Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stín příběhu

22. 06. 2003
2
0
1591
Autor
Stařec

Jsem už starý .

Kdekterá žena těchto pohádkových časů dokáže čarovat lépe než já .

Dívám se do ohně v krbu a vzpomínám, přemítaje, co je pravda a co jen sen .

Připadám si jako někdo jiný, ne jako Merlin kouzelník, všemi obávaný mudrc a prorok . Ne, to už nejsem já, mudrc a prorok odešel s Merlinem lehkonohým, s Merlinem s tělem tanečníka , s Merlinem s bezvousou tváří prostou vrásek, jež se stávají jizvami, které neúprosně zasazuje dlouholetost .

Před očima se mi míhají různé obrazy .

Guinevera sedí u okna s vřetenem a pozoruje Lotovy a Uriensovy děti, jak si hrají venku .

Její pohled však ulpíval pouze na snědém, plavovlasém Mordredovi, jenž se ostatních lidí stranil . Díval se na své společníky ne jako dítě na dítě, ale tak, jak král shlíží na své poddané .

V létě mne přijel navštívit můj bývalý učitel Galapas .

Ne, nepřijel, co si to namlouvám, galapas zemřel už před pětasedmdesáti lety .

Tehdy mi bylo patnáct a já poprvé v životě plakal .

Příštího jara se Lancelot vrátil z cest, k nimž ho donutilo šeptání v podhradí o jeho poměru s královnou . Tvářil se vážně a zasmušile .

Pečlivě jsem hlídal, aby se Guineveře moc nepřibližoval .

Týden na to přijela po Temži ke Camelotu Elaina, Paní ze Shalottu .

Nádherné plavé vlasy jí splávaly po obnažených smrtelně bílých ramenou .

Artuš byl zhrozen tou událostí a já neměl to srdce říci mu, že to zavinil jeho milovaný Lancelot .

Pohleděl jsem na sira z Jezera .

Sledoval jen královnu, v očích se mu nezračil žádný stud ani pocit viny .

Vzplál ve mně vztek a opět jsem pocítil, že nejsem jen stín těchto příběhů, nýbrž jejich vypravěč, na mne záleželo, jak vše dopadne .

Tehdy jsem řekl : " Odneste ji do kaple . Zítra ji pohřbíme se všemi poctami hodnými křesťana , protože ona si život nevzala, zabila ji láska k Lancelotovi . "

Příští rok jsem oslavil své devětaosmdesáté narozeniny a vrátil se do své  jeskyně v Bryn Myrddinu .

Jednoho dne za mnou přijel Artuš, když sídlil zrovna v Caerleonu .

Povyprávěl mi novinky ve světě, jak se Morgan stáhla, když jsem neumřel, jakmile mi podala jed .

Přinesl struny do mé harfy .

Zdálo se mi, že tu však není proto, aby mi sdělil nové zprávy, či aby se se mnou poradil, jestli pasovat Garetha nebo Gawaina na rytíře . Pravý důvod jsem neodhalil, ale napadlo mne, jen na chvíli, než jsem to zaplašil jako naprostou hloupost, že snad přijel jen kvůli mne .

Pastýř Ban mi stále přináší sví jehňata, abych vyléčil jejich bolístky, stejně jako matky z Maridona sem vodí své děti .

Politický život mých přátel se mne již nedotýká, nejsem už Merlin, ale jen merlin, malý evropský sokolík .

Vidím další obraz, možná sen, předchází všem ostatním . 

V zimě mne král požádal, abych šel do Údolí nenávratna .

Ženy opět silně zasahují do příběhu a nenechají mne spokojeně odpočívat .

Morgana porodila dítě. Zakroutil jsem mu krkem hned, jak jsem jej vyjmul z matčina špinavého lůna . Vím, že to nebyl Mordred, nechal jsem ji však při tom, že jsem nic nepoznal, později se to hodí .

Jsem už starý, kdekterá žena těchto pohádkových časů je mocnější než já, ale já jsem, jsem Merlin, držím otěže splašeného příběhu a nikdy se nestanu jeho stínem .

 

 


JASAN
27. 06. 2003
Dát tip
Líbí se mi, že svou tvorbu nerozmělňuješ bezdůvodným optimismem.

potvora
25. 06. 2003
Dát tip
ale jsem :) jenom tak na první pohled nevypadám :)

Krel
25. 06. 2003
Dát tip
:-)

potvora
24. 06. 2003
Dát tip
Hezký, líbilo se mi to...sama bych takhle Merlina vidět nedokázala = díky :)

Stařec
24. 06. 2003
Dát tip
Hele, ty vůbec nejseš potvora .

Líbí se mi to, dokonce jsem to přečetla :-) akorát si oprav "sví jehňata" :-) °°°°°°

yoyo
22. 06. 2003
Dát tip
Tak to je dost srsný!! A líbí se mi to taky. *

Dash_707
22. 06. 2003
Dát tip
Až na tu gramatiku FAJN :))**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru