Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čierna

02. 05. 2003
3
0
1528
Autor
Berenice

nenávidím tú čiernu dieru vo mne

kde zakuklieva sa slizká húsenica

a veľké čiernonožce lezú von

 

škriabu mi tvár

trhajú telo

a rvú mi mäso z kostí

 

kde krv je všade navôkol

a moje srdce zdobí kôl

je trofej na ňom, zástava

čo z výšky na mňa zamáva

až ukončí to ... zástava

(srdca)

 

už ani dych

som smrteľník

a teraz je ten čas

aby som to pocítila až do špiku kostí


Lecomte
11. 01. 2005
Dát tip
Ale on ji vykutal z hrobu, kvůli jejímu běloskvoucímu chroupku, její oči mu mu byly dvojhvězdím Lédy, a on jejich nejoddanějším astrologem. a miluju slovečinu!

Berenice
11. 01. 2005
Dát tip
no a? ked mne sa chcelo po cesky... ono ked uz tu raz zijes, tak je to sem tam taky mensi chaos ako vlastne pisat a hovorit.. a to s tym hrobom mi skor primpomina "vrat se do hrobu" ;-)

Lecomte
10. 01. 2005
Dát tip
Berenice, jsi snad Poeova?

Berenice
10. 01. 2005
Dát tip
ja jeho vila, muza, milenka i matka a on otcem mych myslenek je kdo zrodil mne at nedotcen krasou utika proti vetry tam kde cesty konci tam, u kamene, kde slunce si sklada tihu ze svych zad at poklekne a srdce at krici "mel jsem te rad" :-)

Berenice
10. 01. 2005
Dát tip
sorrac, malo to byt proti vetru.. tak maly preklep :-)

...naladovka...myslim...dobre...

Berenice
30. 05. 2003
Dát tip
si ma vobec nenastval, ale momentalne nemam cas stale kontrolovat kritiky, vies??? ty jo.. teda niektore casti tvojho vykladu su zaujimave... hm... hovori ti nieco sigmund freud?? na tvojom mieste by som za nim zasla:)))))) hehe ... no a ja by som to skor videla ako zosobneny hnus-->husenica... sa to podoba... vies??? no a tak dalej.. ciernonozce su obrovske pavuky:)) a to s tou ritualnou vrazdou by som videla uplne doslova... proste kol v srdci a z neho rinie sa krv a... hotovo:))) ziaden iny otvor som neuvazovala:)))) hihi.. ale zase preco nie??? ma to nieco do seba, ten tvoj vyklad... fakt som nikdy nad tym takto neuvazovala... ja mam sice sebadestrukcne sklony ale nie taketo;;)) hihi... ale nakoniec, kazdy si to moze chapat ako chce a do toh ja nemam ani nemozem zasahovat a tak je to dobre..nie? jo, aby som nezabudla.. cierna diera je pre mna absolutne prazdno ... nicota... proste dead end... :)))

Liso
30. 05. 2003
Dát tip
Dik! :-) Ten kol - ten obrazok... (inac zmizli mi uvodzovky islo o "skvely" obrazok, nie skvely :-/) On ma pre basnika a vobec cloveka taky trpko-drsno-hnusny vyraz. Kol totiz prechadza hrudnym kosom a vychadza von ustami. Je vlastne takym zhmotnenym nedobrovolnym vykrikom.... Prepac - ale ked depka tak depka... Toto si pripomenula, vytiahla... A samozrejme ze kazdy si to ma prezit akosi po svojom... :-) Ale zase nie som opravneny ventilovat vsetko, pokial nechcem ublizovat a to nechcem. :-) Maj sa pekne a na ziadne sebadestrukcie nemysli! :-)

Liso
29. 05. 2003
Dát tip
Berenice ja som Ta nastval??? Ak ano je mi to naozaj, naozaj velmi luto! PREPAC!!! :-/

Liso
27. 05. 2003
Dát tip
Berenice neviem ako si to myslela. ale ked som cital toto: nenávidím tú čiernu dieru vo mne kde zakuklieva sa slizká húsenica Mozno som prilis ... no proste mne to pripomenulo otvor, ktory suvisi s rozmnozovanim . Slizka husenica je to co patri chlapovi... Fakt by ma zaujimalo, ci si aj tento obraz mala na mysli... Citajuc dalej poznamenane tymto prvotnym vnemom basen ma pre mna zaujimavy nadych... :-) Co su to ciernonozce? (vyklad snove predstavy spojene s temnotou duse, kedy rodis netvory) Krv vsade na okolo... Podvedome prezivanie odporu voci vlastnej zenskosti (mesacne cykly - ach Luna priatelka basnikov :-). Moje srdce zdobi kol... Tieto slova ked vylozim asi budem povazovany par ludmi za uchylaka... :-/ Ale stretol som sa s jednym obrazom (poznas to priatelia posielaju obcas skvele skutocne (?) obrazky) kde je zena napichnuta na kol... Ano. Obraz nevernice vytrestanej tak, ze cez onen horespominany otvor kol prenikne az do srdca... Vnimam to ako podvedome spoluprezivanie nevedomeho archetypalneho... To co prebudza v primitivnych kmenoch trest zeny, vytrysknuvsie v slovach poetky... ------- No. Po pravde myslim si, ze Ta takyto vyklad basne ani len nenapadol! :-))) No ale ktovie! A prave preto, ze neviem, tak sa slusne a pokorne pytam! :-)

líbí!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru