Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plk 70

10. 06. 2000
0
0
457
Autor
Robinson

V zatuchlých tunelech pod městem
se procházím s tělem Ježíše,
který před chvílí spadl z kříže.
Prý už ho to nebaví.

Sledují nás oči a dech ztroskotanců,
co utonuly na neprostupných plážích normálního života.
Cosi je ztáhlo zpět,
jako mě od ní a jeho z kříže.

Z duší zaprodaných snům
odkapává touha po neznámu
a strach z reality
a v loužích a stružkách putuje s námi.


Robinson
30. 06. 2000
Dát tip
Silvinka: Zatim mi psani pomaha hledat cestu k sobe samemu a s tim i cestu k zivotu. Je to pro me vsechno - nadej, obrana, vira, laska . . . Vlastne musim priznat, ze po kazde, kdyz mi je nejhur, tak pisu. Je jedno co a jak, proste jen zapisuju vsechno, co najdu uvnitr sebe, uvnitr moji duse. Je to jak vodotrysk nebo vodopad slov odrazenych od krehke (ne)bytnosti moji duse.

Silvinka
28. 06. 2000
Dát tip
No... možno má Javert pravdu. Ale nevidela by som to ako dosebazahladenosť. Očistná funkcia poézie, ak pretrvá, môže priniesť zrelé a naozaj skvelé plody. Napríklad Charles Bukowski. Otázkou je, kedy prestaneš písať.... Neprestaň, kúsky talentu, a nie nezanedbateľné, sa črtajú v každej Tvojej básni... Možno, keď sa v básniach vyrovnáš sám so sebou, pomôže Ti nadhľad písať ešte skvelejšie dielka. ;o)))

Javert
14. 06. 2000
Dát tip
"Jako mě od ní" patří do jiného světa, ne? Kam zpět? Postavením sebe, Ježíše a ostatních na stejnou úroveň dáváš na vědomí, že to je především tvoje duše, ze které odkapává. Ti ostatní tě zase tak moc nezajímají, nevidíš do nich.

Robinson
14. 06. 2000
Dát tip
Jo, psani je pro me obrana, pred cimkoliv, pred kymkoliv.

Robinson
13. 06. 2000
Dát tip
Po vetsinu casu delam to same. Ale obcas pozoruju lidi kolem a zkousim se do nich vzit. Zkousim myslet na to, co se jim honi v hlave, kam jedou a proc, kdo je ceka, koho by radi videli . . .

Kangi
13. 06. 2000
Dát tip
ber to trochu vážněji, připadá mi celé tvé dílo, že bylo psáno v návalu nutnosti psát, vyrvat to ze sebe ven, aby si člověk nemusel ublížit tj. umění jako obrana před sebevraždou

Adelan
12. 06. 2000
Dát tip
Já bych to tak černě neviděla, třeba je jim dobře...,samotní mezi lidmi jen se svými myšlenkami... Když jedu metrem asi se nechovám jinak, přemýšlím si o svých věcech a někdy učiním i velké rozhodnutí... :-))) Kdyby bylo nutno, kdyby to někdo chtěl, kdyby to bylo potřeba..., vystoupím z té samoty...

Silvinka
11. 06. 2000
Dát tip
Zapredávaš dušu noci, alebo zúfalstvu? Sú bahná z ktorých sa už nechce vstať ak si uvedomuješ to, čo Tvoj Ježiš, ktorého to na kríži prestalo baviť... Ale byť Robinsonom medzi toľkými stroskotancami...

Robinson
11. 06. 2000
Dát tip
Tohle jsem psal v metru, kdyz jsem pozoroval, jak si lidi nevsimaji jeden druheho, jak maji oci otocene dovnitr, do sebe. Ze vzduchu primo cisel nazor, ze blizni nas je az prilis blizko a ze je to nudne a ze nikdo nevi, co s tim delat, vsem to lezlo na nervy a tak mi vsichni pripadali, jako ztroskotanci pohlceni vlasnim zivotem, kteri se nemohou vzeprit nicemu, ani sobe, nemohou zvednout oci a podivat se kolem sebe.

Silvinka
11. 06. 2000
Dát tip
Pozerám, že máme v tramvajích podobné pocity. Ja občas musím vystúpiť, lebo mám pocit, že ich negatívnu náladu už neznesiem....

Robinson
11. 06. 2000
Dát tip
Hmmm, to asi jo. Tak me nedavno napadlo, ze by v metru mohli byt za okynkama na zdi nejaky obrazky, tedy sekence obrazku, aby to vypadalo jako film, jak se jede kolem toho. I kdyz me tak napada, ze by to stejne skoncilo nakonec u reklam :-(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru