Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plk 91

10. 06. 2000
0
0
599
Autor
Robinson
Ráno vyjde slunce a lidé se začnou hemžit jak můry kolem lamp. Teď je tma a hvězdy září, ráno si na ně vzpomene jen pár bláznů a snílků. Ráno vyjde slunce a lidé utopí své sny & přání v bolestné agónii pusté všednosti a peněz.
Javert
14. 06. 2000
Dát tip
Mně to přijde, že nevěříš tomu, co píšeš, že píšeš "oni" a myslíš "já". Čiší mi z toho falešná morálka.

Robinson
14. 06. 2000
Dát tip
Falsena moralka? Brrr. Nikoho nechci moralizovat, ani lidi okolo, ani sebe. Jen se rad divam na svet svyma ocima a absolutne nemam rad neco, cemu rikam "imperativ vhodnosti". Moralka je podle me, jen nejaka maska nasi spolecnosti, nic vic. Navic je na ni zavisla (jak moralka na spolecnosti, tak spolecnost na moralce - bohuzel). Staci zmenit zemi, misto, kde zijes, a hned te lidi posuzujou podle jinejch meritek moralky. Takze, proc se tomu podrizovat? Vlastne posuzuju veci jen podle svych kriterii a kdyz se mi neco nelibi, jeste to neznamena, ze je to spatne, nerknu-li, ze je to nemoralni (typickej priklad je asi muslimsky mnohozenstvi vs. krestanska tradice). Chce to veci napred pochopit (necetl jsi nahadou knicku "Kdyz jeste zili lide"? Tam se to nazivalo juwainismus). Lidi by nemeli, pod jakokoukoliv zaminkou at ji nazivaji jakkoliv (treba morlka), omezovat svobodu druhych. Jen se to spousta lidi teprve konci, protoze nechapou, ze svoda kazdeho jednoho cloveka konci tam, kde zacina svoboda druheho. Sakra, zase jses se nejak zakecal :-)

Adelan
12. 06. 2000
Dát tip
Pokud mohu mluvit za sebe, mně dělá problémy spíš ta realita...

Robinson
12. 06. 2000
Dát tip
V realite se clovek ztrati stejne snadno, jako ve snu. Proto asi lide ztvorili bohy. Kdyz si pak nevi rady, zastiti se prikazem bohu. Jr to jen pohodlnost. Jenze clovek je "odsouzen k byti v samote" (tusim, ze to rekl J. Lock) a pokud chce mit vlastni nazor a byt vnitrne svobodny, je to velice tezke.

Sluníčko
11. 06. 2000
Dát tip
MYSLIM SI STEJNĚ JAKO TY, ŽE V TOMHLE NEMÁŠ PRAVDU

Silvinka
11. 06. 2000
Dát tip
Sluníčko!!! ... to povedalo presne i za mňa...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru