Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jazyk diplomatů

24. 06. 2003
0
0
1039
Autor
samo

O tom, jak je čeština krásně komplikovaná

Myslím si, že každý, kdo tvrdí, že politika je nuda a ať ho prubůh s takovou kravinou nikdo neruší, když se výborně baví u Dobrot, neví, o co přichází.

Že takový politik plácá nesmysly téměř neustále, to je doufám každému jasné. Nebude přece svůj myšlenkový potenciál odhalovat každému z nás. Ale někdy se povede opravdu krásná větička, u které si nejsem vůbec jistý, zda jde jenom o slovní akrobacii v podání neumětela nebo naopak o záměr, jehož cílem je sdělit pravdu tak, aby pokud možno nevyšla najevo.

Z téhle sorty mě v nedávno zaujala tahle:

Odpověď ministra zahraničních věcí na dotaz, zda komunisté vyžadují post velvyslance v Bělorusku.

"Komunisté se pouze ptali, zda by ministerstvu nevadilo, kdyby jejich člověk zastával funkci velvyslance v Bělorusku. Naše odpověď byla záporná."

A teď babo raď, co těm komunistům vlastně řekli. Inu, čeština je vpravdě jazyk diplomatů.


"...nevadilo..." - zápor "...odpovědě byla záporná." - zápor zápor + zápor = klad Kladná odpověd. Alespoň pro mě. Tedy nevadilo.

Fagus
24. 07. 2003
Dát tip
Tedy nevadilo?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru