Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trocha antiflétismu

17. 06. 2003
1
0
1411
Autor
Mortimer

Tady se ozval ten malej neonacista, který je v každém z nás :))))))

Na pódiu to vře. Všechny nástroje, housle, cella i violy se shlukly kolem nejstarší basy. Předtím měla imponující projev a teď se hřeje v přílivu obdivu a slávy. Jako ona ještě nikdo nemluvil !

         Náhle vše utichá. Všechny nástroje se otočí čelem k nově příchozí. Je vidět jen nenávistné úšklebky, zlověstným tichem očas zazní zavrzání, jak se někdo nakloní k sousedovi a něco mu zašeptá.

         Je tady ! Odvážila se pošpinit pódium svou přítomností  ! Flétna přišla !

         Dav se pomalu rozestupuje aby nechal flétnu projít. Ta si navenek ničeho nevšímá, uvnitř se ale nervózně rozhlíží kolem.

Co se to, sakra, děje ? Když jí cestu zastoupí sama basa, pochopí. Zase měla ty svoje rasistický kecy !

         “Kam si myslíš, že jdeš, ty kovová špíno ?”

         „Jo, kam si vykračuješ ?“ ozvaly se třetí housle odněkud zezadu.

         „No co, jdu si sednout a hrát, ne ?“

         „Ty nikam nepůjdeš,“ zavyjí jedny stradivárky.

         „Jo tady jsi dopískala !“

         „My tě tu nechcem !“

         „Kazíš tu vzduch, vypadni !“

         Ryk davu se zvýšil a kruh kolem flétny se ještě více zúžil. A do prdele, pomyslela si flétna, to nevypadá dobře. To vypadá, že asi dostnu pěkně na držku !

         „Jak jsi hubená a tenká,“ dloubne do ní jedno z mladších violoncell.

         „A tak protivně kovová,“ přidá se viola.

         „A pištíš jak myš,“ zakvílely opět sborově třetí housle.

         „Furt si hraješ ty svoje blbý sóla my abychom ti dělali doprovod.“

         „Hele, nandáme jí, ať vidí, že ji tady nechcem.“ Poslední výkřik zmizí v lomozu, jak se všichni začnou tlačit na nebohou flétnu.

         „Né, nechte toho,“ zaječí flétna dřív, než zmizí pod přívalem dřeva a smyčců.

         ***

         Nevěděla, jak dlouho si na ní vylévali zlost ale když se probrala, zjistila, že leží na podlze, za ní v řadě stojí všechny nástroje a taktovka kolem nich poskakuje a řve na ně jednu nadávku za druhou.

         Dobře vám tak, ušklíbla se, když se zvedala ze země. Pak si všimla, že basa stojí stranou a dívá se do stropu, jako by tam ani nebyla. Ta stará tlustěna zase zdrhla dřív, než přišla taktovka. No počkej, vyměnila si pohled s basou, já ti ještě ukážu. Někde si na tebe počkám a ještě za tepla ti naložím….!
Mortimer
11. 09. 2003
Dát tip
Tak, prázdniny skončili a já jsem konečně opravil všechny ty chyby. Jak se říká: pozdě ale přece :)))

Joohankaa
08. 07. 2003
Dát tip
Mně se omlouvat nemusíš. "S křivdami, kterých se na nás dopustili jiní, s těmi se už nějak vyrovnáme. Horší to je s těmi, kterých jsme se na sobě dopustili sami," řekl kdysi jeden chytrý pán.

Mortimer
07. 07. 2003
Dát tip
A sakra, těch chyb jsem si tochu nevšimnul....sorry

Joohankaa
18. 06. 2003
Dát tip
Nápad dobrý, ale co mě při čtení fakt vyrušovalo, jsou tvoje překlepy a hrubky. Člověče, když něco chci uveřejnit jako dílo, tak si to po sobě snad přečtu, ne?? :-))

Shammann
17. 06. 2003
Dát tip
Máš tam nějáký ty nedodělávky a špatně písmenka, ale kdo nemá. *

ofčátko
17. 06. 2003
Dát tip
jo-o, to písání... ale jináč... tedy... hmm...(hlubší, ale nejsem basa!) pěkná orchestrální pohlednice, trochu příliš jednoduché...

pedro
17. 06. 2003
Dát tip
Hudební nástroje by si to měly rozdávat spíš v hudbě

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru