Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nesmířená

17. 06. 2003
18
0
3385
Autor
Beepee

Dohasíná den.

Všechno jak má být a já

jsem z toho smutná.


Garth
30. 05. 2005
Dát tip
*

Okeya
29. 12. 2004
Dát tip
S dovolenim davam do klubu, diky waldekke...

Lotoska
29. 11. 2004
Dát tip
*

Dolente
15. 08. 2004
Dát tip
začínám haiku přicházet na chuť t*

Seregil
06. 08. 2004
Dát tip
Krásné...***

Nádherný... řízek...

Dixie
03. 05. 2004
Dát tip
Bípí, uspořádala jsi skvělou školu haiku. Kromě toho se mi to moc líbí*

Beepee
03. 05. 2004
Dát tip
mmmmm, já si tu lebedííím ;))) díky vám všem, zahřáli jste!

Narriel
25. 04. 2004
Dát tip
Líbí. Moc. Nejoblíbenější + TIP :-)

Simona
17. 04. 2004
Dát tip
haiku nerozumím, ale líbí se mi ;o)*t

Lakshmi
28. 03. 2004
Dát tip
(-:

Madelaine
14. 03. 2004
Dát tip
Haiku mají své kouzlo samy o sobě. Tohle je navíc povedené. Tip.

Beepee
31. 08. 2003
Dát tip
díky, japhy - zahřál jsi mě na básnické duši :) všem vám děkuji za komentáře a kritiky! ...snad si jich na Písmáku užijeme ještě spousty...

jarda_sibrt
01. 07. 2003
Dát tip
Koukám, že jsem se dostal na správné místo. Není od věci se něco dozvědět o haiku. Jinak se mi to BeePee líbí, neboť ten pocit taky znám a s osudem můžu být i spokojen ;o)

pegasík
20. 06. 2003
Dát tip
:) ba ne, jen to zkoušej dál! waldekke - děkuji, i já se dozvěděl novinky!

houba
20. 06. 2003
Dát tip
no, je to dobrý, ale značí se v tom jeden úhel pohledu.... ten druhej si myslím je : kdybychom žili každou minutu s otevřenýma očima, uvědoměle naplno, tak bychom snad večer nemuseli smutnit za skončeným dnem :))) ale fakt je, že mně taky ten život (i dny) přijde někdy děsně krátkej.... jestli jsem to teda pochopila správně, haiku líbí tip*

Beepee
20. 06. 2003
Dát tip
Ne, houbicko, neni to o promarnenem case. Je to o chvilkove nespokojenosti s osudem. To, ze je zivot kratky, si nechavam na jindy ;) ...dekuji za tipik, to me hreje :)

pegasík
19. 06. 2003
Dát tip
úúúú... dobréééé Když to vezmu podle mně známých pravidel, tak mi v prvním řádku mi chybí roční období. ale imho den je taky dobrý - časové období místo ročního... Možná dohasínání... rozpálený červnový den? Noooooooooooo... mám to :) Vystihnutí okamžiku - JO! je to přesně ta krátká chvilka, kdy si člověk něco uvědomí... že něco se stalo nebo -zde - nestalo. Všiml jsem si, že japonci dávají na konec 2.sloky "split-word", neco co oddělí 2 části. Mají na to svoje účelová slovíčka, v češtině bychom mohli myslím s úspěchem použít spojka odporovací, jako "neboť", "vždyť", "ale" a nebo taky prostě interpuknce - tečka ".", středník ";" příklad: Dohasíná den. Všechno jak má být; a já jsem z toho smutná. Ale koneckonců - nemusíme brát všechny konvence doslovně, ne? :) Můj názor je že originál dělá často i ono vybočení zs pravidel :) Hodně elánu do dalších kousků!!

pegasík
19. 06. 2003
Dát tip
"2.sloky" - 2.řádku myšleno :) (tipik) [omluva za překlepy]

Sis
19. 06. 2003
Dát tip
Pegasiku, ty jsi ale strasnej detailista ;)

waldekke
19. 06. 2003
Dát tip
pegasíku, mě se právě líbí, že bípí našla v české gramatice ten "split" jak píšeš, to kirenji. Prostě to pěkně funguje. Haiku se mají říkat nahlas--tam ta pauza "vyzní", ať už tam dáš středník nebo ne. Navrch, v japonštině se haiku píše do jedné řádky/sloupce, o lámání řádek to není ani o interpunkci. Musí to znít a ten zvuk, nebo spíš jeho deficit (pauza) zdramatizuje tu druhou myšlenku. Jinak ta pauza je zřejmě až za slovem "já", nikoli před "a já". Totiž ono ten podmět "já" je vlastně nadbytečné, pouze dává důraz na podmět/činitele a pomáhá tu vytvořit pocit očekávání, co bude dál--stejně jako obvyklé dělící slovo v japonských haiku důraz "ya", který není úplně nepostradatelný. Fakt je ale že, když už se kireji použije, mělo by rozdělovat skupinu sedmi slabik na tři a čtyři slabiky. Přesto se vyvedené kireji vidí tak zřídka, že si bípí zaslouží pochvalu. W.

Beepee
19. 06. 2003
Dát tip
uf, tak tohle je vycerpavajici rozbor! Uuuzasne :) diky, lidicky, vidim, ze jsem toho o haiku skutecne vedela minimum ...to tusit, snad ji ani nezkusim... ;)

waldekke
18. 06. 2003
Dát tip
moc dobrý! W.*

Dash_707
18. 06. 2003
Dát tip
:))**

Beepee
18. 06. 2003
Dát tip
Juuuuuuuuuuuuuu, no to mě těšíííííí :))) - moje haiku-prvotina...:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru