Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HLÍDAČI NEBE

24. 05. 2003
12
0
3696
Autor
tibbaR_etihW

Seděl na zdi a kouřil, byl mladý, tak 19 let. Koukal, jak se Slunce snaží zastavit o Pražský hrad, ale zapadá dál.

Když Slunce zapadlo a on dokouřil zahodil filtr kamsi na zem do tmy, odpálil další cigaretu a otočil se k Měsíci, vypouštěl leskle modrý dým, tak v minutovém intervalu.

Náhle a nečekaně se postavil a zapískal na dva prsty.

Odkudsi se ozval zvuk motoru, tak nezaměnitelný zvuk Jawy 50. Motocykl zastavil pod zdí, bylo slyšet, jak řidič přidává plyn, aby se motor nezastavil.

Mladík seskočil, ze zdi, ze zadní sedačky sebral bílou helmu, nasadil si ji a nasedl.

Motocykl s sebou trhl a s oběma jezdci zmizel kdesi ve tmě.

Zeď byla chvíli prázdná, pak si na ni sedla dívka, taky tak 19 let, zapálila si cigaretu.

Seděla tam a dívala se na Měsíc, sledovala jeho plavbu po nebeském moři. Pražský hrad jí svítil na záda, ale s ní to ani nehlo.

 

Bylo tak půl šesté ráno, když si zapalovala další cigaretu, zřejmně poslední, zmačkala totiž krabičku. Otočila se k Východu a nechala se oslnit prvními paprsky Slunce.

Podobně, jako ten mladík, vstala a zapískala, ale ne na dva prsty, ale na malou lesklou píšťalku.

A stejně, jako předtím i nyní se odkudsi ozval zvuk motoru.

Trabant se objevil nenápadně odnikud, ale přeci, ze směti uliček ranní Prahy.

Dívka seskočila ze zdi, otevřela dveře a nasedla.

Trabant s sebou trhl a zmizel ve světle paprsků Slunce.

Zeď byla chvíli prázdná, pak na ni dosedl mladík a zapálil si cigaretu, otočil se ke Slunci.

 

Neudržel jsem se, šel jsem tam.

Vylezl jsem na zeď.

 

Lekl se a zahodil cigaretu, někam dolu, kam jsem neviděl.

" Nebojte se, nic Vám neudělám." řekl jsem.

"Já nic nevim!" vykřkl bez toho, že bych se ho na cokoliv stačil zeptat.

"Když dovolíte, jen se zeptám, na co tu celou dobu koukáte? Sleduji Vás již dlouho. Když mi odpovíte už se více ptát nebudu."

"Na nic!" odpověděl stroze a koukal se ze zdi k zemi, jakoby hledal tu cigaretu.

Vyndal jsem tedy svou krabičku, ani nevim, kde jsem ji vzal, vždyť jsem nekuřák, ale to je vlastně jedno.

Vzal si ji a vytáhl jen jednu a jedinou cigaretu. Krabičku mi vrátil, zapálil si.

"Řekněte mi prosím na co tak koukáte, ještě jednou prosím," řekl jsem s nezatajovanou touhou v hlase.

"Hledíme na nebe, Slunce, mraky, Měsíc a hvězdy," odpověděl beztoho že by se na mne podíval.

"Ale proč?" zeptal jsem se více méně bez přemíšlení.

"Je to moje práce," opět odpověděl stroze.

 

Nepochopil jsem, ale raději jsem mu to neřekl. Naopak pokýval jsem uznale hlavou, zapálil si cigaretu a koukal tam kam on.

 

On pak někam odešel, někam do světla zapadajícího Slunce. A já? Já tu zůstal sám až do dnes, kdy ty si zapálíš cigaretu a budeš se dívat semnou na nebe. Když pak zvedneš oči, já tu nebudu, odejdu kamsi do světla zapadajícího Slunce. 


leenai
02. 10. 2006
Dát tip
v tom případě si toho korektora pořiď...napsat myslet s měkkým i ... to znamená, žes to po sobě už nečetl.. někdy to pomůže, fakt.. až to bude gramaticky správně, tak za náboj si tipnu.. :) má to slabší místa, ale co jiného je nemá.. :)) dobré, velmi

Vůbec nezáleží na tom ,že tam máš chyby. Je to velmi pěkné.(I nejslavnější spisovatelé mají své korektory)Nikdo není dokonalý.

Magdusha
14. 01. 2006
Dát tip
hezký,líbí se mi to..akorát mi tam nesedí to,že on s ou motorkou,ona s trabantem,ale to je spíš můj problém:-)

pepopepo
22. 09. 2005
Dát tip
Cital som to uz pred tym a teraz t

evalota47
19. 05. 2005
Dát tip
ty jeden prostořeký,zřejmě si budu muset od tebe více přečíst abych mohla soudit.Je to zvláštní i s těmi chybami,a dobrá máš u mně tip.

maia
05. 04. 2005
Dát tip
Velmi pekne. * Poulicny klub.

valerinka
01. 04. 2005
Dát tip
:-) *!

eh, nějak sem nepochopil cos tím myslela

way_to
15. 12. 2004
Dát tip
myslela?!

teda já to nepotopil, jaké mám metafory - případfně co to je? a s tim týpkem sem to nepotopil, tos ho na poprfně neposr... teda neposlala?

aha, sem si nějak zapoměl přečíst že jsi Pavel, teda Petr ečtě ednou srrá...teda sorráč

way_to
13. 12. 2004
Dát tip
právě, chce to dopilovat. jenže ty budeš dobrej, víš? styl se dá vylepšit čtením a neustálým psaním a přepisováním. právě a na tobě se mi líbí cit pro pointu a docela chytrý metafory... TIP - vážně líbí moc! :-)

way_to
13. 12. 2004
Dát tip
co třeba ten TIP poslat, co... :-)

Bones
23. 11. 2004
Dát tip
máš tam chyby, TIP

Seregil
29. 04. 2004
Dát tip
Todle je dobrý... fajnově napsaný... klub...

No vidíš že to jde když se chce

Seregil
29. 04. 2004
Dát tip
Když se mi něco líbí, tak to napíšu... Když ne... snažim se napsat alespoň něco... tak asi tak...

Pivicko
12. 01. 2004
Dát tip
Pěkné :-)))

ECHO
02. 06. 2003
Dát tip
Nápad dobrý, ale... chtělo by to trochu víc dopilovat styl. (Třeba "byl mladý tak 19 let" - to zní hodně kostrbatě, buď tam chybí čárka, nebo byl starý 19 let.)

Chybí tam nejen čárka ale sou tam i chyby víš odmaturoval sem a teď se to budu snažit vyčistit od chyb...........

Áda116
26. 05. 2003
Dát tip
Zvláští......Fajn nápad, líbí se mi že jsou v podstatě všichni stejný i s tou cigaretou.

Cheeky
25. 05. 2003
Dát tip
docela často opakuješ "zapadajícího Slunce" jinak dobrej nápad :-)

Plopez
25. 05. 2003
Dát tip
Lepšíš se lepšíš. Fandim ti. Tyhle spiklenecký mám rád *

Přečti si to ještě jednou a pochopíš proč tam odešel a proč já sedim zde na zdi a vyprávim ti to, no přeci abych tam odešel a tys mohla čekat na dalšího pozorovatele...............

Kmonda
24. 05. 2003
Dát tip
Hezké =)

kritika?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru