Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bosý les

04. 06. 2003
8
0
1744
Autor
Helga

Když člověk pozná ten pocit, začnou ho napadat myšlenky, jaké by to bylo ji potkat. Jen tak, náhodou ji někde potkat.

Byla středa a já se procházela parkem, nebo také možná lesem, kdo ví. Jedno však vím jistě – tehdy jsem dostala strašnou chuť ji potkat. Jen tak, náhodou, ji v tu chvíli potkat. Bylo tolik věcí, na které jsem se jí chtěla zeptat. Tolik věcí zůstalo nevyřčeno a pravdu znala jen ona. Vždyť já si již nebyla jistá ani barvou vlastních očí. Chtěla jsem slyšet její odpovědi na všechny moje otázky; otázky, které mě dusily, ale nemohly být vyřčeny. Které mě tížily, ale nemohly být odhaleny. Chtěla jsem ji potkat.

Krok lehký jako křídla vážek třepetající se v horkém letním vzduchu. Kráčela proti mně. Obě jsme věděly, že je tu jen kvůli našemu setkání. Že ji nikdo jiný nevidí, že o ní nikdo jiný neví.

Když přišla blíž, podívaly jsme se navzájem do očí a ona se jen jemně pousmála.

„Copak?“

Zbytečná věta. Snad ironické pozdravení.

„Je toho tolik, co od tebe chci vědět, vždyť víš.“

„A?“

Chce si se mnou hrát? Já nemám sílu k hraní. Nechci se schovávat a v poslední chvilce vyskakovat zpoza stromu. Nechci utíkat a hrát překvapenou, když se mi ztratí.

„Proč nikdy neprohlédnu svým nejbližším až do duše?“

„Nechceš.“

Hloupost. Přeci chci!… Avšak nemá smysl jí odporovat.

„A proč se budu svými nejbližšími vždy trápit?“

„Chceš se trápit. Neumíš to jinak“

Hloupost! Hloupost je to. Myslela jsem, že mi pomůže. Že mi řekne to, co chci slyšet.

„Pojď.“

Vzala mě za ruku a drobným gestem mi naznačila, že už se nemám na víc ptát. Nechápavě jsem zavrtěla hlavou, ale poslušně jsem jí stiskla dlaň a vydala se s ní na cestu k domovu. Šly jsme mlčky a já nechápala, co to má všechno znamenat. Došly jsme na místo, odkud jsem již musela jít sama. Pokusila jsem se naposled zeptat.

„Dozvím se někdy odpověď, jako se jí dozvěděl on?“

„Nerozumíš tomu. Nepochopila jsi. On ode mě žádnou odpověď nedostal.“

Otočila se a krokem lehkým jako křídla vážek třepetající se v horkém letním vzduchu odešla tam, odkud přišla.

Kdesi v dálce se ozval zvonek jízdního kola a mně vytanula na mysli věta, kterou jsem  nedávno kdesi četla.

Vše je, jak má být.

A po chvíli začalo pršet.


ECHO
10. 02. 2004
Dát tip
Vynechal bych "Vše je, jak má být", nebo bych to alespoň přeformuloval, aby to tolik nepřipomínalo text úspěšné písně z jistého muzikálu :-) Je to, jako bys dávala odpověď, kdyžs sama o pár vět dřív napsala, že žádné odpovědi nebudou.

Lura
19. 01. 2004
Dát tip
Tak jsem si to taky přečetla, díky za komentář...i když známe odpovědi na otázky, stejně se neptáme, protože víme, že se nám nedostane odpovědi, jakou bychom chtěli slyšet...Na druhou stranu mi připadá moc hezký jít BOSKY LESEM jen tak za ruku, bez odpovědi i bez otázky...nebo se ptát studánky a podívat se jí do očí:-)

Helga
19. 01. 2004
Dát tip
Začnu se ptát studánky a dívat se jí do očí - teda pokusím se o to... :)

Poseidon
14. 10. 2003
Dát tip
...takové nevyřčené odpovědi na nevyřčené otázky...ale moc moc pěkné...

Josefk
10. 06. 2003
Dát tip
Helga: no, v 19 obzvlášť :-)

StvN - halt to budeš muset zachránit jako vždy sám...

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
To ne, to by bylo unfair, mám víc indicií.

:))

Naja
06. 06. 2003
Dát tip
Ne moc optimisticke...

Josefk
06. 06. 2003
Dát tip
na všechny otázky znáš odpověď! :-)

Helga
06. 06. 2003
Dát tip
Josefk: Myslel sis to vždycky? Třeba v devatenácti? :) Jó, občas bych se sama rdousila...

StvN
06. 06. 2003
Dát tip
Zatím ani jeden "vyšší" čtenář?

Gagarin
06. 06. 2003
Dát tip
Hezké. Ta co ti přišla naproti mi ale připadne jako část Tebe. Je to jen můj názor, aspoň mě to tak připadlo.

Nyx
05. 06. 2003
Dát tip
no asi je to hodně osobní záležitost, možná pro cizího čtenáře trochu neuchopitelná, já osbně jsem si tou neznámou, co ti přišla naproti předtavoval paní Smrt v tom dobrém slova smyslu, ale to je jen můj dojem.......

Inu..... napsané je to moc hezky, ale jak píše Nyx, maličko mi uniká, o čože se tu jedná.

Helga
05. 06. 2003
Dát tip
Zkusím k tomu něco přidat, aby se to vyvinulo.Takhle je to, pravda, možná poněkud nepochopitelné. Stando, to by mě zajímalo, jak to vidíš, nevadilo-li by Ti to prozradit.

Rowenna
05. 06. 2003
Dát tip
Zajímavé. Já bych řekla, že ON nedostal žádnou odpověď, protože všichni tu odpověď máme v sobě. Jen ji umět hledat. Tohle jsem vyčetla já, takhle tahle povídka oslovila mě. tip

Taky tam vidim vílu. A trošku (spíš hodně) mi na začátku vadí, několikrát (mockrát) opakované slovo "potkat"

Helga
05. 06. 2003
Dát tip
To potkat je tam věru schválně. Líbilo se mi to zvukomalebně. Rowenna: to je to - umět hledat a najít. Stando, řekl jsi to líp, než jsem to sama myslela. Dík. A díky vám mě napadly další věci. Takže zatím tak.

SV: Já taky nejsem hádavá, ale mně se to tam prostě nelíbí a ani mi to nepřijde nijak zvukomalebný :-)))

nin
05. 06. 2003
Dát tip
Jo, taky bych v tom viděla to, co Standa a napsaný fajn *

fungus2
05. 06. 2003
Dát tip
Zvláštní, ale hezké. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru