ale").

Merle
26. 05. 2000
Dát tip
obsah se mi taky moc nelíbí, ale zpracování je dost dobrý...

Hippocampus
26. 05. 2000
Dát tip
Pár much už jsem sice pobil, ale berete to nějak moc vážně:-)

ALOHA
25. 05. 2000
Dát tip
Uffffff čumím ! zaklínadlo +++ ALOHA +++

Hackman
25. 05. 2000
Dát tip
tak tomu ani nechci rozumet

ALOHA
25. 05. 2000
Dát tip
Hackman, znamená to, že som hnusná osoba, keď sa mi páčia také veci ? :´-( Ani muche by som neublížila

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru