Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíční noc

01. 06. 2000
1
0
1006
Autor
Aldaron

marnost nad marnost a nic než marnost

Na nebi beze slov Cassioppeio, Má paní zas odepřela jsi mi svá ústa zapomnění. Ach, tolik toužím a minuty se kolébají ze strany na stranu a jehlice tančí své tance v agónii bolesti smějí se a křičí křičí a smějí se víc, ještě dnes naposled svítí černé slunce a marnost stává se vším. Kolik krůpějí zbývá do tvé číše na oltáři snů. Po okraj naplněna, a přec zdá se nikdy nepřeteče. Tvůj chtíč je bezedným a má touha, kdy té bude konec. Chtěla jsi mne přece jen a jen pro sebe, vidíš, a dnes jsou tvé brány zamčené. Jak lehký a něžný je tvůj zpěv i hebkost jarních květů před ním ztrácí smysl. Trýzeň tvých snů stojí za tu krásu jako těch tisíc předešlých tak i dnešní. Už cítím tvou dlaň na mé tváři a za okamžik ti podlehnu.
Aldaron
06. 06. 2000
Dát tip
za všechno se platí, aspoň že báseň dovoluju člověku mluvit, aniž by se musel poslouchat ... :)

Bříza
05. 06. 2000
Dát tip
Příjde mi na tom zajímavé, s jakým nadhledem své city hodnotíš. V básni je ale rozpor: na jedné straně ...černé slunce-marnost stává se vším...- na straně druhé ... stojí za tu krásu.... ano-tak to dopadá, když duše s tělem stojí proti sobě. Naštěstí je zde Rozum, který se povznese a třeba napíše takovouhle báseň.

Anonym
02. 06. 2000
Dát tip
:o) zolli

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru