Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři myšlenky

11. 06. 2000
0
0
427
Autor
Robinson

Včera jsem si přečetl tohle: "...Nemusíme se nenávidět dřív, než se můžeme milovat?..." Je to ze sbírky "Dionýrské dithyramby a jiné básně" od Fridricha Nietzscheho a ten kousek se jmenuje "Ariadnina nit". A když jsem si to přečetl, napadli mě tyhle ty tři věci.

O čem to všechno je? O hledání smyslu života, o zklamáních, o lásce, o beznaději, o milování, o smrti a o prázdnotě duše. ------------------------------------- Milovat a žít v pravdě, je nesmysl, holý blábol. Vždyť kdo je schopen mi říci, co je láska? Kdo je tak odvážný, aby řekl, co je pravda a kde je lež? Troufne si někdo? ------------------------------------- Umělec hledá pravdu, básník hledá pravdu. Ale filozof ví, že v ní nelze žít, protože člověk potřebuje lež.
jeorenny
14. 01. 2001
Dát tip
Hele, a o cem myslis, ze celej zivot je? proto spisovatele pisou, skladatele skladaji. Jen nevim, jak je to se sportovci, ale stejne, vyslovil jsi jiz vyslovene a omilane ze strany na stranu. Ale pekne...:-)

nicka
13. 06. 2000
Dát tip
třetí myšlenka se povedla

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru