Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Polštářkovi

04. 05. 2003
3
0
1030
Autor
Seek

Opět jedno fantastické blouznění, přesně jak bylo zaznamenáno před několika lety, za jednoho deštivého, ale jinak veselého večera :-D omluvte všechny chyby a překlepy, neopravoval jsem je, aby byla zachována správná atmosféra...

s: pohadka o malem polstarku z polstarkova..

Bylo jednou jedno kralovstvi. Vladl tam veliky kral Postylka s pani postylkovou a ti meli dve deti. Polstarek a perinku :) bylo tam taky plno malych pericek, ktere delaly poddane a pracovali venku na koberci kde sbiraly prach ;))))

 

p: :)))

 

s: ...
jednou spadl polstarek s kralovskeho klinu a trosku se pomackal. hned se ale narovnal a rozhlizel se po svete...uvidel sousedni kralovstvi...ktere bylo jeste vetsi nez to jeho postylkove...uvidel velike pokojove kralovstvi. vladl tam staricky kral Stolek...meli tam povoleno mic vice zen a tak mel stolek nekolik zidlicek...polstarek vyskocil na klin prvni zidlicky kterou uvidel a zjistil ze se tam docela dobre sedi ;))

 

p: a jak to bylo dal?:)

 

s: ...
pak se ale otevrely velike dvere a do kralovstvi krale stolka vtrhly barbarske kmeny potulnych Lidi...palily(nejakou trubicku v puse) a znasilnovaly...(sedaly si na zidlicky)
a tak se stalo ze si jeden sedl na chudaka maly polstarek...
ajaja, byl v pasti...
mezitim uz se v postelovem kralovstvi zacaly po polstarku shanet...

 

p: zle barbrske kmeny!

 

s: polstarek se snazil volat o pomoc, ale barbari mu nerozumeli...ani on nerozumel jim..znelo to trochu jako...
"kdo porad roztahava ty polstare po pokoji...to je tvuj?" "ne!" "tak co s nim?" "vyhodime ho!"..
polstarek nerozumel co si povidaji, ale jiste to nebylo nic dobreho, protoze najednou barbari prestali oblehat Kralovstvi krale stolka a odtahli pryc do sych domovskych pousti kterym rikali chodba...ale polstarek vzali ssebou :(((

 

p: proc ho vzali s sebou!!?? to se jim tak libil?

 

s: polstarek si myslel ze je valecna korist a snazil se vypadat velice dulezite...byl uvrzen do vezeni a od ostatnich veznu (papirek, slupka od bananu a hlavne starej mazak, namazanej chleba se salamem) se dozvedel ze se tady tomu rika 'kos'

a mezitim v postylkovem kralovstvi vyhlasili patrani..vyslali pericka na vyzvedy...kdyz pericka dorazila do pokojoveho kralovstvi, dozvedela se od zidlicek ze polstarek unesli barbari z chodby a ze se pravidelne vraceji, takze co nejdriv tu zase budou...pericka rychle spechala rict tu spatnou spravu spatky svemu krali, Postylkovi

Postylka vyhlasil mobilizaci a vsechna pericka se vypravila do pokojoveho kralovstvi cekat v zaloze na barbary...v tom se ozval Perinka..ja ho zachranim, nechte me jit.....
ale kral ho nechtel nechat a zastlal ho pod prosteradlo... :))))

 

p: :))))))))))

 

s: barbari zase vtrhli velkou severni branou nazvanou dvere do pokoje a hned zkraje uzasli...cely pokoj byl pokryt bilym prikrovem...
"ce se to tady deje? to je jak zasnezene.." "nekdo tu radil...podivej, postele jsou cele rozhazene.." ale to uz zacaly pericka virit a snazily se barbary oslepit
"co se to doprdele deje..pomoooc" kriceli brabari
v te chvili se perinkovi konecne podarilo porazit prosteradlo v pace a vyskocil na koberec...

perinka se proplazil kolem barbaru, utrzil nekolik ran, ale byl statecny a vydrzel tu bolest kdyz na nej ten nejvetsi slapnul...
protahhl se i skvirou ve velkych dverich...jeste cestou pozdravil vsechny zidlicky..jedna se mu docela libila ;))) tak na ni svudne zamrkal a usmal se, ale ona jen zvedla namyslene nos a otocila se :(
ocitl se na chodbe...vsude jen plno prachu..stopy barbaru a v dalce nejak stavba...musi se podivat blize..

 

p: odvazny...

 

s: polstarek tise place ale krik papirku a stouchanec od slupky od bananu ho vytrhl ze spatnych myslenek..podival se smerem kterym ukazuji a neveri svym ocim...k vezeni se blizi jeho mily perinka...uz je skoro u nej..huraaaaa

 

p: :))))))

 

s: perinka se vysoukal az na vrchol vezeni a spustil se dovnitr aby po nem mohl polstarek vysplhat....polstarek se jeste podival na sve nove kamarady...velkemu kapovi, chlebu s maslem malem vytryskly slzy...ale ovladl se...kyvnul hlavou, ze muze jit..a dal mu pratepsky stouchanec do ramene...pak uz polstarek vylezl po perince nahoru a oba se spustili dolu do chodby...

sli a sli...ale poust je velika a stopy davno zaval prach...stratili se....

 

p: nemaji kompas?:)

 

s: nemaji ;)

v pokojovem kralovstvi zahajili barbari ustup....otevreli dvere a prchali po pousti az na konec sveta kde jsou podle davnych povesti schody do jinych pater...coz maji byt takove paralellni vesmiry, ale kdo by veril starym legendam...

 

p: ja:)

 

s: ty taky vsemu veris ;))

polstarek s perinkou bloudili a bloudili az najednou narazili na pericko..a tamhle je dalsi...a uz se jich vyptavali co tu delaji a pericka ochotne odpovidala ze vyhnali barbary a pronasledovali je pousti az z nich spadli a tak tady cekaji na priznivy vitr...

cesta lemovana pericky uz nase dva cestovatele bezpecne dovedla domu a tam byla pak velka slava...jedlo a pilo se az do rana... :))

 

p: huaaaa huaaaaa
slaaaava, dostali se domuuuu:)


Je to zajímavý nápad. Pěkné, i když začátek se mi líbil víc, než zbytek, nevím proč... Asi si to budu muset ještě semtam přečíst.

Babetka
06. 05. 2003
Dát tip
Jejda, to je pěknýýý! :-)) Já pohádky můžu. :-) A tahle je úplně ůžasná! :-) Já chci taky, aby mi někdo vyprávěl pohádku... Od dob mého dětství to nikdo neudělal. :-( Takže každopádně *** :-)

Seek
05. 05. 2003
Dát tip
ale ty prece nejsi barbar :o) dekuju za peknou kritiku. cele je to zaznam, kdy S vypravi P pohadku na dobrou noc. P napjate poslouchala a kecala do toho :o)

ufff, taky pravda :-)) pěknou kritiku píšu jen tehdy, když se mi to líbí, i to kecání je na pravém místě, líbí se mi to...moc :)

Tohle je prostě nádhera...ale jen jedno mi nejde dohromady, sedím na židli a to ji musím hned znásilňovat??? I když židlička je také ona...No, na mé kritice to vůbec nic nezmění...četla jsem se zaujetím, jak to nakonec dopadne...happyendy já ráda :) A ty vsuvky, otázky k tomu sedly...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru