Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paže&jdina

26. 05. 2003
10
0
2576
Autor
(G)eorge

Vyrůstal jsem sám uprostřed rozpadající se rodiny ve finanční tísni. Sotva jsme se všichni najedli, natož aby byly peníze ještě na něco jiného. Proto byl mou jedinou hračkou odmala mozek. Z toho to všechno pramení.

 

 

   Nejdřív jsem si myslel, že mám jen předrážděnou představivost. Od malička jsem totiž při procházkách po městě hrával hry pro její zbystření. Chodil jsem zastrčenými uličkami a nechával mozek, ať si všední zrakový vjem pod mou lehkou kontrolou dokresluje mýtikou historického města. Zpoza rohů vykukovaly ponuré postavy, přes vozovku každou chvíli protančila etérická vílka či produsal oddíl vojáků ještě ze švédsko-rakouských válek; měšťané, kurtizány, lapkové, pocestní i řemeslníci přede mnou defilovali v celých houfech.

   Nebo jsem si namlouval, že gravitace funguje opačně a že je tedy tuze zvláštní      chodit po dlaždičkách chodníku, když by vlastně vše mělo spadnout do nebe. Nebo pozorovat kolemjdoucí, po očku jim krást jejich rysy a domýšlet si, jaké zvíře by je mohlo nejlíp nahradit. Chvíli to trvalo, ale po pár měsících jsem si ulice téměř výhradně zabydlel dvounohými krocany, čápy, pitbuly, tygry, hady, supy, ale taky hlemýždi, kočkami, papoušky, slony či orangutany. Anebo hra na cestovatele- o co zvláštnější se vám jeví rodné město pozorováno jakoby očima čerstvého přistěhovalce…  

   Zábava nebrala konce.

   Proto mne také ze začátku vůbec nepřekvapilo, že jsem potkával okřídlence. Vlastně byli oproti ostatním mým snovým obyvatelům města docela prudérní. Černé obleky i brýle, hadí botky i tváře, kufříky- zkrátka tipičtí kravaťáci té doby. Jediné co je odlišovalo od jim podobných byla plechovka barvy se štětečkem v ruce a sametově černá křídla složená ležérně na zádech. Ostatní lidé je nepozorovali, nebo alespoň nedávali najevo žádné emoce když jeden z okřídlenců prošel třeba dvěma chodci aniž by se mu pohnul jediný z dokonale nagelovaných vlásků.

    Jak povídám nepřikládal jsem jim žádnou důležitost až do chvíle, než mým „zvířátkům“ začali něco čmárat svými štětečky na čela, ruce a hrudník.. Jednou jsem se neudržel a koukl křídláči přes rameno…

 

***

 

Zpocený strachy jsem se dobelhal domů, rozklepanými prsty vytáhl nejtlustší knihu své knihovny a otevřel na jedné z posledních stránek.

   Zděšení mně málem navždy hodilo na opačný břeh řeky příčetnosti, ale opadlo stejně rychle jako přišlo. Bylo to vlastně jasné, spíš jsem se divil, že tak pozdě...

  

***

 

Oblékl jsem se a vyrazil se podívat na Svatý Kopeček ke katedrále minor, trochu si zalobbovat. Měl jsem posledních pár dní na to abych si užil obyčejného a vůbec světa.

 

***

 „A navíc,“ pomyslel jsem si, „to znamená že reinkarnace je pověra…“ 
Josefk
20. 06. 2003
Dát tip
jímavé :-) za

Tallis
14. 06. 2003
Dát tip
je to divný

Shammann
11. 06. 2003
Dát tip
Tohle jsem nedal, přiznám se.

mažnák
02. 06. 2003
Dát tip
sice se mi začátek jeví jako bych ho už někde četl nejspíš u nějakého renomovaného autora(chi) ale beru to že je to něco jiného než kdy předtím*

(G)eorge
28. 05. 2003
Dát tip
Tak tady to máte velevážení a doufám že mne nějakej lingvista neukamenuje za: Paže&jdina= arm a get on= Armagedon

(G)eorge
28. 05. 2003
Dát tip
Rowenna: od tebe to těší, Ď Čekanka: nó, takový otužilý myšlení...:) StvN: Není na světě člověk ten... snad příště:) Mathew: Komerční pamfletáři, odstup pohlédni do svého oka a vyndej si své klády...a zkroť své hady... Deus byl fajn, nicméně ho nehodlám kopírovat desítkama podobností jenom proto, že se náhodou líbil... Kodynie: název jsem ti rozluštil a co následovalo je ti tím pádem asi jasný:)) (G)eorge: Chudáčku, hážeš antiperly dýním...

Kodynie
28. 05. 2003
Dát tip
Armagedon? Víš, že jsem si myslela, že to bude něco podobného, ale nebylo to jasné. Teď už je Tvé dílko totálně průzračné. Ač jsem cizojazyčný antitalent, tak jsem si s Tvou hádankou večer lámala hlavu, ale nehla jsem s ní. Místo jdi na jsem dávala pořád go to a paži mi Pavloid přeložil jako hand a tak mi to nevyšlo. (G)eorgiku nelituj se, je to docela hezké dílko, i když trochu zakuklené. Hledí už jsi odkryl a tak musí tohle dílko pochopit i člověk s IQ tykve.

StvN
28. 05. 2003
Dát tip
Snad příště.

Kandelabr
28. 05. 2003
Dát tip
začátek se mi líbil docela dost. pak to sklouzlo někam do plytkosti. škodka. ten název je teda hrozný :)

_Jap
28. 05. 2003
Dát tip
Kandelabr : zkus si to přečíst ještě

_Jap
28. 05. 2003
Dát tip
Co k tomu dodat, chválit tě nebudu, bys nebyl přechválenej, vytknout se tomu taky nedá nic.... .....ale něco přece - jako vždy, taková chuťovka - - TIP - od JaP

(G)eorge
27. 05. 2003
Dát tip
Kdo uhodne co znamená název má bod:)

Lu_Po
27. 05. 2003
Dát tip
..... po tomhle psaní tě museli zcela jistě bolet prsty..... Jip TIP ..... a nezlob se na mě ale ten název .... si měl dát zvlášť jako hádanku

(G)eorge
27. 05. 2003
Dát tip
není pravda Lupáku! Název souvisí s obsahem...

Lu_Po
27. 05. 2003
Dát tip
Já se nehádám ...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chraň bože .... .... zdá se mi to obtížné ..... abys věděl ..

Já se dám poddat :-))) Vždycky jsem řikala, že chudoba je zdravá :-) *

(G)eorge
27. 05. 2003
Dát tip
LuPo: Stejně by ti nikdo nevěřil... čekanka: hlavně když mrzne a není co na sebe... otužilci jsou nejzdravějčí lidi na světě...:) je to trochu angločeská hádanka...

(G)eorge
27. 05. 2003
Dát tip
LuPo: Stejně by ti nikdo nevěřil... čekanka: hlavně když mrzne a není co na sebe... otužilci jsou nejzdravějčí lidi na světě...:) je to trochu angločeská hádanka...

(G)eorge
27. 05. 2003
Dát tip
LuPo: Stejně by ti nikdo nevěřil... čekanka: hlavně když mrzne a není co na sebe... otužilci jsou nejzdravějčí lidi na světě...:) je to trochu angločeská hádanka...

Rowenna
27. 05. 2003
Dát tip
To je velice zajímavé. **** Na hádanku odpověď taky neznám.

Rowenna
27. 05. 2003
Dát tip
To je velice zajímavé. **** Na hádanku odpověď taky neznám.

Ano, nikdo by ti nevěřil a je to velice zajímavé :-))))) GEORGE: Já myslela myšlení :-)))

StvN
27. 05. 2003
Dát tip
Je to napsaný docela dobře, až na tYpické kravaťáky. Ale něco tomu chybí, je to takový bez chuti. Hádanku nechám vnímavějším.

Mathew
27. 05. 2003
Dát tip
táhni a srůstej hádankáři, co takhle zase jednou trochu pořádné poezie ? Kde jsou ty doby kdy jsi psával věci jako Deux a Ex...tohle je prostě nic..

Kodynie
27. 05. 2003
Dát tip
(G)eorgi já se dám poddat, protože mi česko-anglické hádanky stejně do mozku nedorazí (ZÁDRHEL JE V CIZOJAZYČNÉ PŮLCE). Taky jsem nepochopila o čem to je. Rozdělíš se se mnou o poselství tohoto dílka? Zaujalo mne to, opravdu, jen nevím jak to dopadlo. Prosím, prosím, smutně koukám.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru