Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Taši delé.

11. 06. 2003
3
0
2132
Autor
StvN

Kurzívou je psaný text písničky od skupiny Koa, zpívá Zuzana Navarrová.

 

         Přicházíš z hor, ze země sněhů, slunce co pálí do mraků.

 

         Vyhrabej mě, prosím.

         Musíš to vydržet.

         Už nemůžu.

         Musíme přinášet oběti. Modli se.

         Budu se modlit za déšť. Ty se modli za mne.

 

         Kde řeky se rvou o kámen z břehů a duše lítaj na draku.

 

         Vidím ho.

         Blouzníš.

         Vidím déšť. Je vysoký jako nebe, kolem krku má řeku, je bez rukou.

         Nech toho. Soustřeď se na modlitbu.

         Budu se soustředit, ale ty mu najdi ruce.

 

         Přicházíš z hor, ze země sněhů, na střeše světa usínáš.

 

         Neviděl mě. Musíš mě vyhrabat. Dohoním ho.

         Nemohu. Nesmím.

         Zezadu vypadá nižší. Má ruce, ale nemá řeku. Asi se hněvá.

         Nevysiluj se. Odpočívej v modlitbách.

         Budu odpočívat, ale ty mi slib, že na mne nezapomeneš.

 

         Já vím každý tvor zná soucit i něhu, jenže ty dlouho se neozýváš.

 

         Prší, maminko prší. Konečně déšť, Bůh se smiloval.

 

         To ne Bůh, ale osmiletý chlapec zahrabaný po krk v písku nekonečného sucha, to on se smiloval.


Malé dílko, ale moc pěkné. Vzalo mě to...asi někde u srdíčka. *

StvN
14. 06. 2003
Dát tip
kandelabr - dočkáš se, vim, že se v tomhle patlám už moc dlouho, ale má to svůj význam Helga - je to patetický, netvrdim, že ne, mystiku jsi trefila, touhu po velkém obsahu v malé formě taky, je to jen fotečka a má svůj význam

Miluju Zuzanu Navarovou Miluju jednu písničku a už moc dlouho jsem s ní chtěla provést totéž, jenže jsem nevěděla, jak, neumim to Miluju StvN Miluju tohle dílko Je krásný *****

Tracy
12. 06. 2003
Dát tip
Vrátím se, nějak mi to hlava nebere, ale něco tam přece musí být!!!

Cirri
12. 06. 2003
Dát tip
to je na mna prilis abstraktne ;-)

Plopez
12. 06. 2003
Dát tip
Technická: Neškodilo by napsat ten text od Navarový pohromadě, takhle jsem musel scrollovat nahoru dolu aby mi neunikl rým a bolí mě z toho oči. Věcná: Je to pro mě příliš dojemný. Nemůžu, musíš, modli se, maminko, bůh! A je to ještě povídka? Jako fotka z National Geographic...

Kandelabr
12. 06. 2003
Dát tip
no patos z toho dýchá, až se mi kýchá...raději bych si přečetl něco konkrétněji namířeného...začíná se to nějak opakovat (se mi zdá).

Liva
12. 06. 2003
Dát tip
Neřekla bych ani dojemný, ani patos. Moc se mi to líbí, zdá se mi to "silné".

Helga
12. 06. 2003
Dát tip
"Silné, dojemné, působivé." Mno, když Ti řeknu, že patos, zeptáš se kde a taky proč. Tak asi tak - zkus zabalit velké myšlenky do méně okázalého hávu. Přespříliš mystiky a vyvolenosti, přespříliš touhy po velkém obsahu v malé formě. Takhle ať tam narveš cokoli, můžu to tam najít, ale taky vidím ta zbytečně velká slova. Co jsou velká slova? Přestaň se bránit a popřemýšlej, jsi-li nakloněn...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru