Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svoboda

13. 05. 2003
6
0
2448
Autor
Marthin

Na motivy kapitoly Jednání a svoboda, z knihy Jana Sokola - Malá filosofie člověka

 

Svoboda je když

jednám, aniž bych reagoval

a přitom reaguji na podnět

který mě donutil jednat.

Svoboda je popření

nemožností

a zvyknutí si

na jisté meze,

které zaručují,

abych mohl být svobodný.

Svoboda je možnost

projevit se,

abych pak s rozbitou hubou

vychutnával pocit

opojné volnosti.

Svoboda je pojem,

který má vyvolat dojem

průchodnosti každého přání.

To je ovšem odvislé

od výše zaplacených daní,

ať už z nemovitostí

či z příjmu.

Svoboda jsou chvilkové stavy

a trvale ji vychutnáme

až na hřbitově.

 


Dnes v televizi říkal Zdeněk Rotrekl, že si myslíme, že žijeme ve svobodě, ale je to prý pouze volnost. To je asi vše, co chci říct. Přetlumočit. :) Nějak mi to, bohužel, už v hlavě nespíná. Tak zase někdy.

Lorena
09. 11. 2004
Dát tip
bohužel ne...........

Marthin
07. 11. 2004
Dát tip
Nebo je odpověď na Tvou otázku "svoboda"?

Lorena
05. 11. 2004
Dát tip
hezké-t

Marthin
29. 05. 2004
Dát tip
Velmi sympatická..výmluva..:-)

Marthin
28. 05. 2004
Dát tip
Věčná studentka?:-)

Elyn
28. 05. 2004
Dát tip
no jo, karabáč na mě, už se tam placatím sedmým rokem... :) Když já mám ráda pocit, že stačí málo, třeba jen otevřít dveře a můžu se dozvědět spoustu zajímavých věcí... :)) (hm, hezká výmluva :))

Elyn
27. 05. 2004
Dát tip
:) jé, Sokol... a tohle si zrovnaj pamatuju dobře - hlavně to s tím reagováním :) Sakra, už bych měla tu školu dodělat :)))

soňa
18. 05. 2003
Dát tip
:)

KikinaV
12. 05. 2003
Dát tip
Svoboda je popření nemožností zvyknutí si na jisté meze, které zaručují, abych mohl být svobodný. .. mám chuť si to dokonce přečíst i v originále. Líbí se mi malé pravdy, o kterých sice všichni ví, že existují, ale málokdo si je odváží vyslovit nahlas. A tobe * :-)

Marthin
11. 05. 2003
Dát tip
Kdybych to nepsal veršovaně, tak by to byl pouhý opis..;-) Tož dobře, něco málo je tam mého, ale většina je Sokolova.. Tak mu to přednes u maturity, Leni..:-)

katugiro
10. 05. 2003
Dát tip
mně to přijde zbytečně rozveršované, ta forma jako by byla k myšlence navíc (bonus zdarma nezaplatíte ani o korunu víc atd.) :)

Marthin
09. 05. 2003
Dát tip
Ale dyť jsem psal, že to je na motivy..sis asi nepřečetl prolog, což?:-)

No jo, na motivy, ale čekal jsem něco invenčnějšího. Bez urážky.

Lenka
09. 05. 2003
Dát tip
Měla jsem odevzdat raději tady toto...jenže Novák je strašně nepoetický :o)

Inu, zručně napsané, to ano, ale k nadšení se nepřipojím. Tematicky nic nového pod sluncem.

Print
07. 05. 2003
Dát tip
Tak! *!

Radost
07. 05. 2003
Dát tip
Svoboda je možnost projevit se, abych pak s rozbitou hubou vychutnával pocit opojné volnosti - tohle sedí, ještě že filosofie je služka lingvistiky (parafráze Wittgenstein) jenom mi to místy příjde takové odfláknuté (rým typu dojem pojem, přání daní...které na mě působí neautenticky... služka formy?)

hermit
07. 05. 2003
Dát tip
jsem rád, že jsem toho Sokola nečetl, takhle mám aspoň čistej dojem - skvělý! tip

Pája
07. 05. 2003
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru