Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nešahejte na hvězdičky

26. 05. 2000
1
0
2814
Autor
Gala

Nešahejte na hvězdičky Když jsem koncem loňského roku vstupoval na Písmáka, myslel jsem si, že neexistuje lepší místo na internetu a lepší parta lidí. To co vidím dnes, bych raději neviděl (nebojte se, nebudu demonstrativně odcházet, ani když mne zkritizujete a pošlete někam, kdo chce, ať si poslouží). Pominula-li kauza sraz, začíná další, tentokrát horší. Prosím Vás, nešahejte na hvězdičky, když se Vám dílo nelibí, napište to tak, aby se o tom dalo polemizovat, ale hvězdičku nechejte hvězdičkou. Protože každé takové odebrání je konečné a nepřipouštějící diskusi. To se ji tolik bojíme? Když se zakládalo uskupení kritiků (redaktorů), myslel jsem, že se budou zabývat kritikou a ne nějakou žabomyší válkou o hvězdičky. Aréna přece není o hvězdičkách, ale abychom poskytli těm, co o to stojí, ze svých skromných amatérských možností kritiku, a o té se teď bavme. Nelíbí se nám dílo, co je jednodušší? Říct to a riskovat, že se na mne snese polemika těch, kterým se dílko líbí, a nebo prostě sebrat hvězdičku a žádné diskuse? Je mi smutno z toho všeho, a proto prosím Vás rozumné, neberte hvězdičky, diskutujme, nebo raději arénu ignorujme. Když chcete ukojit svou touhu po tom, říkat co je vhodné pro arénu a co ne, pak ať se ti dobrovolníci po vzoru TOTEMu jednou týdně usnesou a doporučí nějaké dílko jako nejlepší. Odebrání hvězdičky je postup obrácený a smysl má pouze tehdy, mají-li toto právo všichni. Žádám teď jménem všech, aby bylo každému přiděleno právo odebírat hvězdičku. To jsem zvědav, jaká v takovémto případě zavedete kritéria, kdo smí a kdo už ne. Nejvíce je mi smutno, že se vedou spory o nesmyslné odebírání hvězdiček, ale zatím jsem si nevšiml, že by se v aréně někdo s výraznějšími kritikami angažoval. Chcete-li odebírat hvězdičky, stanovte pevná pravidla a nenechávejte to na subjektivním pocitu jednoho z „redaktorů“, proti kterému není odvolání. Samozřejmě, můžu tam dílko opět vrátit a můžeme tak začít tu nekonečnou hru nucených odchodů a návratů. Jenom to ne!!! Zapomeňte na hvězdičky a vyřazujte díla třeba měsíc po té, co do ní byla dána. A když se ke každému dílku vyjádří alespoň třetina dobrovolných redaktorů, bude aréna sloužit ke svému účelu. Do takového týmu bych se přihlásil i já. I když co se kritik týká, jsem vyložený amatér, ale kdo z nás až na výjimky není. Chceme-li poukazovat na dobrá a špatná dílka, neberme jim hvězdičky, ale ty nejlepší nechejte postoupit do síně slávy, která už defakto stejně existuje v Top Tenu a není k tomu potřeba žádný tým vyvolených. Omlouvám se za délku auditoria, ale tak nějak mi to všechno okolo zvedlo Adrenalin. Děkuji. P.S. Můžete kritizovat má dílka, mou kritiku i mě, já se kritik a polemik nebojím. A stejně co se kritik týče, jedná se čistě o subjektivní produkt spjatý se subjektem původce. Což lze oddělovat asi stěží…
zolli
25. 06. 2000
Dát tip
hlasim se o vladni funkci. Nemate tam zeny a mohl by vas narod napadnout, ze je snad prehlizite. Hodlam zridit ministerstvo mezilidskych vztahu a vidim ze bude nutno uzce spolupracovat s ministerstvem oslav ;o)

Dědouch
25. 06. 2000
Dát tip
zolli: :-)))))))))))))))

Dědouch
25. 06. 2000
Dát tip
zolli: :-)))))))))))))))

novacek
23. 06. 2000
Dát tip
mňo, koukám, že se to nějak zvrtlo, takže já se zase vrátím na začátek, i když už je to všechno na konci a tudíž pasé. Galo, díky - řekls v Auditku i pod ním přesně to, co si tu myslela spousta lidí, jen prostě už neměli tu sílu se ozývat, znechuceni dobou, jednáním, okřikováním, nedostatkem informací ... přesto se dost lidí ozývalo - více či méně - a výsledek je konečně vidět - viz Oldovo "O Aréně a jejích pravidlech". Bohužel to stálo příliš mnoho našich souputníků po Písmáckém nebi - kolik jich přestalo psát, kolik se jich smazalo ... Já jsem jen občasný návštěvník, ale chyběj mi tady ti, kteří odešli do ústraní nebo úplně ...

Dědouch
17. 06. 2000
Dát tip
budeš ministr oslav a mimomanželského sexu,a Merlik teda může vychytat ty politiky, eště se někdo hlásí??

Špuntík
16. 06. 2000
Dát tip
hlásím se jako ministr oslav, má přezdívka mě k tomu plně opravňuje.....má někdo něco proti....

Dědouch
12. 06. 2000
Dát tip
hlavně že rozumiš tomu zašívání...

Merle
12. 06. 2000
Dát tip
děda: kdyby jsi zakládal ministerstvo lovu politiků, tak já se hlásím... dobu hájení by měli přes volby, ale jinak by to pro mě byla lovná zvěř ;-))

Gala
11. 06. 2000
Dát tip
Beru, doufám, že nevadí, že tomu vůbec nerozumím, ale zase se umím tvářit inteligentně a zasvěceně...

Dědouch
10. 06. 2000
Dát tip
budeš ministr oděvního průmyslu, stačí?

Mišpule
09. 06. 2000
Dát tip
Dědouchu, myšlenka Miroslawka mi není vůbec cizí. Ono zmíněné prohlášení jsem již zkusmo provolávala z lodžie 2. patra nejmenovaného olomouckého sídliště. Pro větší názornost jsem se jala zhotoviti transparent, ovšem vše bylo zkaleno faktem, že pod okny je pískoviště, děti sice radostně souhlasily, v předtuše, že budou jistě odměněny nějakým pasmlskem (jako tomu na podobných akcích bývá), leč podpisovým právem dosud nedisponují... Nevadí, zítra vyrazím do ulic. O průběhu celé akce budu informovat Majku Ošťádalovou (zpravodajka televize Nova pro tento region)...

Dědouch
09. 06. 2000
Dát tip
budu vládnout moudře a spravedlivě...tak se těšte,prevíti !

Ženatej
09. 06. 2000
Dát tip
Hele, lidi, je to jenom vtip, jo? --- Básníci nenosili na trh jen své city, mívali pevné místo v řadách předvoje, my se rvem o hvězdičky, nebo píšem "shity" (někteří – přiznejme si - oboje). Však nyní vzhůru všici! Jděmež v hustém šiku, za ostré vyměňme své slepé náboje! Když pevně semkneme se, můžeme mít kliku! Přece to nesložíme zcela bez boje! Vypusťme do éteru oplodněnou múzu, než sladce odzvoní nám hranu Loreta, nežli si na Písmáku přečteme tu hrůzu: "Vítá Vás básnické sdružení Roleta"! tak. :-)

Dědouch
09. 06. 2000
Dát tip
A Ženatýho udělam ministrem kultury ... (a dopravy a spojů a eště dalších kravin)

Gala
09. 06. 2000
Dát tip
Lidičky nehledáte třeba tiskového mluvčího nebo někoho na nějakou podobnou zašívací, ale dobře placenou funkci, já bych se hlásil.

Miroslawek
08. 06. 2000
Dát tip
Dědouch for President

Dědouch
08. 06. 2000
Dát tip
správně, Míro!

Cid
07. 06. 2000
Dát tip
Cid pevně stojí za Galou. Ne snad protože by jeho auditorium bylo hezčí, než Lyrykovo, ale je to správné z hlediska právního. Hvězdička je vlastnictvím autora a tím to končí. Děkuji Galo.

Laďa
07. 06. 2000
Dát tip
Tak se sem po době vracim a začínám mít strach o svůj názor. Obávám se, že mé představy se spletly. Přesto budu ráda, když se bude usilovat o moji představu.

Dědouch
07. 06. 2000
Dát tip
nešahat na hvězdičky! Eště tam nahoře něco poroucháte a básníci budou v hajzlu..

Ženatej
07. 06. 2000
Dát tip
Dědouch: 8-)))))))))))))))))))))))

Špuntík
31. 05. 2000
Dát tip
Pokud chcete diskutovat o aréně objektivně, odpovidejte prosím na mou anketu. Špuntík

clovrdik
31. 05. 2000
Dát tip
Gala : jo, je to auditko vlastně na to samý téma ,který jsem psal já, takže se tady vlastně nic novýho neřešilo a i argumenty jsou stejný. Takže tě asi nepřekvapí, že co se týká hvězdiček s tebou souhlasím.

Merle
29. 05. 2000
Dát tip
Víš Galo, pokud bude Aréna stejně demokratická, pak nebude mít žádnej větší význam, a taky se jí nikdo nebude zabývat (kritizovat v ní). Všechno vyhodnodnocování co se tu dalo udělat pomocí automatických mechanismů, už je uděláno (podle počtu tipů, návštěv, kritik), a tohle je další stupeň, kdy díla bude posuzovat jakási "redakce". Máš pravdu není to demokratický, natožpak objektivní, ale je to jedinej možnej směr pro nějaký větší krok směrem dál ve vývoji. Každopádně svěření se všanc redakci do drápů bude čistě dobrovolný. Komu se to nebude líbit, prostě se všanc nedá, ale měl by takovou možnost nebrat těm, co si ji přejí...

Laďa
29. 05. 2000
Dát tip
Přečetla jsem jenom začátek a víc nic. Souhlasím s Galou, že nejde o hvězdičky. Nebude to žádný boj o hvězdičky. Už jsem jednou řekla, že těch vyřazených děl určitě bude minimum. Nemyslim si, že to je nejdůležitější část Arény. Opakuji: Kolik si myslíte, že nakonec bude těch vyřazených děl???? Určitě není záměrem kritiků ze své samolibosti vyhazovat díla z Arény. Tečka.

Merle
28. 05. 2000
Dát tip
Galo: to si má každej písmák založit vlastní auditko, aby se to i jemu vysvětlilo, jen proto, že se mu nechce pročítat si ty ostatní s tím související? Šíla je jeden z odpůrců, a to že ti říká, že tohle auditko je předčasný znamená, že ona už VÍ, že předčasný je. Jediný co se zatím dá udělat je prostě přestat brát hvězdičky (ikdyž se to drsně zahltí) dokud se nedohodnou (a nezrealizujou) nějaký rozumější pravidla. Ale současný diskuze se zůčastňujou jen lidi, co projevili nějakej zájem o to, aby aréna fungovala správně, a ne aby nefungovala. S výsledkem můžeš souhlasit nebo taky ne. Ale už jen moje návrhy na vylepšení, by měly vyplnit všechny díry, o kterých ses zmínil.

Gala
28. 05. 2000
Dát tip
Já nevím co víte vy o tom co je předčasné a co ne. Na druhou stranu vím a mám ten pocit, že reagujete na kritiku a přitom nechápete její smysml. Musíte to co napíšu číst a vidět v tom jenom to co tam je. Proto to napíšu těď a stručně. Nemám nic proti aréně, naopak líbí se mi a je mi v podstatě jedno jak bude vypadat, bude-li demokratická a funční. Jediné co mi vadí a s čím se nemůžu a ani nechci smířit, je to aby skupina dobrovolníků odebírala hvězdičky, nic víc, nic míň. Prostě řečeno: Aréna je skvělá, ale úvaha o odebírání hvězdiček je od prvopočátku špatná a nedemokratická. Možná tím dojde k zaplnění arény, ale i to se dá řešit nějak jinak. Navíc nevím kdo z nás, nebo spíš z vás si chce osobovat to právo vědět víc než ostatní o tom jestli dílo do arény patří nebo ne. Chcete-li cenzůru pak ji zaveďte na vstupu do písmáka, ale jinak se řiďme heslem: Co je dobré pro písmáka, musí být dobré i pro arénu. To je celé.

Šílená
28. 05. 2000
Dát tip
Všechny písmáčky, které problém zajímá, srdečně zveme do čajovny příští sobotu. Je to asi vhodnější způsob komunikace. Zatím jsme se s Galou a Merlem na pokecu dohodli že tomuto auditku dáme týden odpočinkový čas - za což Galovi patří můj velký DÍK!!!!!

Špuntík
28. 05. 2000
Dát tip
Tak milý Galo a všichni ostatní, kdo ještě nepochopili proč se budou hvězdičky odebírat. Hvězdičky jsou nebudou odebírat kvůli tomu, že bychom chtěli někoho omezovat v přístupu v aréně (může tam dílo ještě dvakrát vrátit, a nesmí jej znovu vyhodit kritik, který jej z arény vyhodil), ale jde o to, že aréna má za smysl, aby sloužila jako sýto....tzn. díla, která budou skvělá a bude o tom přesvědčena většina "kritického týmu" (počítá se do budoucna z jeho rozšířením, či případnými obměnami), v té aréně zůstanou a budou putovat na reprezentativní stránku písmáka, protože doposud, když přijde kdokoliv jiný, tak se tu nevyzná a chce nějaký reprezentativní vzorek. Jde ještě o spoustu dalších věcí. Jde taky o to, aby tu byl vidět nějaký vývoj a hlavně, aby existovala komunikace mezi písmákem a ostatním literárním světem a aby jsme byli schopni držet krok s totemem, který nás již v návštěvnosti dávno předběhl a buduje si určité jméno. A nakonec ještě takovou malou, ale asi nejdůležitější věc, neděláme to pro sebe.

Špuntík
27. 05. 2000
Dát tip
Milá Galo, poněkud předbíháš ději. Taky bych tě poprosil, aby si toto auditorium smazala. Za kratinký čas se zde objeví auditorium samo o sobě. Bude z řad těch zatím privilegovaných, a bude tam vše o aréně, o jejím systému atd. atd. K tomu navracení do arény. Zatím platí nepsané pravidlo, že pokud ti někdo vyhodí dílo z arény, tak to podruhé udělat nesmí. Zatím díky za pozornost a za čas, ale myslím si, že si předběhla hodně rychle dobu, na diskuse o aréně, bude čas přibližně za čtrnáct dní.

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
Šílenko, Špuntičku dekuji! Mily Galo, rada tvoji kritiku uvidim pod svojim dilkem. Ja osobne o sve hvezdy strach nemam. Kdyz napisu hovadinu, necht se to dovim a navic neni tu jeden jediny uzurpator co mi to vyrazi. Jsou tu milí lide, kteri se snazi mi svou kritikou pomoci. Navic verim, ze sve kritiky nedelaji ve snaze na mne utocit, ci me nejak protahnout potupnym blatem.Navic vsecko je zatim zkusebni a verim Břízovi, Lyrykovi a ostatnim, ze nam daji vcas vedet jak arena funguje a ceho sa tam muzeme dockat. dekuji za tvuj nazor, ale je urcite predcasny unahleny a postaveny na nedokonale znamosti veci, coz Ti nevycitam, jen konstatuji. j

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
Jo PS: vsimam si ze se jiz v arene viditelne kritici angazuji. Dekuji jim za to :o)

Gala
27. 05. 2000
Dát tip
Jsem rád, že jste se mi tady tak sešli, takže postupně: Víte, já nepatřím k těm příliš angažovaným, ale to co se začalo dít na Písmákovi, je už přece jenom příliš i na mne. Jestli něco nechci, tak vyjadřovat se k věcem 14 dní poté. A jestli mi něco vadí, tak to říkám rovnou a raději nahlas. A co mi vadí na hvězdičkách: Nejasná pravidla!!! Šílená: Nebudu toto auditorium mazat, protože si nemyslím, že kritika, pokud je konstruktivní, by měla být jakýmkoliv způsobem destruktivní. Třeba na všechny "vyvolené" teď čeká úkol, zkouška odvahy, přesvěčte mne, že odebírání hvězdiček je správné a nebo lépe spravedlivé. Aréna má mít svá pravidla a v mých představách slouží k tomu, abychom se v ní utkali a říkali, to jsi napsal dobře a tohle se mi nelíbí. Ale ne: ty se smíš utkat a ty ne. Nemyslím, že vyslovit svůj názor je vířit vodu, vyslovit názor je způsob, jak sdělit své myšlenky a komu se líbí, ať souhlasí a komu ne, s tím budu polemizovat a vysvětlovat mu své postoje a on mi vysvětlí své a na konci snad budeme o kousek dál... Špuntík: Nechci čekat, až se objeví něco co bude samo o sobě. Mě se systém Arény líbí, jediné o čem diskutuji, aby jste mne přesvědčili, proč odebírat hvězdičky. Nechte je tam, kde jsou, každý si ji tam dal, umístil ji tam v dobré víře, že mu tím bude věnována větší pozornost. Nepomůže ani oddělení hlubší kritiky od Arény, protože vstoupím-li do Arény, chci mít možnost se utkat se všemi a ne se skupinkou dobrovolníků, kteří se pro to kdysi rozhodli. Na diskusi o Aréně si musíme najít čas kdykoliv a ne v určený čas, vždyť celý Písmák je o diskusi. PS: Jsem (aspoň teda doufám) a ještě po nějaký čas chlap. Zolli: Vím, nepatřím k těm, kteří se moc rozepisují s reakcemi nebo kritikami na díla a do budoucna se s tím pokusím něco udělat. O své hvězdičky taky strach nemám a nemyslím, že by tu byl někdo, kdo by se bavil tím, že by svévolně vyřazoval díla. Z mého pohledu je to (a to bez ohledu na to jestli budou tato privilegia uplaťnována nebo ne) nesmysl a krok zpátky. Jakási rada starších by neměla mít jsme-li demokraté, byť jen možnost aby mohli říkat ty do Arény smíš a ty ne. Ještě jednou chci zdůraznit, že mi nevadí kritika, ta je v pořádku, ale odebrání hvězdičky není kritika, to je absolutorium a to je špatně. Děkuji za pozornost a i já vás mám rád. Gala.

Mišpule
27. 05. 2000
Dát tip
SOUHLASÍM S GALOU !!! Myslím, že se nejedná o žádné unáhlené reakce, aspoň z jeho strany ne. Aréna - to je "prostor pro zápasy, závody" (definice SSČ), takže místo, kde je možnost se regulérně ozvat. Taky schvaluju, že se ozval teď, protože když počká 14 dní, napíšou mu někteří co mě, že řeším věci, které se už řešily nějakou dobu, takže proč to vlastně píše až teď. Taky nechápu tu prosbu, aby své audítko mazal. Bojíte se snad, že si to někdo přečte a bude souhlasit? Jestliže se už někteří rozhodli pro tato pravidla, musí počítat s tím, že se ostatní budou chtít zapojit. Dokonce jsem se naivně domnívala, že to snad bude vyvolené zajímat. Jeho návrh se mi zdá jako chválihodná snaha, upozornit na problémy, které z toho můžou vyplynout. Pokud by byla snaha ze strany "vyvolených" o věcech skutečně diskutovat, spíš bych čekala, že se s ním budete chtít pobavit a zkonfrontovat společně možné nápady. A odpověď ? "Rychle to smaž, protože pokud z toho budou problémy (že si chce někdo hrát na něco, co není, tedy na cenzora), bude to tvoje vina, protože jsi nesmazal audítko..." Doporučuju místo energie vložené do doporučování psaní či nepsaní audítek, nebát se ostatních návrhů... Protože o nic jiného zřejmě Galovi ani nešlo. Nedeklamoval, že ho nikdo nesmí kritizovat, ani že odchází, protože ho někdo urazil či nechápe, takže myslím, že ho nikdo ke klidu vyzývat nemusí. Mě připadá docela klidný. I já vás mám ráda...

Šílená
26. 05. 2000
Dát tip
:-)tak v první řadě úsměv - Díky Galo! vím že to myslíš dobře. Ale... ...ono je všechno trochu jinak. Jestli tě můžu poprosit smaž to auditorium a vlož ho sem (pokud budeš mít pocit že je to stále aktuální) za dva týdny. Do té doby se tu myslím objeví návrh jak by mohla případně aréna, hvězdičky, kritici a td. fungovat. Zatím budeme v podobných auditoriích jen ztrácet energii a náladu. A to by byla škoda... Nechejme si - prosím - polemiky až pod ten návrh. Věř mi, že pokud ucítím že je něco prohnilého ve státě písmáckém budu mezi prvními kdo se ozvou - teď ale není správná doba. Je tu pár lidiček kteří se snaží to trochu vylepšit ale nechtějí nikomu uškodit a ublížit mu... - díky moc všem kdo zatím nebudou vířit vody - jste moje druhá rodina a je mi líto když to tu skřípe kvůli nedorozumění. Mám vás ráda!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru