Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

máte chut na vývar... ?

01. 07. 2003
6
0
1232
Autor
warren

jen tak... vlastně ne, měl jsem napsat detektivku a protože vážně to nešlo, muselo to jit nevážně....

 

.. silný vývar

 

Objekt mateřské  školky, nám V. Klause, městečko Grossova Lhotka, 814 obyvatel

 

 

Středa 15.9.2034, 11.30 hod.

 

            Po podlaze výše uvedeného objektu, na které je položeno linoleum šedé barvy, pravděpodobně odstín č.0147, tip Novoflor standart, I. jakost prochází pan Břidličný.

 

            Čtvrtek 16.9.2034, 11.30 hod

 

            Po podlaze výše uvedeného objektu, na které je položeno linoleum šedé barvy, pravděpodobně odstín č.0147, tip Novoflor standart, I. jakost prochází pan Břidličný.

 

            Pátek, 17.9.2034, 11.30 hod

 

            Po podlaze výše uvedeného objektu, na které je položeno linoleum šedé barvy, pravděpodobně odstín č.0147, tip Novoflor standart, I. jakost prochází pan Břidličný.

           

            Pondělí, 20.09.2034, 11,30 hod

 

            Po podlaze výše uvedeného objektu, na které je položeno linoleum šedé barvy, pravděpodobně odstín č. 0147, tip Novoflor standart, I. jakost prochází pan Břidličný.

 

            Úterý, 21.09.2034, 11,30 hod

 

            Po podlaze výše uvedeného objektu, na které je položeno linoleum šedé barvy, pravděpodobně odstín č. 0147, tip Novoflor standart, I. jakost nikdo nejde.

 

            Úterý, 21.09.2034, 11,31 hod

 

            Stále nic.

 

            Úterý, 21.09.2034, 11,32 hod

 

            Po panu Břidličném ani památka, to už i linoleum, být toho schopné, by bylo celé nesvé.

 

            Úterý, 21.09.2034, 11,40 hod

                       

            I stěny co tady  mají své uši si začínají šeptat: Kde je pan Břidličnýýý, Kde je Břidličný,  Co je s Břidličným, Kde jen může být? Halóó, Břidličnýýý!!!! Kde je tedy ten, co chodí každý pracovní den v 11.30, (tedy  přesně 30 minut po té, co zalije pytlík zdravého bylinkového čaje horkou vodou a   přesně 15 minut po té, co polkne jeho poslední lok) ulevit své prostatě.  Kde je pan Břidličný?

                                   

           

 

 

            Úterý, 21.09.2034, 12,00 hod

 

            Břidličného už hledá celá školka. Je totiž kuchař a  už 15 minut se mají vydávat obědy. Přesto jsou dveře do jídelny zavřené a zamčené. Ředitel vytáhl z trezoru náhradní klič, ale v zámku  z druhé strany něco je. Pravděpodobně zasunutý klíč, jak o chvíli později jistý Loučka sdělil do hloučka zvědavých učitelek.

           

Nikdo by to býval do ředitele Loučky neřekl, to, jak svižně umí oběhnout budovu školky na nám. V.Klause.

 

Pár obyvatel Gross. Lhotky (dále jen GL) jdoucích zrovna kolem školy se podivilo, kde se to v panu řediteli  bere. Všichni obyvatelé  GL se přeci znají a moc dobře ví, že ředitel Loučka nikdy neběhá, protože pak rudne v obličeji. A  to se přeci k jeho funkci nesluší, je PAN  ředitel, byť má jen střední školu a 2 semestry školy vysoké, patří k tomu nejlepšímu co GL může světu nabídnou. Spolu s paní Perlivou (starostkou) a panem Modrým (náčelníkem policie a zároveň  jediným členem místního policejního sboru) jsou  ve zdejším městečku jediní vysokým školství poznamenání.

 

Úterý, 21.09.2034, 12,03 hod

 

Pan ředitel Loučka stojí u bočního vchodu do jídelny. Kachlíkový přístupový chodníček lemuje po obou stranách živý plot. Na jedné straně je však nedbale nedostřižen.  Na té dostřižené je krásně srovnaný ve výšce 173,8 cm.

 

Úterý, 21.09.2034, 12,04 hod

 

Dveře jsou pootevřeny, pan ředitel Loučka vchází do chodbičky, nevidí nic neobvyklého. V kuchyni je varná konvice s pozvolna chladnoucí vodou. Její současná teplota je 58,1 stupňů.  Vedle ní leží hrníček Jacobs, obsah 0,33 l, uvnitř pytlík zdravého bylinkového čaje. Suchý, nepoužitý. Vše na svém místě, jak bylo ještě včera, když dělal v kuchyni namátkovou hloubkovou inspekci. Přibyly jen tři velké košíky s čerstvými jablky ze školního sadu.

 

Úterý, 21.09.2034, 12,06 hod 

 

Ředitel Loučka proběhl jídelnu. Jeho zkušenosti,  životní protřelost a 2 semesty vysoké školy mu velí, nevpustit do jídelny zablokovanýma dveřma nikoho. Aby nebyly porušeny stopy, které by mohly vést k vysvětlení záhady. Loučka se zastavil před zrcadlem, kouká na sebe. Účes v pořádku. Obočí dokonale ulíznuté. To že mu srůstá před okolím tají. Pravidelně si jej každou druhou neděli pinzetou vytrhává, Znepokojuje ho jen rudnoucí obličej. Zhluboka dýchá a snaží se srovnat rychlost srdečního tepu na obvyklé hodnoty.

 

Úterý, 21.09.2034, 12,09 hod

 

Loučka  zelená. (toto není popis okolní krásné krajiny, plné luk a lesu, nýbrž popis stavu jeho osoby, po otevření obrovského kotle na polívku)

 

 

 

 

Úterý, 21.09.2034, 12,10 hod

 

Loučka analyzuje smočením prstu teplotu vody vývaru z Břidličného. Sám pro sebe odhaduje jeho teplotu blízkou 50 stupňům. Vývar hezky voní, chuť příjemná, lehce kořeněná. Asi to bude tím, že Břidličný byl dobrák od kosti.

 

 

Úterý, 21.09.2034, 12,25 hod

 

Loučka po zvážení všech rizik ohlásí rozhlasem, že z technických důvodů se podává k obědu jen polévka a ovoce.

 

Úterý, 21.09.2034, 12,35 hod

 

Otevřou se dveře jídelny. Na stole jsou polévkové mísy plné čerstvého vývaru. Že je to vývar ala Břidličný nikdo netuší. Všichni spokojeně mlaskají, přikusují čerstvé pečivo. Těší se na krásné červené jablíčko ze školního sadu.

 

Úterý, 21.09.2034, 13,40 hod

 

Loučka vítězně zavírá dveře jídelny za posledním spokojeně najedeným dítkem. Rozmýšlí co s tělem kuchaře Břidličného. Stále nechce skandál. Nechce, aby policejní náčelník Modrý slíznul slávu za dopadení vraha. Rozjíždí tedy pátrání na vlastní pěst. Má na to přece zkušenosti, od dětství  fotografickou paměť a 2 semestry vysoké školy.

 

Úterý, 21.09.2034, 13,41 hod

 

Loučka ukončil investigativní vyšetření. Má vraha. Zpětně si i přehrál ve své fotografické paměti celý den.

 

Úterý, 21.09.2034, 14,11 hod

 

Pan Ředitel Loučka a pan náčelním Modrý stojí před kotlem vývaru z Břidličného. „Říkáš tedy Loučko, že vrahem je Košťál“ praví Modrý.  „To by souhlasilo, podle stop“ dodává zamyšleně. Hlavou se mu honí: ty jablka ze školního sadu, ten čerstvě nedostřižený živý plot..

 

Když se podívají na Břidličného pořádně, vidí v jeho tváři klidný výraz. Vrahem musel být tedy někdo jemu známý a to bezpochyby Košťál byl.

 

Sotva co je Košťál uviděl u svých domovních dveří, zastřelil se. Ani nestačili zazvonit na zvonek s nápisem „Zahradnictví – Košťál“ Uvnitř najdou hromadu buchtiček a kotlík šódy. Už mají tedy i motiv. Navíc kolikrát Košťál říkál, že by pro buchtičky se šodó i vraždil....

 

Když čekají na výjezdovku z okrsku ptá se Modrý Loučky, jak na to přišel.

 

Loučka bez váhání povídá, že zahradník je vrah zatím v každé knížce co přečetl. Takže ani nad tím moc nepřemýšlel.

 

Loučka spokojeně usedá doma u televize. Je sice teprve čtvrtek, ale protrhat obočí po tak významném a úspěšném dni si přeci může.

 

 

 

městečko Grossova Lhotka, 812 obyvatel


warren
07. 04. 2005
Dát tip
no to je síla, tak si říkám že právě ted to doslatlo grády, v té době tuším jestě nebyl klaus klausem a gross grossem... děkuji potěšilo.

Deadmania
31. 03. 2005
Dát tip
sice to hodnotím skoro o dva roky po napsání,ale moc se mi líbí.*

Endif
03. 07. 2003
Dát tip
* Jóóó, úplně normální povídkáááá tydli-fidli-tydlidum :))

warren
03. 07. 2003
Dát tip
uchylárny můžou psát jen úchyláci, nechtěj mě potkat v noci v podchodu...

nin
03. 07. 2003
Dát tip
houbelec, když řeknu, že je něco úchylárna, tak je to pochvala největší :))

warren
03. 07. 2003
Dát tip
taková normální... že?

warren
03. 07. 2003
Dát tip
dík

warren
03. 07. 2003
Dát tip
děkuji

warren
03. 07. 2003
Dát tip
ale dyk já to poznal... jen tak kecám...plácám... nevytížená huba, víš jak....

warren
03. 07. 2003
Dát tip
aha, jeste bych tam mohl příště napsat ke komu se ta reakce vztahuje.. no třeba příště.. sem ucho....

nin
02. 07. 2003
Dát tip
to je dobrá úchylárna :) ******

Astra
02. 07. 2003
Dát tip
:-)

Olina
01. 07. 2003
Dát tip
:))))))))))))) to je dokonalý:))) díky, to jsem dneska moc potřebovala - něco takového:) ***************************************************

warren
01. 07. 2003
Dát tip
k dokonalosti tomu kosek chybí... to že mám hlad a dal bych si polívku :) dík.

m11
01. 07. 2003
Dát tip
t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru