Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Došlo to

08. 07. 2003
1
0
491
Autor
Pepin

Už mě uložili

víko zavřeli

seschlou kytici pohodili

ze slušnosti si zaplakali

 

Půjdou a opijí se

spíše strachem než žalem

bojí se jako myši

že další mohou být i oni

 

Zamyšlení

ledová záda

sklenici odloží

jdou promluvit s přáteli

co kytici jim položili

 

 

 


Pepin
12. 07. 2003
Dát tip
Ahoj, je fajn že si to takle vzala. Teď moc nemám čas, ale během dalších dní sem vyhodim víc svejch věcí. Díky. Pepin.

Cveková
08. 07. 2003
Dát tip
Básník se v díle vyrovnává se svou smrtelností. Hrouží se do představ, že již leží v rakvi a sebemrskačsky hodnotí falešný smutek pozůstalých. Zároveň se však dotýká myšlenky, že i tento jejich falešný postoj může být falešný, vyjdřuje tedy v básni jakousi falešnost nadruhou. V ní je odhalena podstata chování dosud žijících - za povadlými květy a postpohřebním opilstvím je totiž ukryt jejich dosud nevyřešený vztah s jejich vlastní smrtelností. Nikoli tedy neláskou k mrtvému autorovi! Nemohou naplno prožít smrt autora, protože se smrt jako takovou odmítají. Autor ležící v rakvi nakonec odhaluje další myšlenku - totiž nevědomost pozůstalých. Neví totiž, že ony pohřební kytice položili již sami sobě. Autor vyjadřuje po svém myšlenku: Neptej se komu zvoní hrana, tobě zvoní! Pepinovo dílo považuji za přínosné pro mladou generaci, které bude blízký jazyk a prosté vyjadřovací nástroje; taktéž názornost. Autor sám se vkládá do rakve a vše prožívá, za ty z nás hledající bratry a sestry, kteří tak mají možnost pocit vlastní smrti prožít spolu se svým vrstevníkem. Za tuto odvahu náleží Pepinovi TIP!

Dash_707
08. 07. 2003
Dát tip
Fajn:))**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru